Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Da's al een paar jaar niet meer zo.
    Idem met die uitrekkende kettingen.
    Mensen blijven daar maar aan refereren. Zo'n urban legends als 'Franse wagen die allemaal roesten' en 'Mercedes dat betrouwbaar is' heb je nog verbazend veel bij mensen die niks van auto's afweten

    Comment


    • Je kan moeilijk van alle wagens weten of ze betrouwbaar zijn hee. Als je voortgaat op hetgeen je op internet vindt zou je geen enkele wagen meer kopen. Het zijn natuurlijk altijd de slechte commentaren die je leest, mensen die tevreden zijn hoor je nauwelijks. Ik rij met een renault en als je de commentaren over renault leest, ben ik zot eigenlijk lol.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        Viercilinder voor de Macan

        • 2.0 Turbo (Audi origine)
        • 252 pk - 370 Nm
        • Standaard PDK
        • 0-100: 6,7 sec.
        • Vmax: 229 km/u
        • Gewicht: 1770 kg
        • Gem. verbruik: 7,2 tot 7,4 l/100km
        • CO2-uitstoot: 167 tot 172 g/km
        • Basisprijs (Duitsland): 55 600 €
        Er is altijd al een 2.0 beschikbaar geweest maar die stond niet in de lijsten/online.

        Deze wel dan ?? Geen goede zaak, ik vind het juist leuk dat er enkel 3.0 inzat.

        In dit geval Hadden ze er beter de motor van de S3 in gestoken, maar goed.

        Qua exclusiviteit : ik kom er dagelijks wel een paar tegen, net zoals teslas.. Maar de audi/BMW/Merc kan ik op 100 handen niet tellen
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • Hij wordt nu wel bereikbaarder vind ik. Is standaard ook niet slecht uitgerust zag ik op een eerste zicht.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Hij wordt nu wel bereikbaarder vind ik. Is standaard ook niet slecht uitgerust zag ik op een eerste zicht.
            Standaard zit er zo goed als niks op hoor..

            Je krijgt elektrische ramen, een automaat en dat is het zowat... Oh ja een stuur is ook inbegrepen

            Maar serieus een macan zonder opties is slechter uitgerust dan een polo
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

            Comment


            • Is er al een prijs bekend?

              Comment


              • Greep uit standaarduitrusting :

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                  Greep uit standaarduitrusting :
                  Heeft een Renault van pakweg 30K ook. Behalve die Porsche comm. Er mag dan wel Porsche opstaan.

                  Comment


                  • Porsche Macan

                    Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                    Greep uit standaarduitrusting :
                    Als een uitlaat, zetels en TPMS al als opties worden beschouwd zwijg ik
                    Last edited by germinal; 12/03/2016, 16:41.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Ja, je betaalt wellicht een stuk voor de naam ook. Anderzijds is dit niet slecht voor de herverkoopwaarde.

                      Comment


                      • Zal qua prestaties niet veel moeten onderdoen voor de diesel zeker?

                        Comment





















                        • Een bredere booty voor de Porsche Macan, wat vinden we daarvan? Na de Porsche Cayenne van eerder vandaag, bereikte zojuist deze Porsche Macan onze inbox. De mannen van Prior Design zijn lekker losgegaan en hebben een Macan neergezet die op z’n zachtst gezegd “agressief” oogt. Normaal gesproken begint bij ons op de redactie spontaan onze […]

                          Comment


                          • iemand al ervaring met de basis Macan 2 liter benzine?
                            Je leest er bitter weinig over (tests)
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              iemand al ervaring met de basis Macan 2 liter benzine?
                              Je leest er bitter weinig over (tests)
                              Kan je toch evengoed een Scirocco nemen?
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Rij-impressie: PORSCHE MACAN PERFORMANCE PACKAGE

                                PRIJZIG MULTITALENT

                                De Macan Turbo met Performance Package is een alleskunner waarmee je zowel comfortabel lange afstanden kunt afleggen als over een circuit kunt boenderen. Daar hangt echter wel een prijskaartje aan.

                                Niet iedereen houdt van SUV's, maar het is een feit dat er exemplaren tussen zitten die werkelijk alles lijken te kunnen. Neem bijvoorbeeld de Porsche Macan, die als comfortabele auto voor alledag evenzeer weet te overtuigen als in de rol van sportieveling. En dat ondanks zijn gewicht van bijna twee ton! Met zijn vijf zitplaatsen, grote bagageruimte en optionele luchtvering met verlagingsmogelijkheid dekt hij een bijzonder breed spectrum af.

