Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, er moet nog wel een technisch onderscheid blijven met de E-coupe natuurlijk.
de huidige E coupe/clk zal verdwijnen aangezien dit nog steeds een C klasse is met de looks van een E in coupe vorm. ook de grote reden waarom er geen E63 AMG coupe is, er is al de C63 coupe die technisch volledig dezelfde wagen is.
de nieuwe E coupe als die er al komt zal een echte E gaan worden
Auto in de toonzaal gaan bekijken, en net daarna naar een BMW3 berline gaan zien. Het valt toch op dat de hoofdruimte in de C-berline onvoldoende is voor iemand die 1,80m groot is, terwijl dat de BMW 3 net 1-2 cm extra hoofdruimte biedt. De break voldoet wel qua hoofdruimte, maar de beenruimte blijft ook daar vrij beperkt voor zo'n grote wielbasis (ook daar had ik de indruk dat BMW 3 net iets ruimer is).
De ruimte achterin is voor mij erg belangrijk (ik rijd meerdere keren per jaar met 4 volwassenen een rit van 750 km), en dan is de C net iets te klein, en de BMW 3 acceptabel (maar een mechanische handrem in 2014 is dat dan weer niet voor mij).
Neen 't wordt naar alle waarschijnlijkheid een BMW 520d berline. De Mercedes E is echt mijn ding niet, die overweeg ik zelfs niet.
Aangezien ik de Mercedes C sowieso in break zou nemen, is het verschil in verbruik quasi nihil (0,1 liter/100 km). En dan weegt de veel kleinere brandstoftank (50 l tov 70 l in de BMW) toch wel fel door (geen 66l versie beschikbaar voor de C300).
Maar dat kan allemaal nog veranderen, ik bestel pas over 6-8 maanden mijn volgende wagen.
de huidige E coupe/clk zal verdwijnen aangezien dit nog steeds een C klasse is met de looks van een E in coupe vorm. ook de grote reden waarom er geen E63 AMG coupe is, er is al de C63 coupe die technisch volledig dezelfde wagen is.
de nieuwe E coupe als die er al komt zal een echte E gaan worden
de nieuwe e gebruikt het platform van de c
maar ook vroeger, al vanaf de 190, waren er weinig technische verschillen kwa opbouw
Rij met beide en dan zullen we is verder praten....
Ik zeg niet dat een Octavia niet goed rijdt, maar er is wel een huizenhoog verschil!
Inderdaad een huizenhoog verschil. Als je de carosseriekwaliteit (deuren enz) van een Mercedes C van begin deze eeuw vergelijkt met een even oude Octavia dan merk je duidelijk wel merk echt lange termijn duurzaamheid levert.
Inderdaad een huizenhoog verschil. Als je de carosseriekwaliteit (deuren enz) van een Mercedes C van begin deze eeuw vergelijkt met een even oude Octavia dan merk je duidelijk wel merk echt lange termijn duurzaamheid levert.
Begin deze eeuw tegenover nu is er al veel veranderd. Een nieuwste generatie skoda kan je echt niet meer vergelijken met toen. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het evenwaardig is.
Skoda biedt echt veel voor het geld en is zeker geen straf om mee te rijden. Integendeel.
Natuurlijk zal een premium altijd meer kwaliteit bieden.
Kwaliteit ? Wanneer ik de krokante deuren zie van de witte C220 CDI bouwjaar 2001 van mijn overbuurman dan besef ik dat dit grotendeels gebakken lucht is.
Ja dat is ook waar. Op de injectiepomp (3 x vervangen op 150.000 km) , de defecte koppeling ,de rotte deuren ,spatborden en het kofferdeksel na mag hij niet klagen. Van een wagen van slechts 35.000 euro mag je nu ook geen wonderen verwachten.
Ja dat is ook waar. Op de injectiepomp (3 x vervangen op 150.000 km) , de defecte koppeling ,de rotte deuren ,spatborden en het kofferdeksel na mag hij niet klagen. Van een wagen van slechts 35.000 euro mag je nu ook geen wonderen verwachten.
Comment