Gans dat hybride gedoe is nog een veel grotere leugen dan de VAG diesels imo.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-klasse
Collapse
X
-
Hybride heeft enkel nut ( zeker gezien de super kleine batterijen ) als je korte ritjes doet en kan pluggen.
Hybrid is ideaal voor woon/werk van 30-50km enkel
Maar ga je 500 km rijden dan is er geen voordeel meer want de batterij is leeg na 30.
Het is zo simpel als datprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenHybride heeft enkel nut ( zeker gezien de super kleine batterijen ) als je korte ritjes doet en kan pluggen.
Hybrid is ideaal voor woon/werk van 30-50km enkel
Maar ga je 500 km rijden dan is er geen voordeel meer want de batterij is leeg na 30.
Het is zo simpel als dat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenEn we rijden natuurlijk allemaal iedere dag ritten van 500 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDie 350e kwam uit de test met hoop en al 20km elektrisch. Dus een ritje Antwerpen => Brussel 's morgens haal je nooit. Laat staan als je eens wat in de file staat te meuren. De hybride X5 haalt in de praktijk met moeite 15km.
Maar die Mercedes is dus zeker geen referentie, en totaal uit de markt geprijsd sinds de 330e er is bovendien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDie 350e kwam uit de test met hoop en al 20km elektrisch. Dus een ritje Antwerpen => Brussel 's morgens haal je nooit. Laat staan als je eens wat in de file staat te meuren. De hybride X5 haalt in de praktijk met moeite 15km.
100km zou ideaal zijnprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenMaar die laadt iedere keer opnieuw op als je afremt (net zoals een gewone hybride). Ik heb met een e-tron gereden, heeft mij dus wel overtuigd (kijk ook eens naar de ervaringen van Pim hier op 't forum met zijn GTE).
Maar die Mercedes is dus zeker geen referentie, en totaal uit de markt geprijsd sinds de 330e er is bovendien.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenWel heel heel weinig
100km zou ideaal zijn
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenJa die gaat echt zijn batterij opladen door te remmen.. Lijkt me echt verwaarloosbaar (?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik probeer nooit te remmen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenover de c...die haalt ook jouw cijfer, zelf gezien (die met de renaultmotor alvast)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik geloof niet dat je op een testrit - ook al is die een hele dag - het uiterste eruit kunt halen, zeker niet als je niet gewoon bent te benzen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenGelezen:
Op een rit van zo'n 400 km, geheel gepland door het navigatiesysteem, kwam het verbruik uit op 6.1 liter. Dat lijkt teleurstellend, want de lichtst gemotoriseerde C-Klasse ("C180") had met een kalme rijstijl exact hetzelfde verbruik kunnen realiseren... met zomerbanden, en buitentemperatuur rond de 20°
met winterbanden en in de fille blijfk toch nog rond de 5.7 (ik meet dat zelf, niet via boordcomputer alhoewel hij niet zo veel verschilt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichtenmijn C200 (me renault 1.6 diesel) hebk al 4.8 liter behaald na een dagje extreem kalm rijden.. met zomerbanden, en buitentemperatuur rond de 20°
met winterbanden en in de fille blijfk toch nog rond de 5.7 (ik meet dat zelf, niet via boordcomputer alhoewel hij niet zo veel verschilt)
Comment
Comment