Deze of de Jazz zal het worden volgend jaar met het autosalon.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Honda HR-V
Collapse
X
-
-
In het filmpje spreken ze dat er een 1.5 leverbaar is in Nederland maar hier in België heb ik enkel de prijs van de 1.3 tegengekomen. 1.5 of 1.3 in België ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk BerichtenIn het filmpje spreken ze dat er een 1.5 leverbaar is in Nederland maar hier in België heb ik enkel de prijs van de 1.3 tegengekomen. 1.5 of 1.3 in België ??
De HR-V biedt de keuze uit verschillende motoren, van deresponsieve en efficiënte 1.5 i-VTEC benzinemotor met 130 pk tot
de zuinige 1.6 i-DTEC dieselmotor met 120 pk. Beide beschikken
over een handgeschakelde 6-versnellingsbak, terwijl de 1.5 i-VTEC
ook verkrijgbaar is met een CVT automatische transmissie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Tja de CRV is dan ook een mooie wagen. Hier wil de vrouw niet met een grote wagen rijden ze ziet meer in de Jazz of mogelijk de HRV.
Comment
-
Ja in lengte scheelt dat wel, maar op de uitvoering die ik nu heb staat een achteruit rij camera, parkeersensoren voor en achter, geen probleem om te parkeren, is thuis ook wel het gedacht van men vrouw, alleen rijdt die niet maar toch vindt ze het zoiets groots
Comment
-
Hier zal zij zelden met de superb rijden, alleen als het heeeel warm is omdat hij automatische airco heeft
De HRV en Jazz hebben ook zo een achteruitrijcamera en eentje aan de linkerspiegel, ook met alle sensoren voor en achter dat stelt haar wat gerust.
Ook dat de HRV drie cm korter is dan de civic waar ze nu mee rijdt.
Comment
-
Gisteren met deze kunnen meerijden. Ik kan niet meer zeggen dan dat dit een perfekte homogene wagen is. Denk dat de 1.6 één van de beste motoren is van het moment en het algemeen comfort- en ophanginsniveau van hoog niveau...
Moest ik zoiets in deze stijl zoeken, dit was hem dan!
Comment
-
GEFACELIFTE HONDA HR-V VAN ALLE KANTEN
KLEINE AANPASSINGEN
Honda heeft de HR-V, in het thuisland Vezel geheten, aangescherpt. Vandaag zien we de cross-over van alle kanten.
Eerder kregen we van Honda al de voorzijde van de gefacelifte Vezel, bij ons HR-V geheten te zien en vandaag gunt het merk ons foto's van zowel de achterzijde als het interieur.
Opnieuw wordt duidelijk dat Honda de HR-V niet al te hardhandig heeft aangepakt.We zien dat de auto een nieuwe voorbumper krijgt aangemeten, dat de grille van gaaswerk in plaats van lamellen is voorzien en dat de koplampen platter zijn getekend en daarmee mee lijken op die van bijvoorbeeld de huidige Civic. De kunststof strip in de grille loopt nu tevens optisch door in de koplampen. De Hybrid die op deze foto's te zien is, die vooralsnog niet in Nederland leverbaar is, beschikt over de bekende 130 pk en 156 Nm sterke 1.5-motor, die is gekoppeld aan een 30 pk en 160 Nm sterke elektromotor. Honda belooft dat die aandrijflijn is verfijnd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet dashboard zo te zien, Honda is voor dat model nog niet in de digitale era beland... Niet dat het lelijk is, wel een beetje gedateerd...
Comment
-
SPORTIEVE TURBOVERSIE VOLGT
NU VOOR EUROPA: BIJGEWERKTE HONDA HR-V
We hebben de vernieuwde Honda HR-V al diverse keren op de site gehad, maar niet eerder in Europese trim. Dat verandert nu.
Eind januari liet Honda de eerste foto los van een gefacelifte Vezel, een cross-over die bij ons als HR-V op de menukaart staat. Medio februari werd de bijgewerkte Vezel in z'n geheel getoond, maar de Europese versie bleef nog even buiten beeld. Nu heeft Honda ook ónze HR-V opgewaardeerd.
De HR-V krijgt een nieuwe grille met een in donker chroom in plaats van zwart uitgevoerde kunststof strook. De bumper krijgt nieuwe luchtinlaten, inlaten waarin de mistlampen zijn verwerkt. Tevens is de indeling van de koplampunits gewijzigd. Aan de achterzijde monteert Honda een horizontale chroomstrip tussen de nu van donkerder plastic voorziene achterlichtunits. Uiteraard zet Honda nieuwe lichtmetalen wielen en nieuwe kleuren op de optielijst. Niet geheel onbelangrijk: hogere uitrustingsniveaus krijgen led-verlichting aan zowel voor- als achterzijde.
Honda monteert nieuwe stoelen, exemplaren die volgens Honda betere ondersteuning bieden. Op de motorenlijst staat aanvankelijk alleen de bekende 130 pk sterke 1,5-liter grote i-VTEC viercilinder, een turboloze machine die 155 Nm leert, genoeg voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 10,7 kilometer. Dat geldt voor de versie met een handbak. De uitvoering met CVT-transmissie heef ter 11,2 tellen voor nodig. Het blok is op detail aangescherpt en zou minder interne wrijving moeten hebben. In een later stadium voegt Honda de 1.6 i-DTEC weer aan de prijslijst toe én Honda belooft de komst van een 1.5 met Turbo, een sportiever model dat waarschijnlijk 182 pk levert.
Tevens voegt Honda meer isolatiemateriaal toe wat de auto stiller moet maken. Nieuw voor de duurdere uitrustingsniveaus is Active Noise Cancellation.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZal een kwalitatief zeer goede auto zijn, maar doet mijne tikker niet sneller slaan.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Honda heeft op design gebied echt wel veel van zijn pluimen verloren. Spijtig want het zijn supergoeie auto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Dan toch liever een Mazda die qua design toch de goede richting hebben gevonden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment