Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En die voorbumper is net wat mij stoort....

Comment

• ook niet de bumper die ik zou kiezen maar het zorgt voor wat variatie. de avantarge/sport pack/AMG/brabus bumpers zien er allemaal nogal hetzelfde uit
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Alle wijzigingen staan toch duidelijk in het door nicolasmercedes bijgevoegd linkje, zelfs met foto's, wel in het Duits maar toch goed begrijpbaar.
        Je hebt gelijk vermits het duits was nie verder gelezen

Comment

• Die cosmetische Lorinser-tuning is absoluut niet mijn ding.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Al die opsmuk mogen ze wat mij betreft ook houden.

Ik word oud...

Comment

• na een 202, 203, 204 een renault 205 van vrienden

Comment

• Binnenkort mag ik een nieuwe lease bestellen binnen een hoog budget (wagen zal +- 60K zijn) en de afgelopen weken met de 3 gangbare modellen in dit segment gaan testrijden. Ter info : Ik kies liever voor een 'kleinere' wagen met meer opties dan een iets kalere 5, E of A6.

Initieel was ik vrij zeker dat het een BMW420D GC ging worden tot Mercedes mij een C250 4Matic met alle toeters en bellen meegaf.
                (de a5 is einde model en vond alles nogal steriel aan deze wagen, weinig emotie bij het rijden)

Ik was echt onder de indruk van deze wagen en vele 'minpunten' die ik hier lees zijn echt niet aan de orde.

- Motorgeluid : bijzonder stil en eigenlijk nog een vrij aangenaam diep geluid bij acceleratie. Absoluut niet storend en gigantische verbetering tov mijn W204 C200 (traktor!!)
                - Windgeluid : aanwezig bij hoge snelheden maar dit was niet anders bij de BMW. Enkel Audi scoort beter.
                - Rolgeluid : aanwezig maar niet meer of minder dan bij BMW. Enkel Audi scoort hier beter.
                - Comfort : testwagen was met airmatic en dit systeem is echt subliem! Boterzacht of hard via selectiemenu, verschil is absoluut duidelijk en is niet zomaar een gimmick.
                - Prestaties : ik vind die C250 echt een zeer lekkere motor, zeer vlot en niks voelt geforceerd aan. Vond de 420D nogal wat genepen.
                - Automaat : Vind ze allemaal goed scoren, objectief gekeken was de BMW automaat misschien nog een tikkeltje beter maar verschil is klein.
                - Rijgedrag : wat een inhaalbeweging van MB - hier kan je toch ook wel echt het varken mee uithangen hoor, alles voelt zeer eerlijk en duidelijk aan.

Interieur :
                Ouch.... voor de concurentie.
                Het interieur van MB staat lichtjaren verder dan het het interieur van BMW en Audi op dit moment.
                Design is iets subjectief maar voor mij heeft MB hier toch wel een meesterwerkje neergepoot, multilayered zonder dat het storend is. Zeer open gevoel door de de pook naar het stuur te verhuizen en de middenconsole van zeer ver tussen de stoelen door naar omhoog te laten gaan. Bovendien is het nu aangenamer vertoeven als passagier. Terug in mijn C200 of de 4GC voelde het geheel zelfs claustrofobisch aan! Los van het design is de kwaliteit gewoon een pak beter. Knopjes, leder, materiaalkeuze ... de audi kan nog net mee maar BMW is hier toch wel het zwakke broertje.

Mercedes gaf mij ook een model met designo nappa leder in en dit is gewoonweg subliem! Zelfs niet vergelijkbaar met het individual leder van BMW.
                Dit is kwaliteit van een hoger segment en blaast de concurentie weg imo.

Klein minpuntje : de sportstoelen van BMW zijn wel beter. Had in de MB beetje last van mijn rug bij momenten.

Exterieur :
                In mijn budget kan ik voor sportpakket + 19 duimers kiezen en dan bekijk ik het zo :
                4GC : knap, sportief, aanwezig en strak
                MB : knap, sportief, stijlvol en luxueus.
                Mijn grootste argument is echter dat MB zijn 60K uitstraalt terwijl een 4GC er wat doordeweekser en -ja ik durf het zeggen- marginaler uitziet.

Zie vergelijking :

Conclusie :
                binnen de normale prijsklasse van 30 tot 40K zijn de verschillen misschien niet zo groot maar eens je de wagens deftig kan uitrusten is de benz toch van een ander kaliber hoor. Het luxegevoel gecombineerd met toch wel zeer degelijke prestaties (zowel rijgedrag als moter) maken het voor mij een nobrainer.
                De kans dat ik binnen een 2tal weken een C300h bestel is ZEER groot, want dat is namelijk ook weer een slimme zet : dankzij die hybride is deze zeer gunsting in de leasing.
                Last edited by ; 09/05/2015, 12:21.

Comment

• Donderdag 1681 km gereden met een W205 C300 Bluetec Hybrid met AMG pack. 90% doorgebracht op de Duitse Autobahn, wat ideaal is voor mijn beoordeling over hoe een auto zich moet gedragen.

Ik rij sinds een half jaar met de W205 C-klasse, eerst de C180 benzine in exclusive uitvoering, sinds enkele weken met de C200Bluetec in Avantgarde uitvoering, dus die wagens zijn te gebruiken als referentie. Geen klagen over de C-klasses over het algemeen, alleen de specifieke uitrustingen van de wagens die ik als bedrijfswagen heb zijn niet je-dat (mag ze niet meer samenstellen zoals ik met mijn A-klasse heb mogen doen).

Maar over de C 300h kan ik kort zijn.

Wat-een-kar...

Zonder het te uitgebreid over de looks te hebben, aangezien dat zo subjectief is als het maar zijn kan ben ik persoonlijk wel fan van de looks van de AMG-versie. De knapste versie in mijn ogen is en blijft de Exclusive, doordat die een echte, klassieke grille heeft vooraan met de ster op de juiste plaats.

De nadelen van de AMG-versie zijn een logisch gevolg van het concept. Het comfort van het chassis is een pak minder tov de Exclusive, met de Avantgarde eigenlijk een gulden middenweg. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat de Exclusive en Avantgarde op 17" staan, terwijl deze op 18" runflat staat. En ik wil absoluut niet gezegd hebben dat de AMG-line niet comfortabel is, maar op onze Belgische wegen vol met putten is dat niet ideaal.

Het voordeel daarvan is de grip, de Exclusive op zijn 17" Goodyear Efficientgrip schoof bij mij alle kanten op, de Avantgarde staat op ContisportContact 2, wat net als de Primacy 3 op de AMG-line voldoende grip oplevert voor het dagelijkse verkeer. Ook zijn de duikbewegingen een pak minder. Ik zou graag eens met een Airmatic-versie rijden omdat ik het vermoeden heb dat dat wel eens mijn ideale ophanging kan zijn. Maar ik was erg te spreken over de AMG ophanging ook. Goede baanligging zonder echt oncomfortabel te zijn (wat in een A-klasse wel het geval is)

De aandrijflijn is misschien niet de meest tot de verbeelding sprekende die te krijgen is in de C-klasse, maar voor mijn manier van autorijden en mijn gebruik van dit type wagen is deze ideaal.

De gewone C250CDI zou in mijn geval volstaan, maar de premium van 3.000 euro voor de surplus van het hybridesysteem zou ik er wel voor over hebben, zeker naar de toekomst toe dat je niet weet wat extra taks ze nog gaan uitvinden.

80% van de tijd heb ik met die kar in de "ECO" stand gereden, waardoor je lekker lui kunt zijn. stuurinput wordt afgezwakt, gaspedaal is nagenoeg ongevoelig en de motor schakelt lekker vroeg op. Ook is het mogelijk om te coasten in deze stand (indien snelheid lager is dan 160kmh valt de motor stil bij gas lossen), een functie waar je eigenlijk niets aan hebt, maar het is ook niet storend.

Je hebt ook nog de standen Comfort en Sport, maar die heb ik eigenlijk niet gebruikt. Wat ik wel gebruikt heb is de Sport+ stand. In deze stand staat alles op scherp (gasrespons, stuurbekrachtiging) om het zo sportief mogelijk te maken (voor zover mogelijk natuurlijk). Het voordeel van Sport+ tov Sport is dat de elektromotor van 20kW actief meehelpt om de wagen zo snel mogelijk te maken. Gecombineerd met de dieselmotor van 150kW komt dat in theorie neer op 170kW (+/- 230pk) samen met de 500Nm van de dieselmotor levert dat leuke tussensprintjes op op de Autobahn.

Zo was ik sneller dan een F11 530d, Skoda Octavia RS en Golf 7 GTD. De snelheid van een CLA 45 AMG SB had ik nog lang niet echter, maar daarvoor zijn er andere aandrijvingen beschikbaar in de C-klasse.

Gezien je in een E-klasse al minstens een 350 nodig hebt (naar mijn mening) om even leuk te rijden bij hogere snelheden, is het een aangenaam gevoel om met de 300h in de C-klasse te rijden. Meer is altijd beter, maar in dit geval niet nodig.

Het verbruik dat deze wagen liet optekenen gedurende die dag was 7.7l/100km. Gezien de snelheden die ik aangehouden heb (op onbegrensde stukken stond de cruise-control op 200kmh) en de regelmatige tussensprintjes tot tegen de maximum haalbare snelheid, gecombineerd met remmanoeuvres wegens trager verkeer op de baan is dat perfect aanvaardbaar. Mijn eigen C200Bluetec verbruikt bij een gelijkaardige rit dik 2 liter meer.

Kortom, als ze mij een min of meer betaalbare (in gebruik) daily laten kiezen zou mijn keuze altijd op de C 300h vallen. Wel in T-model voor het gebruiksgemak.

Nadeel is de hoge aanschafwaarde van het model in vergelijking met de concurrentie die niet de grote 3 zijn.

En als ik hem dan helemaal naar mijn zin uitrust zit ik aan een catalogusprijs BTW in van 76.103 euro....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Treebark Bekijk Berichten
                    binnen de normale prijsklasse van 30 tot 40K zijn de verschillen misschien niet zo groot maar eens je de wagens deftig kan uitrusten is de benz toch van een ander kaliber hoor. Het luxegevoel gecombineerd met toch wel zeer degelijke prestaties (zowel rijgedrag als moter) maken het voor mij een nobrainer.
                    De kans dat ik binnen een 2tal weken een C300h bestel is ZEER groot, want dat is namelijk ook weer een slimme zet : dankzij die hybride is deze zeer gunsting in de leasing.
                    is de C350e ook een optie? ik denk dat ik deze gauw eens zal testen (mbt VAA)

Comment

• m'n collega krijgt binnenkort zijn c300 hybrid geleverd, ga ik zeker mee rijden, moet zelf eind dit jaar bestellen.
                      Ik hoop dat die aandrijflijn ook in de nieuwe GLC (GLK) komt?

Comment

• Rij-impressie: Mercedes-Benz C350 e

Langzaam maar zeker valt de plugin hybride niet meer weg te denken uit autoland. Het aanbod is op dit moment nog relatief beperkt en betaalbaar is anders, maar Mercedes-Benz voegt met de nieuwe C350e een slimme keuze toe voor de zakelijke rijder. Letterlijk en figuurlijk.

En luxe is de C350e: Mercedes levert slechts één variant en die Lease Edition zit riant in de spullen met onder meer luchtvering, automatische klimaatcontrole, ingebouwde navigatie en stoelverwarming. De bevoorrechte zakelijke rijder zit er dus letterlijk en figuurlijk warmpjes bij… De optielijst is beperkt maar bevat wel een ‘obstakel’: wie zijn C350e Estate laat voorzien van een trekhaak, verliest zijn zeven procent bijtelling. Om een aanhanger te kunnen trekken krijg je namelijk bredere banden met hogere rolweerstand dan het standaardrubber en dat laat de CO2-uitstoot – die met 49 gram per kilometer nét binnen de grenzen valt – stijgen tot boven de 50. Niet handig voor Nederland-trekhaakland. Hetzelfde luxeprobleem doet zich trouwens voor bij panoramadaken: zo’n glaspaneel is zwaarder, daardoor stijgt de CO2-uitstoot en voilà: veertien procent. Bij de iets lichtere sedan (48 g/km) spelen deze punten overigens niet.

31 kilometer

De naam C350 doet denken aan een fijne zescilinder, maar in de neus van de ‘e’ is een viercilinder benzinemotor aan het werk die dankzij een turbo 211 pk levert. Aan dat blok hangt de bekende 7G-Tronic automaat waar heel vernuftig een 60kW sterke elektromotor in is weggewerkt. Door die compacte constructie verdwijnt de noodzaak van een inefficiënte koppelomvormer en omdat de e-motor de verbrandingsmotor altijd ondersteunt ontstaat een krachtige aandrijflijn (totaalvermogen 279 pk) die zijn werk behoorlijk soepel doet.
                        Op een volgeladen accupakket kan de C-klasse 31 kilometer volledig elektrisch afleggen, waarna de verbrandingsmotor keurig en onopgemerkt bijspringt. De aandrijflijn is mooi vrij van schokken en dat maakt hem geciviliseerder dan bijvoorbeeld de dieselhybride die Volvo in de V60 levert waarbij je het aan- en afslaan van de krachtbron duidelijker voelt. Mercedes zit qua hybridefinesse bijna op het niveau van Lexus, ware het niet dat de 7G-Tronic zo nu en dan voelbaar schakelt en minder ‘vloeiend’ werkt dan een CVT-bak. Al zoeken we nu spijkers op laag water, onder de streep biedt de hybride C erg veel reiscomfort.
                        Een elektro-actieradius van eenendertig kilometer is matig, zeker wanneer je bedenkt dat de gemiddelde Nederlander dagelijks zo’n 37 kilometer woon-werkverkeer aflegt. De reden? In China krijgt een auto die elektrisch meer dan dertig kilometer ver komt meer subsidie en aangezien China een immense afzetmarkt is voor Mercedes, heeft het merk de C350e precies binnen die maatstaven ontwikkeld. Een grotere EV-range vraagt meer accucapaciteit en die batterijen zijn duur, dus dit is zakelijk gezien het meest ideale compromis. Tot zover Mercedes’ ideologie achter hybriderijden...
                        Het relatief beperkte accupakket (dat op de achteras rust) slokt alsnog 135 liter aan bagageruimte op, waardoor de C350e iets minder praktisch is dan zijn niet-hybride broertjes. Wel goed: de achterbankleuning blijft in zowel sedan als Estate neerklapbaar.

Haptisch

Een mooie bijvangst van de elektropower is dat de C350e in 5,9 seconden van nul naar honderd trekt, maar dat is natuurlijk vooral fijn voor leaserijders met een tankpas. Interessanter is de fabrieksopgave van 2,1 liter per honderd kilometer en de manier waarop Mercedes-Benz claimt dat dergelijke waardes haalbaar zijn. Om de bestuurder te helpen heeft het merk de C-klasse voorzien van wat slimmigheidjes. De eerste zit gekoppeld aan het navigatiesysteem: klop bijvoorbeeld een bestemming in hartje Amsterdam in en de auto onthoudt dat het verstandig is om elektrokracht te sparen zodat je straks volledig elektrisch door het stadscentrum kunt rijden. Intelligent maar niet nieuw, BMW gebruikt het ook al in de 5-Serie Activehybrid. De werking van het hybridesysteem kun je trouwens ook zelf aanpassen met een knop op de tunnelconsole.
                        Een tweede voorziening noemt Mercedes met een dure term een ‘haptisch’ gaspedaal. Samen met de radartechnologie in de neus (waarmee de C-klasse zoals bekend al semiautonoom kan rijden) kun je dit zien als een soort opvoedhulp die je bij de les houdt door middel van subtiele trillingen in het gaspedaal. Het systeem leert je beter anticiperen: gaat je voorligger van het gas? Dan registreert de radar dat en laat het trillende pedaal weten dat jij ook van je gas kunt om zo optimaal gebruik te maken van de uitrolmogelijkheid. De C350e verbruikt immers niets tijdens het uitrollen, terwijl de vrijkomende kinetische energie juist weer wordt opgeslagen in het accupakket. Het trilpedaal is uitschakelbaar maar werkt niet indringend, al duurt het even voordat je hoofd de link legt tussen de trilling en de daadwerkelijke reactie van je gasvoet. Volgens Mercedes helpt het echter onbewust mee om het gemiddeld verbruik te drukken, en daar zal de baas weer blij mee zijn.

Lusten en lasten

Deze gimmicks vormen uiteraard niet de essentie van de nieuwe C350e. De reden dat je deze auto voor je deur wilt zetten zit hem in eerste instantie in de gunstige maandlasten, maar de Benz heeft wel degelijk meer in zijn mars. Wat knap is aan deze C-klasse is dat hij je geen moment meer het gevoel geeft dat hybriderijden een compromis is. Een letterlijk geval van ‘wel de lusten, niet de lasten’. Goed, de bagageruimte is iets kleiner en je zult hem aan de stekker moeten hangen om optimale verbruikscijfers te scoren, maar afgezien daarvan kom je met een C350e vooral in het bezit van een verschrikkelijk fijne auto. Een voornaam in elkaar geschroefde zakenbolide die goed in de spullen zit, een heerlijk soepel rijgedrag heeft zonder zweverig te zijn en zowaar voldoende ruimte biedt voor mensen op de achterbank.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Na 7 maanden (3 maanden vertraging) staat hij sinds vandaag dan toch eindelijk voor de deur.
                              IMG_20150511_194716.jpg
                              IMG_20150511_194849.jpg

Comment

• mooi !

welke motor ?

Comment

• Renault als ik me goed herinner?
                                  C180 AMG line
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    mooi !

welke motor ?
                                    Thanks! Het is een 180 Bluetec, geen vrije keuze qua motor hier op het werk. Nu dat gezegd zijnde, de motor mag dan al van bij Renault komen, het viel me wel meteen op hoeveel stiller hij is in vergelijking met mijn vorige 180 CDI. Dan kan het me eerlijk gezegd weinig schelen van waar de motor precies komt.

Comment

• wel die vienden van mij hierboven komen van een 180 cdi vorig model (de 2.1) en hebben nu een c200 (180 mocht niet ) met de renault 1.6...ze vinden hem wel wat tammer aanvoelen, ondanks 136 pk vs 115
                                      kan eraan liggen dat ze nog niet gewend zijn of nog niet los is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        kan eraan liggen dat ze nog niet gewend zijn of nog niet los is
                                        Veronderstel het laatste, ik ben ondertussen over de 7000km met de mijne en dat is al echt dag en nacht verschil tegen pakweg de eerste 3000km, bolt nu elke dag beter en vinniger, vooral de hernemingen.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beverkeizer Bekijk Berichten
                                          Na 7 maanden (3 maanden vertraging) staat hij sinds vandaag dan toch eindelijk voor de deur.
                                          [ATTACH=CONFIG]108377[/ATTACH]
                                          [ATTACH=CONFIG]108378[/ATTACH]
                                          Mooi! Vanwaar de 3 maanden vertraging?

Comment

Working...
                                          X