Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• b-stijl

Comment

• B stijl ging dunner worden zodat die ook wegschuifbaar was.. zodat je beidde ramen kon doen laten zakken...

Comment

• Tja, er moet nog wel een technisch onderscheid blijven met de E-coupe natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Tja, er moet nog wel een technisch onderscheid blijven met de E-coupe natuurlijk.
          de huidige E coupe/clk zal verdwijnen aangezien dit nog steeds een C klasse is met de looks van een E in coupe vorm. ook de grote reden waarom er geen E63 AMG coupe is, er is al de C63 coupe die technisch volledig dezelfde wagen is.
          de nieuwe E coupe als die er al komt zal een echte E gaan worden
          lets have some more member berries

Comment

• Auto in de toonzaal gaan bekijken, en net daarna naar een BMW3 berline gaan zien. Het valt toch op dat de hoofdruimte in de C-berline onvoldoende is voor iemand die 1,80m groot is, terwijl dat de BMW 3 net 1-2 cm extra hoofdruimte biedt. De break voldoet wel qua hoofdruimte, maar de beenruimte blijft ook daar vrij beperkt voor zo'n grote wielbasis (ook daar had ik de indruk dat BMW 3 net iets ruimer is).
            De ruimte achterin is voor mij erg belangrijk (ik rijd meerdere keren per jaar met 4 volwassenen een rit van 750 km), en dan is de C net iets te klein, en de BMW 3 acceptabel (maar een mechanische handrem in 2014 is dat dan weer niet voor mij).
            BMW 420dA : >>>

Comment

• dan pak je beter een 212 E

Comment

• Neen 't wordt naar alle waarschijnlijkheid een BMW 520d berline. De Mercedes E is echt mijn ding niet, die overweeg ik zelfs niet.
                Aangezien ik de Mercedes C sowieso in break zou nemen, is het verschil in verbruik quasi nihil (0,1 liter/100 km). En dan weegt de veel kleinere brandstoftank (50 l tov 70 l in de BMW) toch wel fel door (geen 66l versie beschikbaar voor de C300).
                Maar dat kan allemaal nog veranderen, ik bestel pas over 6-8 maanden mijn volgende wagen.

Comment

• de C300 en zwaarder heeft normaal stock de grote tank hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    de huidige E coupe/clk zal verdwijnen aangezien dit nog steeds een C klasse is met de looks van een E in coupe vorm. ook de grote reden waarom er geen E63 AMG coupe is, er is al de C63 coupe die technisch volledig dezelfde wagen is.
                    de nieuwe E coupe als die er al komt zal een echte E gaan worden
                    de nieuwe e gebruikt het platform van de c

maar ook vroeger, al vanaf de 190, waren er weinig technische verschillen kwa opbouw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de nieuwe e gebruikt het platform van de c

maar ook vroeger, al vanaf de 190, waren er weinig technische verschillen kwa opbouw
                      platform, niet chassis of wielbasis in tegenstelling tot de voorgaande modellen

Comment

• wielbasis van alle coupe's, na /8 is korter dan hun sedan-broer

op de c coupe 204 na, die met de b stijl en de clk's tov c

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          de C300 en zwaarder heeft normaal stock de grote tank hoor
                          Neen, een tank van 50 liter volgens de concessiehouder, en niet mogelijk die 'uit te breiden'. Hij ging het nogmaals navragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                            Rij met beide en dan zullen we is verder praten....
                            Ik zeg niet dat een Octavia niet goed rijdt, maar er is wel een huizenhoog verschil!
                            Inderdaad een huizenhoog verschil. Als je de carosseriekwaliteit (deuren enz) van een Mercedes C van begin deze eeuw vergelijkt met een even oude Octavia dan merk je duidelijk wel merk echt lange termijn duurzaamheid levert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                              Inderdaad een huizenhoog verschil. Als je de carosseriekwaliteit (deuren enz) van een Mercedes C van begin deze eeuw vergelijkt met een even oude Octavia dan merk je duidelijk wel merk echt lange termijn duurzaamheid levert.
                              Begin deze eeuw tegenover nu is er al veel veranderd. Een nieuwste generatie skoda kan je echt niet meer vergelijken met toen. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het evenwaardig is.

Skoda biedt echt veel voor het geld en is zeker geen straf om mee te rijden. Integendeel.

Natuurlijk zal een premium altijd meer kwaliteit bieden.

Comment

• Premium kraakbakken ja, Skoda/Kia hebben echt een goede prijs/kwaliteit verhouding.. Jammer dat degelijke merken geen dikke V6 leveren
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

• Kwaliteit ? Wanneer ik de krokante deuren zie van de witte C220 CDI bouwjaar 2001 van mijn overbuurman dan besef ik dat dit grotendeels gebakken lucht is.

Comment

• uw buurman rijdt al 13 jaar met zijn c, dat moet toch een goeie auto zijn, net als de fabia sdi van mijn ex waarvan de stofkappen het begeven

Comment

• Ja dat is ook waar. Op de injectiepomp (3 x vervangen op 150.000 km) , de defecte koppeling ,de rotte deuren ,spatborden en het kofferdeksel na mag hij niet klagen. Van een wagen van slechts 35.000 euro mag je nu ook geen wonderen verwachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                        Ja dat is ook waar. Op de injectiepomp (3 x vervangen op 150.000 km) , de defecte koppeling ,de rotte deuren ,spatborden en het kofferdeksel na mag hij niet klagen. Van een wagen van slechts 35.000 euro mag je nu ook geen wonderen verwachten.

Comment

• op mijn 2004, in handen van een kollega zijn madamme, staan nu 270000 km en die heeft daar allemaal geen last van, wel een automaat

Comment

Working...
                                          X