Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Wisselkoers calculator, de valuta calculator voor het bereken wisselkoers. Gebruik de eurocalculator als wisselkoersen calculator om de waarde van de euro in andere valuta te berekenen.


    als je snel wil weten. de diesel in UK : basis 41409 GBP met 19% britse VAT = huidige koers in Euro = 49600
    in BE: basis 60258 euro met 21% BTW

    Dus onze invoerder Dieteren paseert hier bij ierdere Macan effe voor 10000 euro langs de Kassa. En dat is enkel maar het verschil tussen UK en BE. In de UK hebben ze ook nog hun winstmarge.

    basis metalic kleur in UK : 607 pond = 727 euro
    in BE : = 943 euro

    Mijn huidige A5 in UK gekocht en dit kan volgend jaar wel is mijn volgende zijn uit de UK. Ga alvast een deel omzetten naar GBP rekening.
    Last edited by carman; 22/11/2013, 17:31.

    Comment


    • #62
      Beetje kort door de bocht qua redenering maar bon ...

      Porsche zelf zijn zich bewust van die problematiek, succes met de leveringstermijn voor een 'continental spec UK Macan'.
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

      Comment


      • #63
        In een ander topic ook al zoiets gelezen dat het heel lang duurt om een LHD Porsche geleverd te krijgen.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
          Beetje kort door de bocht qua redenering maar bon ...

          Porsche zelf zijn zich bewust van die problematiek, succes met de leveringstermijn voor een 'continental spec UK Macan'.

          Voor 10 000 euro korting wil ik gerust 18 maanden wachten.

          Ik ben mijn audi A5 nog niet beu

          Comment


          • #65
            Jammer dat ze bij Porsche verkiezen om dit te maken i.p.v. een klein broertje van de Panamera. Desondanks wel een knap ding!

            2006-2010 '97 VW Golf III TDI
            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
            2012-...
            '07 BMW 118d

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
              Jammer dat ze bij Porsche verkiezen om dit te maken i.p.v. een klein broertje van de Panamera.
              Mee eens! Mijn voorkeur gaat ook uit naar een kleine panamera dan een kleine cayenne.

              Hoewel het echt een knappe kar is zijn de SUV's nooit mijn favoriete segment geweest.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • #67
                Na de 911 vind ik dit de Porsche met de mooiste achterkant. Vooraan heeft hij weinig karakter en vind ik hem teveel trekken op een kleine Cayenne. Ook het interieur vind ik een beetje een tegenvaller, want het geeft me zo'n gevoel van 'been there'. Die 'Panamera' middenconsole beginnen ze nu écht wel in al hun modellen te recycleren. En is het maar een idee, maar dat GPS scherm lijkt me nogal klein uitgevallen, niet?

                Soit, het karretje zal wel beestig goed rijden. Maar of die diesel S nu 10k € meer waard is dan een vergelijkbare Q5, dat weet ik zo nog niet.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                  Wat een lelijke auto! De Cayenne is duizend keer mooier! Het interieur van de Macan is ook echt belachelijk met die Audi/VW kopsteunen vooraan, trekt echt op niets! Het is ik wil wel "Macan" niet... Een gemiste kans voor Porsche.. :s
                  Fils à papa's zouden beter zwijgen over "willen maar niet kunnen".

                  Ik vind 'm best knap, wel benieuwd hoe die aflopende koffer gaat meevallen op straat.
                  Last edited by ; 28/11/2013, 01:17.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Fils à papa's zouden beter zwijgen over "willen maar niet kunnen".

                    Ik vind 'm best knap, wel benieuwd hoe die aflopende koffer gaat meevallen op straat.
                    Sjoerie, gelieve je fatsoen te houden tegenover andere forumleden. Excuses lijken mij hier op zijn plaats.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      ....
                      Soit, het karretje zal wel beestig goed rijden. Maar of die diesel S nu 10k € meer waard is dan een vergelijkbare Q5, dat weet ik zo nog niet.
                      Voor dit soort voertuigen is de vraag niet of het waard is, maar of de koper meent dat hijzelf het waard is... ;-)

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Voor dit soort voertuigen is de vraag niet of het waard is, maar of de koper meent dat hijzelf het waard is... ;-)
                        Of course, en die kopers zullen er meer dan genoeg zijn. Dit wordt voor Porsche een cash cow. De wachttijden zullen het eerste jaar heel snel oplopen, denk ik.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                          Mee eens! Mijn voorkeur gaat ook uit naar een kleine panamera dan een kleine cayenne.
                          Een kleine Panamera zou wel erg in het vaarwater komen van de 911 (991) qua afmetingen / présence / praktisch nut:
                          Panamera: 5.015 m
                          991: 4.491 m

                          Als je dan een model hiertussen wil positioneren kan je ofwel het Panamera concept wat inkorten (niet veel meer dan 25 cm om uit de 991 zone te blijven). Krijg je een 4-deurs met kleine zitplaatsen achterin en kleine koffer (opschuiven richting high-end modellen van de 3-reeks, C-klasse) of je kan het 991 concept opkrikken naar een 4-deurs coupé maar dan ga je hoger / duurder in het gamma uitkomen wat dan weer niet de bedoeling is.

                          De vraag is dan hoeveel mensen er zitten te wachten achter een minder praktische (maar iets goedkopere) Panamera. Porsche denkt allesinds minder dan de mini versie van de Cayenne.

                          Die Macan is wel geslaagd qua uiterlijk, IMO. Interieur is dan weer een boeltje, niet echt mijn ding.

                          Comment


                          • #73
                            Het interieur van een Macan MOET refereren naar de hogere reeksen, anders is het Porsche-gevoel voor de bestuurder weg
                            Niet vergeten dat de Macan-kopers in hun eigen ogen vooral een Porsche kopen
                            in dat segment is psychologie nog belangrijker dan de prestaties...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Het interieur van een Macan MOET refereren naar de hogere reeksen, anders is het Porsche-gevoel voor de bestuurder weg
                              Klopt, maar dat hadden ze naar mijn gevoel toch met iets meer fantasie mogen doen. Op foto dan toch... misschien dat ik mijn mening herzie als ik er eens in zit.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                Een kleine Panamera zou wel erg in het vaarwater komen van de 911 (991) qua afmetingen / présence / praktisch nut
                                Een soort van 'Gran coupé' zou strategisch nochtans niet misstaan als concurrent in het segment van de berlines genre 5-reeks, E-klasse, Maserati Ghibli.
                                Maar ze hebben toch een tijdje plannen gehad om terug een echte GT opvolger van de 928 uit te brengen (Panamera coupé), niet? Als concurrent van een 6 reeks of een S-klasse coupé...
                                Daarrond is het al een hele tijd windstil.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                  Een kleine Panamera zou wel erg in het vaarwater komen van de 911 (991) qua afmetingen / présence / praktisch nut:
                                  Panamera: 5.015 m
                                  991: 4.491 m

                                  Als je dan een model hiertussen wil positioneren kan je ofwel het Panamera concept wat inkorten (niet veel meer dan 25 cm om uit de 991 zone te blijven). Krijg je een 4-deurs met kleine zitplaatsen achterin en kleine koffer (opschuiven richting high-end modellen van de 3-reeks, C-klasse) of je kan het 991 concept opkrikken naar een 4-deurs coupé maar dan ga je hoger / duurder in het gamma uitkomen wat dan weer niet de bedoeling is.

                                  De vraag is dan hoeveel mensen er zitten te wachten achter een minder praktische (maar iets goedkopere) Panamera. Porsche denkt allesinds minder dan de mini versie van de Cayenne.
                                  Je hebt zeker en vast een punt maar het verschil is dat de 911 een coupé is en een kleinere berline van een Panamera zou wel mogen. Voor de mensen die geen SUV wensen zoals de Macan.
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                  Comment


                                  • #77
                                    hier op kantoor zal de Q5 wss vervangen worden door een Macan.

                                    en dan wss nog een benzine versie ook.


                                    Top!
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                      Een kleine Panamera zou wel erg in het vaarwater komen van de 911 (991) qua afmetingen / présence / praktisch nut:
                                      Panamera: 5.015 m
                                      991: 4.491 m

                                      Als je dan een model hiertussen wil positioneren kan je ofwel het Panamera concept wat inkorten (niet veel meer dan 25 cm om uit de 991 zone te blijven). Krijg je een 4-deurs met kleine zitplaatsen achterin en kleine koffer (opschuiven richting high-end modellen van de 3-reeks, C-klasse) of je kan het 991 concept opkrikken naar een 4-deurs coupé maar dan ga je hoger / duurder in het gamma uitkomen wat dan weer niet de bedoeling is.

                                      De vraag is dan hoeveel mensen er zitten te wachten achter een minder praktische (maar iets goedkopere) Panamera. Porsche denkt allesinds minder dan de mini versie van de Cayenne.

                                      Die Macan is wel geslaagd qua uiterlijk, IMO. Interieur is dan weer een boeltje, niet echt mijn ding.
                                      De macan is amper korter dan de cayenne. Dus ik denk dat een mini panamera ook mogelijk moet zijn.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Geef mij dan toch liever een SQ5
                                        In het dagelijks leven doet hij niet veel minder, voor vééél minder geld... + dat fijn gevoel onderweg te zijn met een wolf in een schapevel ( en niet omgekeerd ;-) )

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ik lees het ieder keer " Porsche Macac "
                                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X