Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het was minder duidelijk, maar s en c hebben altijd zelfde vormtaal, de e heeft zijn eigen design

bij bmw was het tot voor kort de 3 die een eigen vormgeving had, 5 en 7 hebben door de geschiedenis altijd bij elkaar geleund

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Dat vraagt toch iets meer uitleg.

Noem mij eens een Duits merk dat origineel is?
      De kritiek is niet dat het merk niet origineel is, de nieuwe S klasse kan je toch gerust een nieuw en origineel design noemen.
      De kritiek hier is dat de C qua uiterlijk té fel op de S gelijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        het was minder duidelijk, maar s en c hebben altijd zelfde vormtaal, de e heeft zijn eigen design

bij bmw was het tot voor kort de 3 die een eigen vormgeving had, 5 en 7 hebben door de geschiedenis altijd bij elkaar geleund
        "Vormtaal", mja, geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Zijaanzicht, neus en achterkant van de C en S waren toch serieus verschilllend.

5 en 7 zagen er in het verleden ook vrij verschillend uit, zie bv. de E39 vs. de E38 (zelfde periode)

Comment

• soit c zal altijd voor mij baby-s zijn, nu ook voor niet benz-lovers

Comment

• des te beter voor de toekomstige eigenaren van een C he

Comment

soit c zal altijd voor mij baby-s zijn, nu ook voor niet benz-lovers
              Ok, in de toekomst die nuancering 'voor mij " best dan toevoegen.

Comment

• nee het was de bedoeling van Mercedes altijd om de kleinste de lijnen van hun grootste mee te geven

Comment

nee het was de bedoeling van Mercedes altijd om de kleinste de lijnen van hun grootste mee te geven
                  das idd waar en das al altijd zo geweest, zelfs voor de E maar elk voertuig kreeg zijn eigen uiterlijke karakter vanwege de lichten, de daklijn, de koffer, de bumpers,...
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    das idd waar en das al altijd zo geweest, zelfs voor de E maar elk voertuig kreeg zijn eigen uiterlijke karakter vanwege de lichten, de daklijn, de koffer, de bumpers,...
                    Allemaal vrij essentiële zaken die wel de look van de wagen bepalen hé.

Goed dan, zeg eens waaruit de gelijke vormtaal bestaat tussen de vorige C en de vorige S (zoals ik zei, zie ik die persoonlijk niet, maar kan aan mij liggen).

Comment

• buiten de "verbrede wielkassen"of hoe je dat ook moet noemen zie ik weinig andere gelijkenissen tussen de vorige c en s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Allemaal vrij essentiële zaken die wel de look van de wagen bepalen hé.

Goed dan, zeg eens waaruit de gelijke vormtaal bestaat tussen de vorige C en de vorige S (zoals ik zei, zie ik die persoonlijk niet, maar kan aan mij liggen).
                        bekijk de flanken van de W204, W212, W219 en W221 eens
                        net als de flanken van de huidige CLA, C en S gelijk zijn

Comment

• Ik volg Vitus dat de C meer dan ooit op een S gelijkt. Maar erg vind ik dat niet, integendeel
                          Last edited by Speedhunter; 16/01/2014, 15:55.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

bekijk de flanken van de W204, W212, W219 en W221 eens
                            net als de flanken van de huidige CLA, C en S gelijk zijn
                            Ok, we worden specifiek. Inderdaad, tussen de 204 (C) en de W212 (vorige E) en W219 zie je in de flank diezelfde schuin lopende knik richting motorkap onder de deurklinken.
                            Bij de S (de W221) echter zie je die knik niet, plus de wielkasten zijn veel dikker uitgewerkt dan de C (dat zijn trouwens de twee modellen waarover de vergelijking hier gaat).

Comment

• bij deze W221 zie je ze toch ook duidelijk?

Comment

• Ja, hij is er, maar een stuk minder uitgesproken dan op de andere modellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Ja, hij is er, maar een stuk minder uitgesproken dan op de andere modellen.
                                  das op foto
                                  IRL vind ik dat je die lijnen op de S even goed ziet als op de C en E.
                                  bij deze is er op de onderste lijn natuurlijk wel die avantgarde chrome lat geplaatst

Comment

• Dus een bumperpakket om op een AMG te lijken is ok, maar een C die op een S lijkt is niet ok?
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Dus een bumperpakket om op een AMG te lijken is ok, maar een C die op een S lijkt is niet ok?
                                      heb je dat nu op mijn foto van die S? was gewoon de eerste foto met een goed zichtbare flank die ik tegenkwam. de bumpers van een AMG zien er ook nog eens totaal anders uit dan die van een AMG pack maar soit

Comment

heb je dat nu op mijn foto van die S? was gewoon de eerste foto met een goed zichtbare flank die ik tegenkwam. de bumpers van een AMG zien er ook nog eens totaal anders uit dan die van een AMG pack maar soit
                                        Nee, ik heb het over het principe waarom een C niet op een S zou mogen lijken. Ik vraag mij dat oprecht af. Als het voor een S rijder niet leuk is dat een C op die van hem lijkt, dan is dat voor een AMG rijder toch net zo met die bumperpakketten en dat vindt iedereen blijkbaar wel kunnen.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik denk dat het S rijders niet zo veel uitmaakt dat de C op de S lijkt hoor.

Comment

Working...
                                          X