Leuk ding, ben benieuwd naar wat we in Europa gaan krijgen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Honda HR-V
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenLeuk ding, ben benieuwd naar wat we in Europa gaan krijgen.
Officieel: Honda HR-V keert terug in Europa
Het belangrijkste nieuws van Honda wordt op de Autosalon van Parijs zonder meer het HR-V Prototype. We hebben nu de eerste foto's voor je.
De Honda HR-V wordt de Europese versie van de Vezel. Die compacte cross-over is al enige tijd te koop op de Japanse markt. De nieuwe generatie Jazz (daar bekend als Fit) vormt de basis voor de compacte cross-over.
Honda zet met de nieuwe generatie vol in op 'de grootste interieurruimte in het segment'. De Japanners willen dit bewerkstelligen door onder meer de centrale plaatsing van de brandstoftank. De uit andere modellen bekende Magic Seats moeten bovendien voor het meest flexibele interieur van alle compacte cross-overs zorgen.
Over de motoren wil Honda nog niets zeggen, maar waarschijnlijk gaat het om atmosferische benzinemotoren en eventueel de 1,6-liter turbodiesel.
Op de Autosalon van Parijs komen we meer te weten over de technische details van deze Honda. De marktintroductie vindt pas in 2015 plaats.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
In september was de Honda HR-V officieel nog een concept-car, maar dan wel eentje die voor 95 procent identiek was aan het Europese productiemodel dat Honda nu presenteert. We krijgen er van de Japanners ook de nodige specificaties bij.
In september liet Honda op de autobeurs van Parijs de nieuwe HR-V als prototype zien, nu krijgen we het beeldmateriaal en wat specificaties van de cross-over opgestuurd.
De nieuwe HR-V is verkrijgbaar met een 120 pk sterke 1,6-liter i-DTEC dieselmotor of een 1,5-liter i-VTEC benzinemotor van 130 pk. Een handgeschakelde zesbak is standaard, tegen meerprijs is de benzineversie ook leverbaar met CVT-automaat.
De HR-V heeft Honda’s Magic Seats-systeem waarmee de achterbank in allerlei variaties kan worden opgedeeld. De bagageruimte heeft een inhoud van 543 liter en dat volume stijgt tot 1.026 liter als je de leuningen van de achterbank neerklapt. Het dashboard is uitgerust met een nieuw Honda Connect-infotainmentsysteem dat je bedient via het 7-inch touchscreen.
Honda levert de HR-V onder de noemer Advanced Driver Assist System met een reeks aan nieuwe veiligheidssystemen. Hieronder vallen onder andere Intelligent Speed Assist, City Brake Active Assist, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition en een High-beam Support System. Het City Brake-systeem is standaard aanwezig op alle uitvoeringen.
De nieuwe Honda HR-V staat deze zomer in de Nederlandse showrooms, prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDe HR-V heeft Honda’s Magic Seats-systeem waarmee de achterbank in allerlei variaties kan worden opgedeeld. De bagageruimte heeft een inhoud van 543 liter en dat volume stijgt tot 1.026 liter als je de leuningen van de achterbank neerklapt.
Opel Mokka die 2 cm korter is komt maar aan 356 liter.
Comment
-
Tja kan zeker de vervanger worden van de oude Honda hier, wil ik wel eens een proefritje mee maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenSnuit is me iets te druk.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment