Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Waarom mag je dat niet vergelijken? Of zijn enkel nieuwe wagens voor jou wagens waar zorg voor wordt gedragen?

En over het niet meer betreden van de werkplaats is heel duidelijk voor de verzekering hoor. Is bijna overal.

Ik krijg het schijt van al die mensen die altijd en overal op dealers zitten te kakken. Tot ze een probleem hebben, dan staan ze er rap. Niemand verplicht u om daar op onderhoud te gaan he, ook de garantie niet
    En toch is er een verschil tussen dealers. In de audi garage was de service voor mijn vorige wagen ronduit slecht. De verkopers zijn er absoluut niet vriendelijk, laten je zonder verpinken een uur of meer wachten. Bij de huidige garage (BMW) het tegendeel: het receptiepersoneel is erg vriendelijk en de verkopers zijn vriendelijk (kost dat nu echt zoveel moeite vraag ik me dan af).
    Maar verder ben ik eigenlijk overal goed geholpen geweest (ook meerdere Citroën-garages en Peugeot).
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Ik tracht gewoon een reden te vinden waarom dealers slechter werken dan pakweg 20 jaar geleden en vermits daar tegenwoordig voor het merendeel leaseauto's onderhouden worden denk ik dat de privé koper op dezelfde manier behandeld wordt, snel, snel en vooral kassa kassa.
      Ik heb niks tegen leaserijders, alleen stel ik in mijn omgeving vast dat ze niet echt zachtzinnig met hun auto omgaan en je zegt het zelf trouwens, een auto wassen is tijdverlies, dus...

Wel, voor mij is dat geen tijdverlies, als autofreak in hart en nieren zijnde, daar ben ik zelfs stiekem fier op

Maar zoals ik hierboven nogal schreef, ieder zijn ding hé
      Je leest niet goed ;-) mijn eigen wagens behandel ik net hetzelfde. Die doen wel maar 20000 kilometer per jaar dus dat is veel eenvoudiger proper te houden ...

De reden dat de dealers veranderd zijn ligt aan de herstructurering binnen het dealernetwerk.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Ik krijg het schijt van al die mensen die altijd en overal op dealers zitten te kakken. Tot ze een probleem hebben, dan staan ze er rap. Niemand verplicht u om daar op onderhoud te gaan he, ook de garantie niet
        Datzelfde onwelriekend gevoel kreeg ik toen ik de half gefantaseerde factuur een paar dagen na het onderhoud in mijn bus kreeg. Dus moet je eerst zoiets ondervinden vooraleer je van dealer kan veranderen hé, wat ik dan toen ook gedaan heb.

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
        Waar is die LIKE knop..
        @ Jocar, helaas niet in de buurt nee .
        Hoho, tegen 2 werknemers van 2 'eerlijke' dealers kan ik het niet op hoor

Anyway, jullie kennen mijn bescheiden mening en daar blijf ik bij, al een geluk dat we fan zijn van hetzelfde merk
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Met een eerlijke dealer heb ik totaal geen probleem, helaas zijn die zeldzaam in mijn ervaring :-(
          Breng hem eens binnen in Zonhoven voor zijn 1ste beurt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
            Breng hem eens binnen in Zonhoven voor zijn 1ste beurt
            Is die ondertussen officieel? Dat is nog familie van mijn pas overleden buren, de man van hun kleindochter dacht ik.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ja, is erkend servicepunt van MB (al een aantal jaren ondertussen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Ja, is erkend servicepunt van MB (al een aantal jaren ondertussen).
                Ik ga dat dan zeker in overweging nemen. Thx

Comment

• De plug-in is blijkbaar vanaf maart te bestellen . Iemand die deze wil aanschaffen ?

Comment

• Is er al nieuws over de C450 ?
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Komt de C400 er ook nog met achterwielaandrijving ipv 4matic?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Is er al nieuws over de C450 ?
                        dacht eind januari ergens

van die C400 is het idd enkel 4MATIC want in de markten waar MB geen 4MATIC op de modellen heeft is deze niet leverbaar
                        lets have some more member berries

Comment

• Tweehonderdennegenenzeventig pk, 600Nm koppel, een normverbruik van 2,1 liter per 100 km, een CO2-uitstoot van 48 gram per km. En dus 7% bijtelling voor de zakelijke rijder in Nederland, ook voor de Estate.

