Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    huh? waar haal je dat fabeltje vandaan? de OM651 moet zowat de meest betrouwbare motor zijn die in een benz te vinden is
    Waar is die facepalm smiley...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
      Waar is die facepalm smiley...
      changed to a fist and about to hit your face?
      de wagens die last hadden van die injectoren zijn idd terug naar de garage geroepen waarna ze die vervangen hebben. Dat ze een V6 model in de plaats kregen wegens onopgeloste problemen is 1 of ander fantasietje
      lets have some more member berries

Comment

• Zeg ik ook niet, ik heb het eerder moeilijk met je statement dat de OM651 de betrouwbaarste motor is..

Ik heb ook al gehoord dat m'n enige tijd na de lancering een 642 kon kopen voor quasi dezelfde prijs als een 651, vanwege de lanceringsproblemen. Of dat echt klopt moet ik 'ns navragen, ik werk pas sinds 2011 bij Mercedes

Comment

• sinds de problemen met die injectoren en de waterpomp opgelost zijn kan je toch moeilijk stellen dat er betrouwbaardere mercedes motoren zijn dan de OM651? zeker in vergelijking met de andere motoren van die generatie, de V6 en V8'en int bijzonder

Comment

sinds de problemen met die injectoren en de waterpomp opgelost zijn kan je toch moeilijk stellen dat er betrouwbaardere mercedes motoren zijn dan de OM651? zeker in vergelijking met de andere motoren van die generatie, de V6 en V8'en int bijzonder
            642 zijn er nochtans beduidend minder problemen mee dan met de 651... Waterpomp problemen zijn nog altijd niet opgelost, diegene die we in pakweg 2009 vervangen hebben komen de laatste tijd terug binnen met net hetzelfde. Zelfs 2012/2013 modellen komen nog binnen.. Waterverlies langs koelmiddelaansluitstuk komt ook nog altijd voor, idem met waterverlies langs deksel EGR klep.
            Oliepompen, vacuumpompen, drukverschilsensors, vliegwielen bij manuele versnellingsbakken... Is het een slechte motor? Nee, was de 646 beter? Ja. Is de 642 beter? Ja.

Comment

• nog geen problemen gehad met de OM651 en kvind ze iets soepeler dan de OM611. de OM642 zal wel beter lijken omdat er veel minder van rondrijden

Comment

nog geen problemen gehad met de OM651 en kvind ze iets soepeler dan de OM611. de OM642 zal wel beter lijken omdat er veel minder van rondrijden
                Let wel, ik heb het enkel op vlak van betrouwbaarheid. Qua verbruik, rijden, koppel & vermogen is de 651 wel beter dan z'n voorgangers.
                En nee Doa, een 642 is gewoon een dijk van een motor (iets minder in de 320 versie van pakweg 2006-2008 oid vanwege de turbo's). Als je die iets of wat onderhoudt komt er quasi niks aan, en we hebben toch wel veel exemplaren lopen die serieus afgebeuld worden

Comment

Let wel, ik heb het enkel op vlak van betrouwbaarheid. Qua verbruik, rijden, koppel & vermogen is de 651 wel beter dan z'n voorgangers.
                  En nee Doa, een 642 is gewoon een dijk van een motor (iets minder in de 320 versie van pakweg 2006-2008 oid vanwege de turbo's). Als je die iets of wat onderhoudt komt er quasi niks aan, en we hebben toch wel veel exemplaren lopen die serieus afgebeuld worden

zwijg mij dan de turbo bij de 642.. hebben der 2 mogen steken op onze ML..

beestje heeft dan ook 230k harde kilometers gereden..

651 is een sterke motor, jammer van rammel geluid (net een doos vijzen die loopt te schudden)
                  de 250 bi turbo versie die ik in mijn C break had was een top motor..

ze zouden beter een evolutie maken met de 642 biturbo fzo..

Comment

• dit weekend met de break gereden, C200 bluetec... wat een wagen!
                    De 204 was al een goede wagen maar dit lijkt toch nog een stapje hoger!
                    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• een 2.5 tdi r5 tdi van vw is een bak knikkers

maar de 651 klinkt goed toch

Comment

• ik vind die ook wel nog goed klinken, rauw geluid. wat ik iets minder vind is dat je dat ook zo voelt aan de pedalen.

Comment

• De beste dieselmotor van Mercedes is nog altijd de voormalige 2.0 72 pk motor in de 190D. Snel genoeg voor het dagelijkse verkeer , zuinig en onverslijtbaar.Spijtig dat Mercedes altijd maar meer vermogende motoren op de markt wil brengen die weinig meerwaarde bieden.

Comment

• 72pk... hedendaagse vrachtwagens zijn sneller dan een wagen met 72pk.

Comment

• dbr2 :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                                zwijg mij dan de turbo bij de 642.. hebben der 2 mogen steken op onze ML..

beestje heeft dan ook 230k harde kilometers gereden..

651 is een sterke motor, jammer van rammel geluid (net een doos vijzen die loopt te schudden)
                                de 250 bi turbo versie die ik in mijn C break had was een top motor..

ze zouden beter een evolutie maken met de 642 biturbo fzo..
                                Hebben jullie de uitlaatcollectoren mee vervangen? Anders kan je blijven turbos vervangen..

Comment

642 zijn er nochtans beduidend minder problemen mee dan met de 651... Waterpomp problemen zijn nog altijd niet opgelost, diegene die we in pakweg 2009 vervangen hebben komen de laatste tijd terug binnen met net hetzelfde. Zelfs 2012/2013 modellen komen nog binnen.. Waterverlies langs koelmiddelaansluitstuk komt ook nog altijd voor, idem met waterverlies langs deksel EGR klep.
                                  Oliepompen, vacuumpompen, drukverschilsensors, vliegwielen bij manuele versnellingsbakken... Is het een slechte motor? Nee, was de 646 beter? Ja. Is de 642 beter? Ja.
                                  Zou eigenlijk niet mogen dat deze problemen nog altijd niet structureel opgelost zijn.
                                  Ik vind dit toch Benz-onwaardig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                    Zou eigenlijk niet mogen dat deze problemen nog altijd niet structureel opgelost zijn.
                                    Ik vind dit toch Benz-onwaardig.
                                    In de W205 zijn er aanpassingen gebeurd aan de 651. Valt nog wat af te wachten. Voorlopig niet echt problemen mee.
                                    In de A/B/CLA zijn er veel minder problemen met waterverlies e.d

Comment

• Ik bedoel maar een probleem uit modeljaar 2008 dat er in modeljaar 2013 nog steeds is, dat kan toch niet.
                                      Het zou er nog maar aan mankeren dat de 205 nu al problemen vertoont, meeste zijn amper ingereden

ivm de 646: is dat enkel de ML '05-'08 met turboproblemen (280/320)?

Comment

• nog nooit problemen gehad hier met de OM651 dus mij hoor je niet klagen. ondertussen ook al een dikke 300 000km er op zitten met die motor waarvan er zo'n 190 000 met de OM651 2traps turbo 250 zijn

Comment

• heb wat interieurfotos genomen, zal ze vanavond uploaden en hier plaatsen.

verschil van koppel vermogen tov vorige 2.1 motor.. tjah veel voel ik daar niet van, mischien omdat ik van een automaat kom (en echt vinnig was die niet )

Comment

Working...
                                          X