Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini (F56)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mini (F56)



    Eigenlijk stond de introductie van de derde generatie MINI voor later vandaag gepland, maar er zijn altijd media die embargotijden niet snappen. Dus here goes: de nieuwe, driedeurs MINI, waarvan we een voorproefje kregen in de vorm van het Vision Concept.
    Het uiterlijk zal je bekend voorkomen: al op 1 juli publiceerden we spyshots van een volledig ongecamoufleerde oranje MINI. Dit blijkt, onverrassend, inderdaad de introductiekleur te zijn.
    Upsizing
    In een tijd waarin iedereen zijn motoren flink verkleint, gooit MINI juist een fors zwaarder blok in de topmotorisering. Lekker eigenwijs.
    Aangezien BMW en PSA een eind maken aan hun motorensamewerking wordt de oude 1.6 viercilinder er uit gewipt. Je zou verwachten dat de Cooper S een potente 1.5 liter driepitter krijgt, maar nee, in plaats daarvan huist BMW’s 2 liter viercilinder onder de kap, met een vermogen van 192 pk, en een gezonde dosis koppel. De ‘oude’ Cooper S had 184 pk. De 0-100 sprint gaat een halve tel rapper; 6,7 sec in plaats van 7,2 sec.
    Dan de basis-Cooper: de oude atmosferische 1.6 (122 pk) ruimt het veld voor eerdergenoemde 1.5 driecilinder. Deze levert met 136 pk een beetje meer vermogen, maar de sprinttijd gaat met sprongen vooruit. 0-100 gaat in 7,8 seconden, waar de oude 1.6 daar nog 10,4 tellen voor nodig had.

    Standaard heeft de MINI een handgeschakelde zesbak, een zestraps automaat is optioneel. Een ander stukje BMW-integratie is de Driving Experience Control, die in een iets ander jasje in de MINI debuteert: hier heeft de bestuurder drie modi, waaronder de Green mode, het spiegelbeeld van Eco Pro.
    Een diesel en JCW volgen later.
    Weer gegroeid
    MINI laat zijn naam niet in de weg staan van wederom een groeispurt: de derde generatie MINI is 98mm langer, 44mm breder en 7mm hoger, hoewel hij nog zeer herkenbaar oogt. Voor het eerst kan de eigenaar kiezen voor adaptieve LED-verlichting, en nieuwe assistentiesystemen zoals intelligent networking (met heul veel apps), een head-up display, videogebaseerd speed and distance control, die automatisch een veilige afstand tot de voorligger behoudt, en ook leest de nieuwe MINI bordjes voor je. Hadden Hammond en Clarkson dat maar gehad…
    Zodra BMW later vandaag zelf met informatie komt zullen we het artikel aanvullen en een gallery maken. Zouden de kleur en het kenteken een verwijzing naar de productie bij Nedcar in Born zijn?
    bron:autoblog.nl

  • #2
    Logische evolutie, niks spectaculair, wordt wel stilaan Maxi ipv Mini
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Zijn er al interieurpics Jocar?
      IRIDIUM
      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

      Groeipunt
      Helderzienden

      Comment


      • #4
        Vorige was mooier. En nog steeds die snelheidsmeter in het midden. Laat die nostalgie eens los en kom op de proppen met een betere oplossing.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
          Zijn er al interieurpics Jocar?
          Straks na de officiële voorstelling waarschijnlijk wel, voorlopig alleen dit gevonden,



          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6


            Comment


            • #7


              Comment


              • #8


                Comment


                • #9


                  Comment


                  • #10


                    Comment


                    • #11


                      Comment


                      • #12


                        Comment


                        • #13


                          Comment


                          • #14


                            Comment


                            • #15


                              Comment


                              • #16


                                Comment


                                • #17


                                  Comment


                                  • #18
                                    Officieel: dit is de nieuwe MINI!
                                    Als vanzelfsprekend is de ververste MINI op legio aspecten aangepakt, maar van buiten zijn de designers voorzichtig te werk gegaan. De nieuwkomer is minstens zo begrijpelijk een evolutie van het model dat in 2001 na lange afwezigheid zijn rentree maakte. Zijn herkenbaarheid blijft immers zijn grootste talent en welbeschouwd blijken vooral de afmetingen en de proporties van het nieuwe model gewijzigd te zijn.

