Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    ik denk dat mozarella maar wat bazelt en denkt dat zijn buurman een 220diesel van de generatie ervoor heeft... of dat hij zijn jaartallen wat dooreen haalt

de fabia's sukkelden met de boites, maar die van mijn madamme is ervan gespaard gebleven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Premium kraakbakken ja, Skoda/Kia hebben echt een goede prijs/kwaliteit verhouding.. Jammer dat degelijke merken geen dikke V6 leveren
      Misschien in de toekomst de octavia RS280 met de golf R motor erin. Dat zie ik nog zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Premium kraakbakken ja, Skoda/Kia hebben echt een goede prijs/kwaliteit verhouding.. Jammer dat degelijke merken geen dikke V6 leveren
        bestaat die superb 3,6 V6 niet meer?

Comment

• Hoeveel % korting kan je als particulier bekomen van de garage op de nieuwe C-klasse?
          2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

• Gisteren de C 300 gereden (break). Ik vond de automatiek tegenvallen. In Comfortmodus reageert het gas traag (ok, verwachtbaar), maar in Sport en zeker Sport+ is hij dan weer veel te nerveus, heel schokkerig.
            Voor comfortabel te rijden is die bak waarschijnlijk ok, maar als je eens door wil duwen, stoort dit echt. Ook niet echt een snelheidsgevoel in het algemeen qua rijden.
            Qua afwerking en interieur natuurlijk meer dan ok, maar ik had er meer van verwacht. Het verlichte interieur op de configurator is echt 'wow'. Komende van BMW, had ik een groter verschil verwacht.
            Last edited by Seth; 30/10/2014, 12:09.
            2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• je moet nooit met een benz rijden zoals je met een bmw doet, dan gaat het fout en kies je voor een 425i

als je met een benz onderweg bent, de beste wagen ter wereld moet je aan de mensen denken die je liefhebt, hoe zij het beste op de plek terechtkomen die zij willen

Comment

• dobbel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  je moet nooit met een benz rijden zoals je met een bmw doet, dan gaat het fout en kies je voor een 425i

als je met een benz onderweg bent, de beste wagen ter wereld moet je aan de mensen denken die je liefhebt, hoe zij het beste op de plek terechtkomen die zij willen
                  Bobo, het is toch stillekes aan tijd dat de 9g-tronic in heel het gamma komt. Bij quasi elke test is er wel kritiek op de 7g-tronic. Of dat terecht is laat ik in het midden. Blijf het vreemd vinden dat ze een oplossing daarvoor hebben, maar ze niet toepassen.

Comment

• ik heb ooit 1 test gezien van de 9g in de frut

sindsdien nergens meer

Comment

• Haha, tsja, de C wordt met de 3 en de A4 vergeleken. Daar kun je niet rond.
                      Maar zelfs bij rustig rijden, stoorde het schakelen, en zelfs de medepassagiers zouden dat merken.
                      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• ik vraag me af wat voor wagen jij gewoon bent en kom nu niet af met een BMW 3 of audi A4...
                        lets have some more member berries

Comment

• Ik heb ook een testrit gedaan met de C300.

Ik had geen enkele opmerking buiten de schokkende en toch traag werkende automaat.
                          Om een voorbeeld te geven, van 70km/u rustig afremmen voor een rood licht gaf geen vloeiende vertraging maar een storende schok bij het neerschakelen van de automaat.
                          De auto stond toen in sport+, in comfort en eco was dit effect veel minder en vergeefbaar.
                          Maar in die modi vond ik de auto dan weer net iets te traag reageren .
                          Er zat precies wat vertraging tussen het induwen van de gaspedaal en het effectief versnellen van de wagen.
                          Tijdens het opschakelen ondervond ik wel minder schokken.

Ik vermoed dat de gaspedaal te nerveus is in de sport(+) en dat dit niet zo goed samengaat met de automaat.
                          Ben wel vergeten van manueel te proberen schakelen om te zien hoe die dan reageerde.
                          Maar ik wil niet constant manueel schakelen als ik een automaat koop natuurlijk.

Conclusie was voor mij persoonlijk, een super comfortabele wagen als je niet in sport/sport+ modus rijdt.
                          In die modi is hij gewoon te nerveus.

Heb dit besproken met mijn garage, hij stelde voor om de c220 eens te proberen met de automaat.
                          Hij denkt dat de elektromotor misschien ergens het rijgedrag teveel beïnvloedt.

PS: Momenteel rij ik met een manuele c180.
                          2004: Xsara 1.9 TDI - 2008: Ibiza 1.4 TDI - 2011: C180 BE - 2015: 435d

Comment

• ter info, throttle response kan je dealer op het level zetten die jij wenst (er zijn er 4) indien ze wat kunnen werken met Xentry
                            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wpa Bekijk Berichten
                              Ik heb ook een testrit gedaan met de C300.

Ik had geen enkele opmerking buiten de schokkende en toch traag werkende automaat.
                              Om een voorbeeld te geven, van 70km/u rustig afremmen voor een rood licht gaf geen vloeiende vertraging maar een storende schok bij het neerschakelen van de automaat.
                              De auto stond toen in sport+, in comfort en eco was dit effect veel minder en vergeefbaar.
                              Maar in die modi vond ik de auto dan weer net iets te traag reageren .
                              Er zat precies wat vertraging tussen het induwen van de gaspedaal en het effectief versnellen van de wagen.
                              Tijdens het opschakelen ondervond ik wel minder schokken.

Ik vermoed dat de gaspedaal te nerveus is in de sport(+) en dat dit niet zo goed samengaat met de automaat.
                              Ben wel vergeten van manueel te proberen schakelen om te zien hoe die dan reageerde.
                              Maar ik wil niet constant manueel schakelen als ik een automaat koop natuurlijk.

Conclusie was voor mij persoonlijk, een super comfortabele wagen als je niet in sport/sport+ modus rijdt.
                              In die modi is hij gewoon te nerveus.

Heb dit besproken met mijn garage, hij stelde voor om de c220 eens te proberen met de automaat.
                              Hij denkt dat de elektromotor misschien ergens het rijgedrag teveel beïnvloedt.

PS: Momenteel rij ik met een manuele c180.
                              mn huidige C200 automaat vind ik ook maar traag in gang schieten. Ik vind het zelfs soms gevaarlijk als je van stop stand, plankgas geeft heeft het een vertraging van een 1 seconde eer
                              de bak in gang schiet... start stop uitzetten en auto op S plaatsen vind ik a iets aangenamer rijden..
                              mn volgende is dan terug manueel.
                              op en neerschakelen gaat best wel vloeiend in mn huidige wagen

Comment

• wat jij zegt 69 is normaal voor een benz en daar is nix gevaarlijks aan als je jouw auto kent

Comment

• denk er in het echte verkeer nog maar eens een seconde over na en ben je daar ook van bewust

Comment

als je met een benz onderweg bent, de beste wagen ter wereld moet je aan de mensen denken die je liefhebt
                                    Bobo toch...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• laat mij toch doen, ik heb gelijk

Comment

laat mij toch doen, ik heb gelijk
                                        Toch bijna...altijd ja...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• iedereen, tis een forum

Comment

Working...
                                          X