Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Macan

    De Cayenne was begin deze eeuw de auto die Porsche in leven hield. Zo belangrijk zal de nieuwe Macan niet worden, maar ook deze kleinere SUV zal een cruciale rol in de toekomstplannen van het merk vervullen.

    De nieuweling is 4,68 meter lang, 1,92 meter breed en 1,62 meter hoog. Daarmee is de Macan 13 centimeter korter, 2 centimeter smaller en 9 centimeter lager dan de Cayenne. De bagageruimte van Porsche's kleinste SUV heeft een inhoud van 500 liter.
    Porsche zet hoog in met de Macan: de auto moet in het segment van midi-SUV's de nieuwe maatstaf zijn met z'n rijeigenschappen op én naast het asfalt. Ondanks de sportieve inslag van de Macan zijn de ingenieurs ook het comfort niet vergeten.
    Om dat alles te realiseren, heeft Porsche flink wat systemen op de Macan geïnstalleerd. We noemen Porsche Traction Management (PTM), een Automatic Brake Differential (ABD) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

    '911-invloeden'
    Uniek in het segment van de Macan is de luchtvering. Wie deze optie aanvinkt, krijgt een auto die 15 millimeter dichter bij het asfalt ligt. Dat lagere zwaartepunt zorgt voor betere rijeigenschappen en door de luchtvering is ook het veercomfort beter. Met een druk op de knop kan de rijhoogte bovendien verder worden aangepast naar drie niveaus: 'High Level I', 'Normal Level' en 'Low Level'.
    De Macan S en Macan S Diesel hebben standaard wielen met een diameter van 18 inch, de Macan Turbo heeft 19-inch lichtmetaal. Groter kan tegen bijbetaling natuurlijk ook, de wielen in de rekken van Porsche reiken tot 21 inch.
    Porsche heeft bij het ontwerp duidelijk naar de overige modellen in de line-up gekeken. Uiteraard is er verwantschap met de Cayenne, maar ook de 911 en 918 hebben het lijnenspel beïnvloed.
    Alle Macans hebben standaard een PDK-transmissie met zeven verzetten. Optioneel is er voor alle versies het Sports Chrono Package, dat launch control toevoegt en zodoende -afhankelijk van de versie - twee tiende van de sprinttijd naar 100 km/h afsnoept.

    Drie motoren
    De Porsche Macan komt beschikbaar met drie motoren: een diesel en twee benzinemotoren. De minst potente motorisering is een 3,0-liter V6 turbodiesel in de Macan S Diesel. Niet dat het overigens behelpen is, want dat blok is 258 pk sterk en heeft een maximumkoppel van 580 Nm.
    De sprint naar 100 km/h kost in deze diesel 6,3 seconden en de topsnelheid is 230 km/h. Het gemiddeld verbruik is 6,1 l/100 km.
    Bij de benzineversies doet Porsche het zelfs niet voor minder dan 340 pk, we vinden namelijk een 3,0-liter V6 biturbo met dat vermogen in de Macan S. De 'instapversie' sprint in 5,4 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 254 km/h.
    Er is dus rationeel gezien weinig reden om voor meer pk's te gaan, maar in Porsche-land hebben sommige kopers altijd behoefte aan meer. Daarom is er ook nog een Turbo met een 3,6-liter V6 biturbo met 400 pk onder de kap. Deze sprint in 4,8 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 266 km/h. Daar staat wel een iets hoger verbruik tegenover: de Macan Turbo heeft 9,2 l/100 km nodig.

    LA Auto Show
    De Porsche Macan debuteert vandaag op de LA Auto Show. In april 2014 verwachten we de auto bij de dealers.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Prijs???

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Mooi!

              haastige journalistiek? zou me verwonderen dat de diesel met PDK komt.

              Edit: I stand corrected, diesel komt inderdaad als PDK. Vreemd!
              Last edited by Alexanderr; 20/11/2013, 11:24.
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Prijs???
                Ik vind momenteel alleen nog maar Nederlandse prijzen,

                De Macan S mag mee voor 77.900 euro en de Macan Turbo kost 100.700 euro. Wie wil dieselen, kan al voor 75.400 euro terecht voor een Macan S Diesel.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Ik vind 'm heel erg knap!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Zeer knappe kar, mooier dan zijn grotere broer. Zal wel verkopen!

                    Comment


                    • #11
                      Zal weer een verkoopstopper worden

                      Comment


                      • #12
                        Gezien mijn afkeer voor zulke wagens zeg ik dit niet graag : damn die ziet er goed uit !

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Ik vind momenteel alleen nog maar Nederlandse prijzen,

                          De Macan S mag mee voor 77.900 euro en de Macan Turbo kost 100.700 euro. Wie wil dieselen, kan al voor 75.400 euro terecht voor een Macan S Diesel.
                          60.258 voor de S'en; 82.522 voor de Turbo.
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            60.258 voor de S'en; 82.522 voor de Turbo.
                            Ah, recht van de bron, bedankt
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              En wanneer komt de instapversie?

                              Comment


                              • #16
                                fout bericht...
                                Last edited by illi4ever; 20/11/2013, 12:17.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik zou graag eens natuurlijk foto's zien, zeker van de achterkant. De persfoto's zien er wel extreem gephotoshopt uit... Verder ziet het er wel goed uit, vind ik.
                                  freude am fahren

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die ziet er superknap uit!!! Prachtig exterieur en interieur. Maar hij is niet klein, hij is amper kleiner dan de Cayenne. Ik denk dat veel klanten deze zullen verkiezen boven de Cayenne.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wat we nog niet wisten over de Porsche Macan

                                      door Hans / 20 november 2013 /
                                      Porsche heeft eindelijk de Macan voorgesteld, op het autosalon van Los Angeles.
                                      In grote lijnen kenden we het verhaal van de baby-Cayenne natuurlijk al wel, enkele weken terug hadden we op AutoWereld.be al uitgebreide info over Porsches nieuwste.
                                      Waar CEO Matthias Muller en co vooral op drukten tijdens de door tennisster Maria Sharapova opgevrolijkte wereldpremière van de Macan (genoemd naar het Indonesische woord voor ‘tijger’) is dat dit ‘de sportiefste in zijn genre is’. Stuttgarts nieuwe SUV deelt dan wel zijn MLB-platform met de Audi Q5, Porsche belooft dat het geen klakkeloos kopieerwerk is en dat je dat duidelijk zal voelen in het rijgedrag.
                                      Met zijn lengte van 4,68 meter moet de Macan herrie schoppen op het domein van de Q5, de BMW X3 en Mercedes GLK. Porsche rekent op zo’n 50.000 exemplaren per jaar, waarmee de sportwagenbouwer zijn jaarverkoop met een derde zou zien stijgen.

                                      Esthetisch borduurt de Macan voort op de stijl van de Cayenne. Frontaal zijn beide nauwelijks van elkaar te onderscheiden, maar achteraan zie je wel modernere koplampen en een duidelijk schuinere achterklep. Ook binnenin herkennen we de inrichting van de rest van het gamma, met een hoge middentunnel en uiteraard de sleutel links van het stuur.
                                      Voor ons land is de belangrijkste motor wellicht de 3.0-turbodiesel met AdBlue-uitlaatgasreiniging, goed voor 258 pk, een spurt van 0 naar 100 km/u in 6,1 seconden en een normverbruik van 6,1 liter. Daarnaast zijn er nog twee nieuwe V6-biturbobenzines, een 3.0 met 340 en een 3.6 met 400 pk. Die laatste zit na 4,6 seconden aan 100 km/u, toch met het optionele Sport Chrono-pakket dat ook een lanceercontrole bevat. Vierwielaandrijving is standaard, net als een PDK-zevenbak met coasting-functie.

                                      Een elektronisch gestuurd sperdifferentieel op de achteras is een optie, net als luchtvering. Standaard krijg je stalen veren en ook adaptieve dempers zijn een optie. Er is verder een offroadmodus, waarbij je 4 centimeter extra bodemvrijheid krijgt.
                                      De Macan is vanaf begin 2014 te koop en de basisprijs zal rond de 55.000 euro liggen. Met onder meer een Burmester-stereo, adaptieve cruise control, rijvakhulp, adaptieve koplampen en een hele hoop andere verwennerijen kan je die prijs uiteraard naar eigen goeddunken opdrijven.
                                      2010 BMW 116d hatch M-pakket

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wow, enorm knap! Ik ben onder de indruk, want op het eind had ik dit niet verwacht om eerlijk te zijn.
                                        Volvo V60 D3 R-design

                                        Comment

                                        Working...
                                        X