                                    Design
                                    De derde generatie van de ‘new’ MINI blijft dus dicht bij zijn identiteit, wel zijn hem de nodige uiterlijke bijschavingen bezorgd. Zo is de hexagonale grille een stuk prominenter aanwezig en de met chroom omlijste LED-koplampen en optionele LED-achterlampen zijn eveneens een aantal maten toegenomen. Wereldschokkend zijn de modificaties aan het exterieur allerminst, maar wel vermeldenswaardig is het feit dat de nieuwe MINI voortaan ook met vijf portieren leverbaar wordt. Echter, de officiële presentatie van die variant ligt nog in het verschiet.

                                    Groei
                                    De nieuwe MINI is in alle richtingen weer iets gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. Zo is hij 98 millimeter langer, nam zijn hoogte met 44 millimeter toe en is ‘ie ook 7 centimeter in hoogte gestegen. Het moet de inzittenden van de nodige additionele ruimte voorzien zodat ook het comfort naar een hoger plan wordt getild. De passagiers wordt daarnaast toegestaan extra goederen mee op reis te nemen want ook de kofferbak nam met 51 liter toe naar 211 liter.

                                    Interieur
                                    Binnenin blijft de nieuwe MINI eveneens trouw aan zichzelf, al valt wel meteen een ding op. De gigantische kilometerteller in de middenconsole is samen met de toerenteller overgeplaatst naar een meer traditionele plek, achter het stuurwiel. De excentrieke middenconsole blijft gelukkig wel gehandhaafd maar doet nu enkel nog dienst als het nieuwe infotainmentsysteem met een scala aan innovatieve functies. Het scherm is tot een grootte van 8,8 inch verkrijgbaar waarmee zaken als het navigatiesysteem, de telefoonfuncties, verschillende auto-instellingen en ook de entertainment bediend kunnen worden. Op het scherm is het nieuwe Connected in-car-systeem te hanteren waarmee de bestuurder de beschikking krijgt over real-time verkeersinformatie, allerhande internetfuncties en de bekende social media. Eveneens nieuw zijn een head-up display, actieve cruise control en een parkeerassistent met achteruitrijcamera.

                                    Driecilinder
                                    Waar de vorige instap-MINI nog een viercilinder met 122 pk onder de kap had, doet in de nieuwe MINI een 1.5 liter met een cilinder minder zijn intrede. Het blok levert 136 pk en 220 Nm aan koppel. Naar 100 km/h per uur spurten doet hij in 7,8 seconden en zijn topsnelheid ligt op 210 km/h. MINI stelt dat de nieuweling met 4,5 liter benzine 100 kilometer ver geraakt. Dieselen is een optie met de nieuwe 1.5 liter TwinPower-turbodiesel, eveneens met drie cilinders. Het blok levert 116 pk, waarmee de sprint naar 100 km/h in 9,2 seconde wordt afgerond. Met een opgegeven verbruik van 3,5 liter per 100 kilometer is het dieseltje lekker zuinig.
                                    Dan is er nog de potentere Cooper S. Hij heeft verrassend genoeg geen opgekrikte versie van de driepitter gekregen, maar krijgt de beschikking over een 2.0 liter viercilinder met 192 pk en 280 Nm (300 Nm met overboost) aan kracht. Van 0 naar 100 km/h duurt slechts 6,7 seconden en doortrekken kan helemaal tot 235 km/h. Een nog sportiever John Cooper Works-versie (JCW) zal later verschijnen. Overigens is op alle nieuwe Mini´s een handgeschakelde zesbak standaard en is een automatische bak met evenveel verzetten een optie.
                                    Aangepast onderstel
                                    Bij de nieuwe MINI is het onderstel aan een grondige inspectie onderworpen. Verschillende aanpassingen aan de demping en het toepassen van moderne aluminium onderdelen moeten volgens MINI zorgdragen voor een meer uitgesmeerd rijgedrag ´zonder dat het GO-kart-gevoel verdwijnt´. Een veelgehoorde klacht was namelijk het wel erg straffe en daarmee weinig vriendelijke weggedrag. Dat zou nu voorbij moeten zijn, denkt MINI. Nieuw is de komst van Dynamic Damper Control, waarmee de bestuurder met verschillende ‘Driving Modes’ het weggedrag naar gelang kan aanpassen.

                                    De nieuwe MINI wordt op 20 november op de Tokyo Motor Show aan het grote publiek gepresenteerd en enkele uren later volgt zijn onthulling op de LA Motor Show. In het voorjaar van 2014 staat de nieuwe MINI bij de dealer.
                                    bron:autowereld.com

                                    Comment


                                    • #19


                                      Comment


                                      • #20


                                        Comment

                                        Working...
                                        X