Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gereden: Porsche Macan Turbo

Dat Porsche niet langer een puur sportwagenmerk is, daar hebben ’wij’ ons allemaal inmiddels mee verzoend. Maar binnenkort is de SUV zelfs de meest verkocht carrosserievorm van het merk. De oorzaak is deze Porsche Macan. Wij reden de omgebouwde Audi Q5 als eerste Nederlandse medium en ontdekten dat Porsche dingen toch net even anders doet.

Er zijn twee dingen waar Porsche op focust bij de presentatie van de Macan. Ja, hij is op de Q5 gebaseerd. Het wordt allerminst onder stoelen of banken gestoken dat de Audi diende als basis.
    Het tweede: dit is de sportwagen onder de midi-SUV's is. De Duitsers kunnen het niet genoeg benadrukken: grotere banden achter dan voor, het 4WD-systeem uit de 911 Carrera 4 en vermogens waar een paard de hik van krijgt. De vooralsnog lángzaamste (!) benzine-Macan is de Macan S met 340 pk en een top van 254 km/h. Wij rijden echter de Turbo, die 400 pk peurt uit een bi-turbo 3.6 V6. 0-100? 4,6 seconden. Juist.
    En die Turbo, daarmee zijn wij vandaag op pad. Een mooie brons-gouden versie. Porsche stuurt ons eerst hun testcircuit op. Tsja, je noemt het een sportwagen of niet. Twee dingen vallen op: je voelt bij het uitgaan van de eerste bocht al hoe de aandrijving in basis op de achterwielen zit.
    Daarnaast valt op hoe goed de besturing is. Nota bene elektrisch bekrachtigd en vrij licht, maar met veel gevoel en mooi lineair. Kunnen ze niet eens een stagiaire naar Audi sturen om uit te leggen hoe het moet?

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yannick-m. Bekijk Berichten
      Ik heb op het salon de test gedaan.
      In de Macan zat ik achteraan met mijn hoofd tegen het plafond. Daarna heb ik in de RS-Q3 plaats genomen en daar had ik meer dan ruimte genoeg. Voor mij heb ik telkens dezelfde persoon de stoel laten goed zetten voor zijn perfecte rijhouding en ook daar was er in de RS-Q3 meer beenruimte dan in de Macan. Voor alle duidelijkheid ik ben 1m81.
      De Macan moet vergeleken worden met de Audi Q5 "NIET" met de Q3.

Comment

• MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
            De Macan moet vergeleken worden met de Audi Q5 "NIET" met de Q3.
            Ja maar als blijkt dat er meer hoofdruimte is in de Q3 vind ik dat een terecht en nuttige opmerking.
            Btw ik zat ook met het hoofd tegen het dak.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Valt toch reuze mee die ruimte achterin. Roy is 1m83 (zegt ie in een ander filmpje) en hij zit heel comfortabel achter zichzelf. Wat wil je nog meer in dit segment... Dit wordt ook geen people carrier, daar zijn andere dingen voor.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Als ik hem zo zie, rijdend, heb ik geen wauw-gevoel dat ik wel verlang van een Porsche

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Macan vs. Evoque: [www.autoexpress.co.uk]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                        Als ik hem zo zie, rijdend, heb ik geen wauw-gevoel dat ik wel verlang van een Porsche
                        Klopt, maar dat heb ik bij de Cayenne ook niet...

Comment

• Heb ik alleen bij een Boxster, Cayman of 911.

Comment

• 2 voorbeelden van dashboards zoals ik ze het liefst zie : strak gelijnd, geen vergezochte kronkelende lijnen of fantasietjes die op den duur op de zenuwen werken.
                            Ergonomisch gezien vind ik knopjes ook beter dan menus waar voor het minste moet doorheen gescrolld worden.
                            Klasse alle twee.
                            Last edited by ; 23/02/2014, 10:46.

Comment

• Spijtig van die pook.... komt die uit een Dacia?
                              Ben fan van het systeem dat je in BMW 's ziet (joystick) of de bijna identiek lijkende uit de Ghibli.

Zou er gedieseld kunnen worden met een active sound pak?

teizman

Comment

• Comment

Comment

Comment

• Prachtig in de kleur met die velgen !!!

Comment

• Grappig hoe die Macan in Geneve met alle aandacht ging lopen. Er stond ook een Cayenne Platinum Edition naast en bijna niemand had daar oog voor. Turbo ziet er wel een echt beest uit.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Doe mij maar een goed uitgeruste Evoque. Veel spannender en specialer aan de buitenzijde. De interieurs zijn aan elkaar gewaagd.

Comment

Working...
                                          X