                                Het Performance Package tilt het prestatieniveau van de Macan Turbo naar een nog hoger niveau. Met dit pakket levert de motor namelijk 40 pk meer, wat het totaal naar 440 pk brengt. En misschien nog wel belangrijker: het koppel wordt verhoogd van een reeds indrukwekkende 550 naar 600 Nm, waardoor je een forse duw in je rug krijgt als je het gaspedaal intrapt. De acceleratie van 0 naar 100 km/h vergt dankzij het Performance Package nog maar 4,2 in plaats van 4,5 seconden, bij de sprint vanuit stilstand naar 200 km/h laat de Turbo zelfs 1,8 seconden liggen ten opzichte van de Turbo-versie met extra vermogen. De Turbo PP kan ook nog wat verder doorhalen op de autobahn en zijn topsnelheid bedraagt 272 in plaats van 266 km/h.

                                Met de snelheid in rechte lijn zit het dus wel snor, maar deze auto maakt minstens zoveel indruk in bochten. Geen enkele SUV uit dit segment biedt een vergelijkbare rijdynamiek. De carrosserie helt ook in snel genomen bochten nauwelijks over en de reacties op het stuur zijn bij het insturen zo direct, dat je bijna vergeet dat je in een SUV zit. Als je op de optielijst het sportonderstel met luchtvering en 15 millimeter verlaging hebt aangekruist, gaat hij welhaast met het tempo en de stabiliteit van een sportwagen tussen de pylonen door. Maar als je geen zin hebt om te racen, maar simpelweg ontspannen naar huis wilt rijden na een dag hard werken, dan maak je van de wilde Macan met een druk op de knop een milde Macan. Met de softere afstelling van de luchtvering worden de sportieve ambities de kop ingedrukt. Het tegen meerprijs leverbare keramische remsysteem werkt ook subliem; het begrip fading lijken deze remmen niet te kennen.

                                Toch hebben we nog wel twee kritiekpuntjes. Allereerst is de prijs bijzonder pittig voor een niet al te grote SUV en ten tweede is het testverbruik (1:6,8 ) wel erg heftig. Tja, ook een multitalent laat weleens steken vallen.


                                OORDEEL

                                • +Bijzonder veel rijdynamiek
                                • +Indrukwekkende prestaties
                                • -Extreem duur voor midsize-SUV
                                • -Zeer hoog verbruik















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Heeft er iemand hier met een Macan gereden ? Hoe hard is die ophanging eigenlijk ? Te vergelijken met een sportieve wagen of toch comfortabel ?

                                  Comment


                                  • Kan besteld worden met een pneumatische vering, dan kunnen er zelfs velgen van 21 onder... ik ging er mee gaan proefrijden, maar uiteindelijk afgehaakt zonder te testen, ik ging toch niet herbeginnen met een diesel, ook was dat een euro6 van mei 2017... wel een beestje van 99000 euro’s met 5000km op de teller, ietwat decadent met onze vlaamse wegennet beperkt tot 70 km/u en de onvoorspelbaarheid betreffende de toegang in de grote steden...
                                    Last edited by guyugy; 08/10/2017, 18:34.

                                    Comment


                                    • 99000 Euro ? Dan was dit toch een 'dikke' uitvoering ? Wat heb je uiteindelijk gekocht ? (zal je wellicht al ergens geschreven hebben, maar weet het niet meer)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                        Heeft er iemand hier met een Macan gereden ? Hoe hard is die ophanging eigenlijk ? Te vergelijken met een sportieve wagen of toch comfortabel ?
                                        Ik heb er 1 gehad met luchtvering en 20 inch velgen.

                                        In geen enkele stand is die 'hard' te noemen.. nu ja, in sport + is die ophanging veel sportiever ( veerweg is veel korter en demping veel sneller) dan in comfort maar hard dat niet en zacht ook niet.

                                        Slechte woordkeuze vond ik.

                                        Persoonlijk is het de beste ophanging die ik ooit heb gehad. Hoe harder je met die wegen reed hoe beter de wegligging werd zonder ooit hard/stuiterig te worden. Kleeft aan de baan. Ik kon daar drempels aan 80km/u + mee nemen daar waar een doordeweeks voertuig het contact me de weg zou verliezen om daarna met zijn snuit tegen het asfalt te kwakken en nog een half uur na te deinen.

                                        Ik zou een cayman bv wel hard durven noemen. Maar in sport+ is de macan vele malen comfortabeler zonder ooit week/bootachtig te worden.

                                        En er is een zeer groot verschil tussen comfort stand en sport+ zodanig dat ik 90% in sport+ reed omdat je dan een veel directer gevoel hebt met baan, hij rijdt dan ook strakker en reageert beter op stuurinput.

                                        : voor de diesel met wat opties moet je toch op 90k rekenen en dan zwijgen we maar over de GTS, TURBO..

                                        Volgens mij is de GTS dé ideale macan. ( qua prijs/performance)
                                        Last edited by germinal; 08/10/2017, 23:18.
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • Ja, is inderdaad vrij duur dan....
                                          mag ik vragen waarom je de jouwe weg deed ?
                                          germinal Bedankt voor je toelichting

                                          Comment

                                          Working...
                                          X