Na de S-klasse met stekker, volgt nu de C-klasse Plug-in Hybrid en daarmee is het elektro-offensief van de Mercedes-Benz nog niet voorbij. Nog dit jaar verschijnt er van de ML (die GLE gaat heten) ook een plug-in hybride versie. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse zakelijke rijder die een ster op de motorkap prefereert en zo min mogelijk bijtelling betaalt.
                          De C350 Plug-in Hybrid heeft onder de motorkap de bekende 2.0 liter grote viercilinder turbo-benzine motor met 211 pk en 350 Nm, die wordt gecombineerd met een hybride module die geïntegreerd is in de 7G-Tronic versnellingsbak. De elektromotor levert nog eens 80 pk en 340 Nm koppel. Het totale systeemvermogen en koppel komen ermee op respectievelijk 279 pk en 600 Nm. De prestaties zijn niet meer muesli te noemen: als sedan is de sprint naar de 100 in 5,9 seconden (Estate 6,2s) gepiept en de begrenzer moet er aan de pas komen om de boel af te regelen op 250 km/u. Niet dat de C350 Plug-in Hybrid snoeihard de begrenzer inloopt, want de Estate haalt slechts 246 km/u, dus de sedan haalt het ook maar net.
                          Het accupakket biedt een capaciteit van 6,2 kWu en is gemonteerd in een stalen behuizing onder (!) de achteras. Helemaal opgeladen kan er volledig elektrisch 31 km worden afgelegd met een maximumsnelheid van 130 km/u. Het accupakket pikt behoorlijk wat kofferbakruimte van de C-klasse in, want de sedan houdt 335 liter (was 480 l) over en de Estate 350 liter.
                          Exacte prijzen zijn er nog niet, maar deze zouden onder de 60 mille moeten uitkomen. Voor dat geld is er standaard luchtvering (een unicum in deze klasse), Pre-Entry Climate Control system om het interieur vast te verwarmen of te koelen en een gaspedaal met haptische feedback. Saywut? Het gaspedaal kan terugschoppen om de bestuurder duidelijk te maken dat bij gas liften de verbrandingsmotor kan worden uitgeschakeld.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Is er al nieuws over de C450 ?
                                Mercedes-AMG trapt zijn nieuwe Sport serie af met de C 450 Sport. De auto moet het gat tussen de Mercedes-Benz C 400 en de Mercedes-AMG C 63 overbruggen.

Om het grote gat tussen Mercedes-Benz en Mercedes-AMG modellen te overbruggen, komt Mercedes-AMG met de Sport-serie. Modellen met de Sport-aanduiding vinden hun plaats onder in het modellengamma van AMG. Hier zien we de eerste auto die het AMG Sport-label meekrijgt: de C 450 Sport.

Onder de kap vinden we dezelfde 3,0-liter V6 als in de C 400, alleen zit er bij de C 450 een extra turbo op. Hierdoor komt het vermogen uit op 367 pk; 34 pk meer dan de C 400. Het koppel bedraagt 517 Nm, genoeg om de auto in 4,9 seconden op de 100 km/h te krijgen. De Estate heeft er een tiende seconde méér voor nodig. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h.

Schakelen in de Sport gebeurt, net als bij de C 400, middels de zeventraps G-tronic-automaat, die het vermogen overbrengt naar alle vier de wielen. Om het geheel compleet te maken, neemt de auto wat sportieve genen over van zijn krachtiger broer. Zo krijgt de auto stuggere vering en verstelbare dempers.
                                De C 450 krijgt ook wat extra uiterlijke sportiviteit mee ten opzichte van de C 400, maar houdt het ook in dat opzicht nog duidelijk braver dan de C 63. De luchtinlaten in de gewijzigde voorbumper zijn groter, een aangepaste grille, zwarte zijspiegels en een subtiel achterspoilertje. 18-inch lichtmetaal maakt het plaatje compleet.

Mercedes-AMG begint nog dit halfjaar met de verkoop van de C 450 Sport. Over prijzen is nog niks bekend, maar die komen ergens tussen die van de C 400 en de C 63 in te liggen.

Comment

Comment

Comment

• Knap begot!

Comment

• ik hoop dat de prestaties de naam sport wat eer aan doen.
                                        gelukkig hebben ze er ook niet overal AMG op geplakt.
                                        lets have some more member berries

Comment

• Mercedes C-klasse is een knap beestje, zeker in deze Sport uitvoering. Enkel die fake uitlaten zijn ridicuul.

Comment

Working...
                                          X