Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De plug-in is blijkbaar vanaf maart te bestellen . Iemand die deze wil aanschaffen ?
Ik heb reeds navraag gedaan bij mijn dealer. Begin februari worden normaal prijzen bekend voor de C350 plug-in ... en kunnen we overwegen of een aankoop zinvol is.
Ze kunnen beter wat deftigere hardware gebruiken. Het duurt soms 20 seconden voor een gps route te berekenen. Nog eend 10 seconden naargelang je bestemminh voor een omleiding . Media besturing is traag. Iedem met gsm verbinding. Moet soms meerdere malen op het ophang knopje stampen om op te leggen.
Towh wel een erg pover resultaat, 31 km electrische autonomie (6,2 kWh), in ruil voor 150 liter kofferruimte. Audi en VW plaatsen een 8,8kWh batterij in de Golf/A3 en houden 265 l kofferruimte over, dat is niet veel minder dan de 335 l van de c-berline...
Dat maakt hem onbruikbaar als (enige) gezinswagen die ook voor boodschappen en vakanties moet dienen. Dat is nog een kleinere koffer dan een golf en zelfs kleiner dan een clio.
Voor de leasers die veelal alleen in de auto zitten is dat meer dan genoeg maar ik zou hier op afknappen. Daar zullen ze in de toekomst toch nog iets op moeten vinden.
Dat maakt hem onbruikbaar als (enige) gezinswagen die ook voor boodschappen en vakanties moet dienen. Dat is nog een kleinere koffer dan een golf en zelfs kleiner dan een clio.
Voor de leasers die veelal alleen in de auto zitten is dat meer dan genoeg maar ik zou hier op afknappen. Daar zullen ze in de toekomst toch nog iets op moeten vinden.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Een diesel plug-in hybride lijkt me toch een eigenaardig geval, iedere keer de motor opstart breekt de hel los Lijkt me geen groter contrast mogelijk dan electrisch rijden en dan overstappen op diesel.
En een mercedes C is voor de inzittenden (zeker achteraan dan) absoluut niet ruimer dan een A3 sportback. BMW komt midden dit jaar ook met een plug-in hybrid edie maar 35 km op electriciteit kan rijden, wel een benzine, ben eens benieuwd naar de kofferruimte voor die auto.
De VW verkoper heeft me verteld dat de Passat GTE een erg ruime koffer zou blijven behouden... Op deze foto ziet die er toch nog redelijk ruim uit : http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beu...t-gte-2792.jpg
Ik heb mijn 220 D Bleutec in juni 2014 afgehaald, dus 7 maand geleden en er zijn al 2 terugroepacties geweest, de eerste duurde 30 min. (ik weet niet meer wat, maar het had met de stuurinrichting te maken), nu moet hij terug binnen voor +/- 2 uur omdat er problemen kunnen voorkomen met een olielekkage aan de kettingspanner aan de motor (?). De garage doet het wel gratis maar je moet er wel tijd instoppen. De garage zei, dit is normaal voor nieuwe auto's met al die nieuwe technologie, maar ik heb bijna altijd met MB gereden en nooit terugroepakties gehad en mijn vrouw en dochter hebben elk een nieuwe Audi (Q3 en Q5) OOK met nieuwe technologie maar die hebben géén problemen. Ik moet wel zeggen dat ik voor de rest héél tevreden ben met mijn C, maar 2 terugroepakties op 7 maand is van het goede teveel, temeer dat de garagist zei dat dit waarschijnlijk niet de laatste zal zijn.
Ik heb mijn 220 D Bleutec in juni 2014 afgehaald, dus 7 maand geleden en er zijn al 2 terugroepacties geweest, de eerste duurde 30 min. (ik weet niet meer wat, maar het had met de stuurinrichting te maken), nu moet hij terug binnen voor +/- 2 uur omdat er problemen kunnen voorkomen met een olielekkage aan de kettingspanner aan de motor (?). De garage doet het wel gratis maar je moet er wel tijd instoppen. De garage zei, dit is normaal voor nieuwe auto's met al die nieuwe technologie, maar ik heb bijna altijd met MB gereden en nooit terugroepakties gehad en mijn vrouw en dochter hebben elk een nieuwe Audi (Q3 en Q5) OOK met nieuwe technologie maar die hebben géén problemen. Ik moet wel zeggen dat ik voor de rest héél tevreden ben met mijn C, maar 2 terugroepakties op 7 maand is van het goede teveel, temeer dat de garagist zei dat dit waarschijnlijk niet de laatste zal zijn.
Is gisteren gebeurd met de mijne, inderdaad kleine 2u werk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ik had na 7 jaar nog een terugroepactie van mijn S-klasse. Ik ben blij dat ze het blijven opvolgen en je voor erger beschermen.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Voor de liefhebbers en om misverstanden te voorkomen hierbij het officieel persartikel
noteer : Ondanks de ruimte die de batterij inneemt, heeft de C 350 PLUG-IN HYBRID Limousine een kofferruimte van 335 liter (Estate: 350 liter - 1370 liter).
noteer : Ondanks de ruimte die de batterij inneemt, heeft de C 350 PLUG-IN HYBRID Limousine een kofferruimte van 335 liter (Estate: 350 liter - 1370 liter).
Net wat hier boven staat : een koffer kleiner dan een golf (die is 380 liter groot)
Ze kunnen toch beter dingen preventief controleren dan dat ze gewoon wachten tot je aan de kant staat?
nee, maar naar de garage moeten en je tijd verschijten isni prettig
mijn 15 jaar oude dealeronderhouden slk heeft ook nog terugroepakties gekend tot zijn 10de jaar
Akkoord, het is beter dat ze het opvolgen (veiligheid, verzekering, gatantie,...) en daar ben ik blij én gerust mee maar 2x op 7mnd tijd vind ik veel, vooral het ijdverlies dat men ermee ondervind.
Comment