Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini (F56)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dat de grote kilometerteller in het midden van het dashboard in de nieuwe Mini is verplaatst wisten we al. Ook dat hij is vervangen door een 8,8-inch display voor MiniConnect. Maar tijdens de eerste rij-impressies met de nieuwe Mini Cooper en Cooper S werd duidelijk wat je allemaal kunt waarnemen op het met een LED-ring 17 omlijste beeldscherm.

De 17 LED-lampjes zelf geven visuele feedback door te veranderen van rood naar blauw naar groen, paars en wit, heel en blauw, afhankelijk van het toerental. Zo kan je kiezen voor de Driving Mode, Sport, Mid of Eco, of de stand van het gaspedaal.
    Voor wie dat allemaal te druk is, bestaat de mogelijkheid de kleur vastzetten met de knop in het kleine bedieningspaneel boven de binnenspiegel of de lampjes uit te schakelen via de bedieningsknop in de middenconsole via settings.
    Minifans zijn op zich wel wat gewend. Zo was er de Mini Cabrio met de Open Air-meter, die aangeefthoe lang je al met de kap geopend gereden hebt. De nieuwe generatie Mini zit ook weer vol 'grappige' zaken. Zo draai je aan de knop om de temperatuur in de cabine te regelen en de LED-ring verkleurt van blauw naar rood om andersom. Is de motor op temperatuur, verschijnt er op het display een grafisch plaatje van de auto, waarbij een raket uit de motorruimte schiet. Diezelfde raket komt samen met een kart in beeld wanneer je de Sportmode instelt. Eigenlijk ten overvloede staat er dan nog: Maximum go-kart feel.
    Wil je de buitentemperatuur zien en is ‘t buiten lekker warm, heeft de Mini een grote zonnebril op.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Belgische prijzen bekend. Configureren is nu ook op de Belgische website mogelijk.

Comment

Comment

Mini kwaliteit ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Daar juist een nieuwe cooper S gezien ! Amaai er stond al condens in beide koplampen !! Dat ziet er al weer veel belovend uit die kwaliteit uit Oxford !!
            IMG_3008.jpgIMG_3009.jpgIMG_3012.jpg

Comment

Ben best wel fan van de nieuwe Mini. Ook al is hij wat gegroeid.
              Vooral het interieur lijkt een serieuze upgrade gekregen te hebben en die cartooneske achterlichten vind ik wel iets hebben.
              Bovendien blijkt die nieuwe 3 pitter een serieus knap stukje technisch vernuft te zijn.

Comment

Condens in de koplampen heb ik al regelmatig bij beduidend duurdere auto merken gezien, lijkt mijn niets met kwaliteit van doen te hebben.

Comment

Mini Cooper S Rotiform.
                  Last edited by ; 21/04/2014, 00:19.

Comment

Kan iemand bevestigen dat de nieuwe Mini Cooper S ook steek 5x120 heeft. !!!

Comment

Deze zwarte OZ Racing Superturisme LM velg zal wel gaaf staan onder een nieuwe Oranje-zwarte Cooper S in 8x18" ET 45 5x112.
                      225/40R18" bandjes er omheen en het geheel afmaken met een 30mm H&R veren setje.

Last edited by ; 22/09/2014, 00:47.

Comment

Veel mensen dachten dat het 5x120 is.
                        Blijkt dat het 5x112 is.

Going back to the engine, the Cooper S model uses a B48 2-liter 4-cylinder unit making 192 HP and 280 Nm (206 lb-ft) of torque, going up to 300 Nm (221 lb-ft) with overboost.

The guys from PP-Performance thought about it and decided that wasn’t enough. Since BMW can pull up to 245 HP out of the N20 engine used on the 328i models, they wanted to do the same here, despite it being a different unit.

Said and done! After careful consideration and a minor ECU tweak, the car they had to mess around with put down 250 HP and 345 Nm (254 lb-ft) of torque, a considerable bump from the original values. Since we found the Cooper S quite enjoyable with the stock engine in our review, we can only imagine what madness lurks in this one.

Comment

Comment

Bij de introductie van de nieuwe Mini One konden we al melden welke motor het instapmodel gaat aandrijven. Vandaag krijgen we meer details voorgeschoteld over de driecilinder van de Mini One First, het nieuwe basismodel.

In de eerste berichtgeving over de nieuwe Mini schreven we dat het instapmodel een 102 pk sterke 1,2-liter driecilinder zou zijn. Het blok heeft een maximumkoppel van 180 Nm en weet in nét geen 10 seconden de 100 km/h te bereiken. Nu heeft Mini een nieuw instapmodel aangekondigd, deze gaat door het leven als Mini One First.
                            Net als het huidige instapmodel, waar deze nieuwe versie dus ónder zal worden gepositioneerd, beschikt de One First over een 1,2-liter driepitter met Twinpower turbo-technologie. In de One First is het geblazen blok goed voor een bescheiden 75 pk en 150 Nm koppel.
                            Een sprintje vanuit stilstand naar de 100 km/h is in 12,8 seconden achter de rug. Het gemiddeld verbruik ligt op 5,0 tot 5,2 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 117 tot 122 g/km, afhankelijk van het formaat rubber waarmee de Mini over het asfalt gaat. Het is nog niet bekend of en wanneer wij de One First in de showroom kunnen vinden.

Comment

2014 MINI Cooper S upgraded to 220 PS by Maxi-Tuner.
                              Torque bumped to 340 Nm

Comment

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Ik ben ook bij deze generatie Mini absoluut niet overtuigt van het interieur, het blijf er goedkoop plastic achtig uitzien naar mijn mening.

Comment

indeed , het blijft wel heel , maar het ziet er gammel uit
                                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Persoonlijk zeer erg onder de indruk van de rijeigenschappen,deze waren al ok bij de vorige maar nu echt waw gevoel voor mij. Ook de driecilinder weet me te overtuigen. Bye Bye DS3:terug naar de tekentafel!
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Comment

Working...
                                        X