Oorspronkelijk geplaatst door Doa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenWaar is die facepalm smiley...
de wagens die last hadden van die injectoren zijn idd terug naar de garage geroepen waarna ze die vervangen hebben. Dat ze een V6 model in de plaats kregen wegens onopgeloste problemen is 1 of ander fantasietjelets have some more member berries
Comment
-
Zeg ik ook niet, ik heb het eerder moeilijk met je statement dat de OM651 de betrouwbaarste motor is..
Ik heb ook al gehoord dat m'n enige tijd na de lancering een 642 kon kopen voor quasi dezelfde prijs als een 651, vanwege de lanceringsproblemen. Of dat echt klopt moet ik 'ns navragen, ik werk pas sinds 2011 bij Mercedes
Comment
-
sinds de problemen met die injectoren en de waterpomp opgelost zijn kan je toch moeilijk stellen dat er betrouwbaardere mercedes motoren zijn dan de OM651? zeker in vergelijking met de andere motoren van die generatie, de V6 en V8'en int bijzonderlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtensinds de problemen met die injectoren en de waterpomp opgelost zijn kan je toch moeilijk stellen dat er betrouwbaardere mercedes motoren zijn dan de OM651? zeker in vergelijking met de andere motoren van die generatie, de V6 en V8'en int bijzonder
Oliepompen, vacuumpompen, drukverschilsensors, vliegwielen bij manuele versnellingsbakken... Is het een slechte motor? Nee, was de 646 beter? Ja. Is de 642 beter? Ja.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtennog geen problemen gehad met de OM651 en kvind ze iets soepeler dan de OM611. de OM642 zal wel beter lijken omdat er veel minder van rondrijden
En nee Doa, een 642 is gewoon een dijk van een motor (iets minder in de 320 versie van pakweg 2006-2008 oid vanwege de turbo's). Als je die iets of wat onderhoudt komt er quasi niks aan, en we hebben toch wel veel exemplaren lopen die serieus afgebeuld worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenLet wel, ik heb het enkel op vlak van betrouwbaarheid. Qua verbruik, rijden, koppel & vermogen is de 651 wel beter dan z'n voorgangers.
En nee Doa, een 642 is gewoon een dijk van een motor (iets minder in de 320 versie van pakweg 2006-2008 oid vanwege de turbo's). Als je die iets of wat onderhoudt komt er quasi niks aan, en we hebben toch wel veel exemplaren lopen die serieus afgebeuld worden
zwijg mij dan de turbo bij de 642.. hebben der 2 mogen steken op onze ML..
beestje heeft dan ook 230k harde kilometers gereden..
651 is een sterke motor, jammer van rammel geluid (net een doos vijzen die loopt te schudden)
de 250 bi turbo versie die ik in mijn C break had was een top motor..
ze zouden beter een evolutie maken met de 642 biturbo fzo..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichtenzwijg mij dan de turbo bij de 642.. hebben der 2 mogen steken op onze ML..
beestje heeft dan ook 230k harde kilometers gereden..
651 is een sterke motor, jammer van rammel geluid (net een doos vijzen die loopt te schudden)
de 250 bi turbo versie die ik in mijn C break had was een top motor..
ze zouden beter een evolutie maken met de 642 biturbo fzo..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten642 zijn er nochtans beduidend minder problemen mee dan met de 651... Waterpomp problemen zijn nog altijd niet opgelost, diegene die we in pakweg 2009 vervangen hebben komen de laatste tijd terug binnen met net hetzelfde. Zelfs 2012/2013 modellen komen nog binnen.. Waterverlies langs koelmiddelaansluitstuk komt ook nog altijd voor, idem met waterverlies langs deksel EGR klep.
Oliepompen, vacuumpompen, drukverschilsensors, vliegwielen bij manuele versnellingsbakken... Is het een slechte motor? Nee, was de 646 beter? Ja. Is de 642 beter? Ja.
Ik vind dit toch Benz-onwaardig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenZou eigenlijk niet mogen dat deze problemen nog altijd niet structureel opgelost zijn.
Ik vind dit toch Benz-onwaardig.
In de A/B/CLA zijn er veel minder problemen met waterverlies e.d
Comment
-
Ik bedoel maar een probleem uit modeljaar 2008 dat er in modeljaar 2013 nog steeds is, dat kan toch niet.
Het zou er nog maar aan mankeren dat de 205 nu al problemen vertoont, meeste zijn amper ingereden
ivm de 646: is dat enkel de ML '05-'08 met turboproblemen (280/320)?
Comment
Comment