Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment




    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • zwarte koplampen zijn prachtig!

        Comment


        • Maar delen van het dashbord in koetswerkkleur, da's minder...
          ik zie dat ook in de gewone Up! en de Beetle

          Comment


          • dat logo op de middenarmsteun was nu ook wel niet nodig...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Maar delen van het dashbord in koetswerkkleur, da's minder...
              ik zie dat ook in de gewone Up! en de Beetle
              Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
              dat logo op de middenarmsteun was nu ook wel niet nodig...
              Allemaal verkrijgbaar tegen betaling. Maar idd, ik ben er ook geen fan van. De velgen vind ik wel zeer knap.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Absoluut!!!
                Er staat wel geen ster op natuurlijk...
                Je kunt beide niet vergelijken vind ik.
                Esthetisch is een Cayenne (vooral de achterkant dan) een stuk minder geslaagd. Maar het interieur is wel top en het is nu eenmaal daar waar je meest verblijft.
                Macan is mooier maar een Cayenne (bijv. die Platinum Edition) biedt wel meer waar voor zijn geld. Zeker nu er een face-lift aan komt zijn de condities op een Cayenne erg gunstig
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                Comment


                • Ik ben de voorbije weken enkele keren bij D'Ieteren geweest en daar stonden allerlei uitvoeringen... ik vind het een fantastische wagen!
                  Volvo V60 D3 R-design

                  Comment


                  • Viercilinder Porsche Macan in Peking

                    Porsche heeft in Peking zonder veel bombarie de viercilinder Macan gepresenteerd, het nieuwe instapmodel. De auto is vooralsnog alleen voor de Chinese markt bedoeld, maar de kans is groot dat we hem binnenkort ook in Europa tegenkomen.

                    Onder de Macan S, Macan S Diesel en Macan Turbo is nog ruimte genoeg voor een wat goedkoper en zuiniger instapmodel, en dat heeft Porsche nu gepresenteerd in de vorm van een Macan met tweeliter viercilinder. Het turboblok levert 237 pk en 350 Nm, genoeg voor zeer toereikende prestaties. Het sprintje naar 100 km/h zou in combinatie met de PDK-versnellingsbak in 6,9 seconden te doen zijn, terwijl het gemiddelde verbruik in theorie op 7,0 liter per 100 km ligt.
                    Aan de buitenzijde is de instap-Macan te herkennen aan de twee rechthoekige uitlaatpijpen. Een S heeft vier ronde exemplaren, een Turbo evenzoveel vierkante. Porsche heeft officieel nog niets losgelaten over de Europese introductie van de vierpits-Macan, dus ook de prijs laat nog even op zich wachten.

                    Bron: Autoweek





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Gisteren heb ik testgereden met de Macan Turbo bij de verdeler in Maastricht. Ik ging er net mijn Porsche afhalen, toen de verkoper voorstelde om eens met de Macan te rijden. We waren met het volledige gezin, dus heeft mijn vrouw ook eens kunnen rijden, en hebben de kids eens kunnen testen of de achterbank voldoende ruim is.
                      Ik ben altijd van mening geweest dat de Macan een kleine SUV is, maar dat is dus niet het geval. Hij is wel korter dan de Cayenne, maar toch nog behoorlijk groot en ruim. De beenruimte achteraan is niet minder dan in mijn 5, en de koffer is met 500 liter zo goed als even groot. Dat had ik niet verwacht.

                      Als je 'm start verraad hij al direct zijn karakter. Hij brult als een beest, en met indrukken van de gaspedaal wordt dat onmiddellijk bevestigd. De gasrespons is zeer direct, en van een turbogat is hier geen sprake. Hier kan BMW iets van leren, want dat blijft voor mij één van de grootste hekelpunten van onze 135i cabrio. De motor was nog koud, en dat komt er een heerlijk grommel uit de 2x dubbele uitlaat. Deze uitlaat is, net zoals bij elke turbo bij Porsche, met vierkante eindtips.
                      Hoewel deze auto bijna 2 ton weegt, merk je daar weinig van aan het stuur. De wegligging is superstrak en het stuur heel direct. Deze auto had de optionele PASM ophanging, die je in 3 standen kan instellen. Bij mijn 911 zijn er dat slechts 2, en het verschil tussen normaal en sport is groot. Bij deze Macan is dat verschil veel minder groot. De ophanging wordt wel wat stugger, maar het wordt nooit echt 'droog'. Ik zou deze optie sowieso nemen. Je kan blijkbaar ook nog luchtvering krijgen, maar ik zie niet in wat deze nog veel beter kan worden.
                      Het was de Turbo, dus ik was vooral benieuwd naar de power, en die is wel degelijk aanwezig. Door de turbo herneemt deze Macan zeer vlot vanuit de laagste toeren, terwijl 'm hoger in de toeren nog beter in z'n element wordt. Dit ding is retesnel voor een SUV. En dat altijd begeleid met een heerlijke sound. Je hebt echt het gevoel met een sportwagen onderweg te zijn. Echt heerlijk... Mijn vrouw kon er ook wel van genieten. Ze droomt al lang van een SUV, en was dan ook betoverd door deze Macan.
                      We hebben maar een half uurtje kunnen rijden, dus echt uitgebreid hebben we 'm niet kunnen testen. Wel hebben we kunnen voelen dat dit een retestrakke SUV is die bakken rijplezier verschaft.
                      Dat rijplezier wordt nog eens extra in de verf gezet met een zalige cockpit. Deze testwagen had sportstoelen die zeer goed zitten. Ik heb comfortzetels in mijn 5, en heb al met heel wat testgereden (A6, Ghibli, Tesla) en merkte telkens de minder goed zittende stoelen op. Bij deze Macan was dat dus niet het geval. Deze sportstoelen zitten hemels. Met 50k km per jaar is dat voor mij heel belangrijk.
                      Iedereen weet ondertussen dat ik zot ben van een met leder bekleed dashboard. In deze Macan kwam ik dus volledig aan mij trekken. Zo'n zalig interieur met veel leder, een alcantara plafond, en aluminium sierlijsten. Mijn vrouw vind ook al die knopkes op de midddentunnel tof.
                      De buitenkleur was donkergrijs, en de velgen waren de dikke 21'ers. Een zeer mooie totaalconfiguratie dus.

                      Moest ik een Macan kopen, dan zou het wel de diesel zijn. Ik zou veel liever een benzine rijden, maar met 50k km per jaar is dat fors duurder. Ik denk dan niet enkel aan verbruik, maar ook aan de hogere VAA. Ik ben er zeker van dat de diesel niet veel moet inboeten qua rijplezier. Je hebt iets minder power, en een ander motorkarakter, maar alle positieve eigenschappen van de Macan blijven wel behouden. Ik betreur het wel dat hier een 2.0d gaat inkomen. Zo'n motor gaat echt wel te licht zijn om optimaal te kunnen genieten van alle goede eigenschappen van deze Macan. Dat onderstel vraagt gewoon paardenkrachten...

                      De hamvraag is nu of ik mijn 530d zou willen inruilen voor zo'n Macan. Ik toets elke auto af op een aantal criteria, een aantal eigenschappen die mijn 5 zo perfect maken.
                      Ruimte voor het gezin, ruime koffer, comfortabel en ook sportief, snedig karakter van de motor/versnellingsbak, 4x4, sportieve looks, veel leder in het interieur (), goede stoelen, aanvaardbaar als zakenauto.
                      Als ik hier de Macan ga op aftoetsen, dan krijgt 'm 9/10. Hij verliest 1 punt door de aanvaardbaarheid als zakenauto. Ik blijf bang hebben dat bepaalde mensen niet van mij zullen willen kopen omdat ik met een Porsche op hun parking stop. Eigenlijk krijgt 'm maar 8/10, want er is nog 1 ding dat mij stoort, en dat is de hoge zithouding. Als je in deze Macan zit, dan zit je lekker laag. Het is niet zoals bij een Range Rover waarbij het lijkt of je 'op' het dashboard zit. Maar als je op de openbare weg rijdt, dan zie je toch dat je in een hogere SUV zit, en het is dat waar ik mij moeilijk kan mee verzoenen.

                      Ik heb ook eens wat getokkeld op de Duitse configurator en kwam uit op een prijskaartje van 90k euro voor eentje naar mijn zin. Dan is 'm echt wel heel rijkelijk uitgerust met die prachtige 21'ers, vollederen interieur met die heerlijke adaptieve sportstoelen, Burmeister soundystem, Panoramisch schuifdak, PASM, ...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Mooi verslag BMWMB! Is dat al zeker van die 2.0 diesel? Voor het exclusiviteitsgehalte inderdaad een forse afknapper, voor de verkoopcijfers wellicht een zegen.

                        Wat je daarin vooral gaat krijgen is het volk met budget voor een X3, Evoque, Q5 die nu boterhammen met choco gaan eten om toch maar een Macan op hun oprit te kunnen zetten.

                        Hier nog een 3 l diesel: http://powercars.be/aanbod.php?id=196
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Mooi verslag BMWMB! Is dat al zeker van die 2.0 diesel? Voor het exclusiviteitsgehalte inderdaad een forse afknapper, voor de verkoopcijfers wellicht een zegen.

                          Wat je daarin vooral gaat krijgen is het volk met budget voor een X3, Evoque, Q5 die nu boterhammen met choco gaan eten om toch maar een Macan op hun oprit te kunnen zetten.

                          Hier nog een 3 l diesel: http://powercars.be/aanbod.php?id=196
                          ik eet graag choco

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                            Mooi verslag BMWMB! Is dat al zeker van die 2.0 diesel? Voor het exclusiviteitsgehalte inderdaad een forse afknapper, voor de verkoopcijfers wellicht een zegen.

                            Wat je daarin vooral gaat krijgen is het volk met budget voor een X3, Evoque, Q5 die nu boterhammen met choco gaan eten om toch maar een Macan op hun oprit te kunnen zetten.

                            Hier nog een 3 l diesel: http://powercars.be/aanbod.php?id=196
                            Een vergelijkbare X3 xDrive 30d kost slechts een paar duizend minder dus als deze mensen perse een Macan zouden willen zullen ze dit wel kunnen betalen.. Je moet vergelijkbare motorisaties vergelijken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                              ik eet graag choco
                              You just proved my point

                              Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                              Een vergelijkbare X3 xDrive 30d kost slechts een paar duizend minder dus als deze mensen perse een Macan zouden willen zullen ze dit wel kunnen betalen.. Je moet vergelijkbare motorisaties vergelijken.
                              Macan S Diesel met wat opties zit al snel aan 70-80k en dan moet je nog niet te zot doen, da's een stuk meer dan een vergelijkbare X3 lijkt me toch.
                              Een Macan 2.0d zal ongeveer op X3 3.0d niveau komen schat ik.
                              Blijft de vraag: ga je voor de motor of voor de badge (en de choco)
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • I stand corrected, het is zelfs 84k...
                                2.0 JTDm

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  You just proved my point



                                  Macan S Diesel met wat opties zit al snel aan 70-80k en dan moet je nog niet te zot doen, da's een stuk meer dan een vergelijkbare X3 lijkt me toch.
                                  Een Macan 2.0d zal ongeveer op X3 3.0d niveau komen schat ik.
                                  Blijft de vraag: ga je voor de motor of voor de badge (en de choco)
                                  X3 xDrive 30d/35d kost ook rap 70-75 k.

                                  Comment


                                  • Probleem met porsche is dat er zo weinig dealers zijn, ver rijden voor een garage.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Als ik hier de Macan ga op aftoetsen, dan krijgt 'm 9/10. Hij verliest 1 punt door de aanvaardbaarheid als zakenauto. Ik blijf bang hebben dat bepaalde mensen niet van mij zullen willen kopen omdat ik met een Porsche op hun parking stop.
                                      Inderdaad, mooi verslag!
                                      Toch straf dat je daar (in België) naar moet kijken he?!? Je mag hier dus echt niet goed in je werk zijn en succesvol zijn in je activiteit want dan wordt je in dit land scheef bekeken. Bende jaloerse hypocrieten !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, mooi verslag!
                                        Toch straf dat je daar (in België) naar moet kijken he?!? Je mag hier dus echt niet goed in je werk zijn en succesvol zijn in je activiteit want dan wordt je in dit land scheef bekeken. Bende jaloerse hypocrieten !
                                        Is een feit.
                                        In nl is het nog erger, dus hopelijk houden ze het hierbij.

                                        Comment


                                        • Mooi verslag! Ik ben ongelooflijk benieuwd hoe deze zal rijden in diesel. Normaal nog een 4tal weken en we weten het!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X