Ach Dana, vergissen is menselijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Macan
Collapse
X
-
Gisteren konden we nader kennismaken met de Porsche Macan. De nieuwe suv van Porsche staat begin april 2014 bij de dealers, en het merk zet hoog in door meteen de Macan S en de Macan Turbo te leveren, en ook de diesel draagt al de S-badge. Over een eventuele instapper wil het merk nog niks kwijt, een versie met alleen achterwielaandrijving zit in elk geval niet in de pijplijn.
Op onze vraag of er net als bij de X-modellen van BMW ook gedacht is aan een versie van de Macan met alleen achterwielaandrijving, is het antwoord duidelijk: “dat past niet in onze filosofie.” Bij BMW zien we het aantal sDrive-versies, varianten van bijvoorbeeld, de X1, de X3 en de X5 zonder integrale aandrijving, juist oprukken. Al zijn dat vaak wel de instappers van de modelreeksen, de krachtiger gemotoriseerde uitvoeringen doen het wel met xDrive.
De Macan heeft dan wel het Audi Q5-platform als basis, 50% van de onderdelen van de Porsche is anders, of aangepast. Bijvoorbeeld de motoren en de vierwielaandrijving, maar ook de afstelling van de besturing (10% directer dan van de Q5) en zaken als luchtvering. De in eigen huis ontwikkelde vierwielaandrijving stuurt in eerste instantie de krachten naar de achterwielen. Pas wanneer de voorwielen grip verliezen doen de voorwielen ook mee.
We konden gisteren alleen meerijden in een Macan S Diesel, een Macan S en een Macan Turbo en bij snelle rondes op een testcircuit viel op dat je ondanks de vierwielaandrijving behoorlijk enthousiast te keer kunt gaan. De achterkant komt om, en je kunt ermee driften. Een aparte gewaarwording om een midi-suv dat op hoge snelheid te zien doen.
De tot dusver aangekondigde motoren helpen graag mee als je de beest wilt uithangen want Porsche hangt er vooralsnog alleen V6 biturbo's in. De Macan S doet ‘t met een 3.0 die het al tot 340 pk en 460 Nm schopt. Hij wordt altijd gekoppeld aan een PDK-transmissie met dubbele koppeling en da’s goed voor een 0-100-sprint van 5,4 seconden en een top van 254 km/h. Bestel je sport chrono-pakket met launch control-functie gaan er nog twee tienden van een seconde van de sprinttijd af.
De Macan Turbo haalt 400 pk en 550 Nm uit zijn. 3.6 V6 biturbo, goed voor 0 naar 100 in 4,8 tellen (4,6 met sport chrono) en een top van 266. Dieselen kan met de Macan S Diesel, de 3.0 V6 met 258 pk en 580 Nm. Ook de Turbo en de S Diesel zijn alleen met Porsches eigen PDK-bak te bestellen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ze hebben daarjuist de site aangepast, je kan hem nu configureren, maar de eindprijs is niet te zien precies?....2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenZe hebben daarjuist de site aangepast, je kan hem nu configureren, maar de eindprijs is niet te zien precies?....
Comment
-
4 cilinder benzinemotor voor Porsche Macan bevestigd.
Auto Express sprak met dhr. T. Casper (chef aandrijving & transmissie) en die bevestigde dat er niet zal gekozen worden voor een 2.0 TDI uit de rekken van VW.
Porsche werkt zelf aan een 2.0 turbo viercilinder benzinemotor met ongeveer 300 pk.
De man kon geen exact tijdstip van lancering geven maar sprak van “ergens in 2014, misschien tegen het einde van het jaar”.
Naar alle verwachting zal de motor uiteindelijk ook zijn weg vinden naar de Cayman en de Boxster.
autoexpress.co.uk
Comment
-
Weet niet hoe het komt maar bekijk nu maar voor de eerste keer dit topic.
Mijn eerste reactie was, ha Porsche komt met een eigen Q5, of wacht...toch niet...een Q3 dan.
Weet echt niet wat ik er van moet vinden. Soms, via diverse invalshoeken en in de juiste kleurstelling ziet hij er doenbaar uit, andere keer vind ik hem spuuglelijk. (net zoals dat rood interieur)
Afwachten maar of ie op het salon aanschouwelijk overkomt.
Blijft toch veel geld voor zo iets, dan zou mijn voorkeur toch ook naar een SQ5 gaan denk/vrees ik.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk moet het meest wennen aan het design van de achterlichten.
Zal een trend worden , zoals in de tijd met die witte lexus-achterlichten .
- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk moet het meest wennen aan het design van de achterlichten.
Comment
-
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Net zoals ik in de BMW 3 coupe 2011 een oude Honda zie.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment