Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru WRX (STI)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81




    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

    Comment


    • #82
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

      Comment


      • #83
        Vette bak
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Voor de zevende keer op rij gaat Subaru deelnemen aan de 24-uursrace op de Nürburgring. Het Japanse wapen is deze splinternieuwe WRX STI!

          Van 19 tot en met 22 juni wordt in de Duitse Eifel de boel op stelten gezet. Dan wordt namelijk de 24-uursrace van de Nürburgring verreden. Subaru is er voor het zevende opeenvolgende jaar bij, ditmaal met de kersverse WRX STI in de SP3T-klasse.
          De afgetrainde Japanner is WRX STI NBR Challenge 2014 gedoopt. Onder de kap vinden we de inmiddels bekende tweeliter viercilinder, die in dit geval in vermogen stijgt van 300 pk tot 340 pk en 461 Nm koppel. Schakelen gaat met een sequentiële zesbak en uiteraard is de WRX voorzien van de broodnodige race-accecoires. Achter het stuur zullen de Japanners Toshihiro Yoshida en Kouta Sasaki, de Duitser Marcel Lasée en de Nederlandse scheurneus Carlo van Dam plaatsnemen.





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #86
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • #87
                2de die te koop staat in België, is de zwarte van bij Subaru garage De Pretre waarvan ik eerder foto's postte.

                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #88
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #89
                    Rij-impressie: Subaru WRX STI

                    De oorlog tegen de CO2-uitstoot heeft al veel slachtoffers geëist. En in sommige gevallen dreigt een strijder al te sneuvelen, nog voordat hij goed en wel het slagveld heeft betreden. Deze Japanse samoerai is daar een voorbeeld van. Neergesabeld door een bpm-boete van bijna € 35.000 in Nederland. Jammer, want het is een fantastische auto.


                    Allemachtig, wat bijt deze gevleugelde sedan zich vast in snelle bochten! Het is een makkie om 300 pk uit een 2,5-literturbomotor te peuteren, maar er vervolgens voor zorgen dat al dat geweld goed op de weg komt, is een ander verhaal. Nou, de mannen van Subaru zijn daar uitstekend in geslaagd. Op de smalle Zweedse binnenweggetjes maken we voor het eerst kennis met de nieuwste WRX STi.
                    Metallic blauw zoals het hoort, met de obligate strijkplank op het kofferdeksel, de luchthapper in de motorkap, maar helaas niet getooid met goudkleurige wielen. Want daar smeekt deze auto eigenlijk om. Het zij hem vergeven, want elke bocht is een feest en de Subaru vraagt je vriendelijk of je je grenzen niet nog iets verder zou verleggen. Hij kan namelijk harder dan je durft, met links en rechts van de weg diepe greppels en bochten waarachter tegenliggers kunnen schuilgaan.
                    Tóch ga je steeds een stapje verder, om je telkens weer te verbazen over de enorme grip, de heerlijke besturing en de tractie bij het uitaccelereren. Op papier heeft de WRX veel gemeen met de Audi S3 sedan, in de praktijk lijkt-ie uit te schreeuwen: “I eat Quattro’s for breakfast!”

                    Meer stijfheid

                    Met een verhaal dat twintig jaar geleden begon met de Impreza GT Turbo en drie achtereenvolgende constructeurstitels in het WRC (1995, ’96 en ’97) kan Subaru (net als Audi trouwens …) bogen op een rijke historie en heeft het merk ruimschoots ervaring in het bouwen van snelle auto’s met een goed onderstel. Oké, die eerste GT’s waren verrekte listig, maar in de juiste handen tot veel in staat.
                    Door de jaren heen werd hij steeds beter en met de jongste versie heeft Subaru de lat weer iets hoger gelegd. Vooral het onderstel is stevig aangepakt. Dikkere stabilisatorstangen, stijvere lagerbussen voor de draagarmen, een andere stuurinrichting (nog steeds ‘ouderwets’ hydraulisch bekrachtigd), stuggere veren en dempers, stijvere fuseekogels en ga zo maar door. Al deze maatregelen brengen ook met zich mee dat de koets nog maar nauwelijks overhelt of duikt. De STi staat op 18-inchwielen met Dunlop Sport Maxx-banden in de maat 245/40/18, die vast ook hun steentje bijdragen, daarnaast is de koets stijver dan die van het vorige model.
                    Tijd om het asfalt te verlaten en zo’n typisch Zweedse gravelweg te pakken. De stenen slaan hard tegen de binnenkant van de wielkasten. Hoe doet de WRX het op deze natte, glibberige ondergrond? Wederom fenomenaal. Onderstuur komt in het woordenboek van deze auto niet voor. Terwijl er juist extra veel werk gemaakt is van de grip aan de achterkant. En ook dat merk je. De achterwielen duwen de auto naar binnen in korte, snelle bochten, Gewoon gas geven en de banden klauwen zich vast en je komt probleemloos de bocht door. Klinkt dat saai? Geloof ons, dat is deze Subaru geen moment.

                    Scherp op z’n best

                    Nee, deze Japanner verloochent zijn rally-DNA niet en wil stevig aangepakt worden. De aandrijfkrachten gaan voor 59 procent naar de achterwielen, maar met een knop op de middenconsole kun je dat percentage aanpassen. Je kunt zelfs het centrale differentieel volledig sperren. Niet dat er veel mensen zijn die dit in de praktijk gaan gebruiken, in de stand ‘auto’ werkt het systeem namelijk perfect. Voorts is er een draaiknop met het opschrift SI-Drive, waarmee je de gasrepons instelt. Ook hier moet je niet moeilijk doen, maar gewoon kiezen voor standje Sport Sharp, dan is de boxer op zijn best.

                    Subaru houdt uiteraard vast aan de boxertechniek, want die hoort nu eenmaal bij het merk. Ook zal de fabrikant niet nalaten om te vermelden dat het zwaartepunt van dit type motor een stukje lager ligt. Feit blijft wel dat een viercilinderboxer wat minder verfijnd draait dan een gewone lijnmotor, en zuinig is hij evenmin. Kijken we naar de specificaties, dan zien we dat de boring behoorlijk groot is, en de slag vrij klein. En toerenmotor dus; pas vanaf 3.500 tpm voel je dat de machine in zijn element komt, en daar kunnen wij heel goed mee leven. Het past wel bij het wilde karakter van de WRX.

                    Genekt door de bpm
                    De zesbak schakelt – daar gáán we weer – voortreffelijk. Korte slagen, het pookje steekt bijna direct in de bak; heerlijk. De overbrengingen zijn afgestemd op snel accelereren, al haalt hij de 100 km/h net niet in de tweede versnelling. Desondanks zou dat sprintje ruim binnen zes tellen zijn af te leggen. Zo te voelen haalt hij dat wel! In zes draait de motor bijna 2.100 toeren bij 100 km/h. Hebben we dan niks aan te merken? Toch wel: het afrolgeluid is echt veel te sterk aanwezig, de zitpositie zou een tandje lager mogen en onder de motorkap is het best wel een rommeltje. Maar verder: briljant. Te duur? Nee. In onze buurlanden kost de WRX STi Sport rond de € 45.000, bij ons nekt de bpm hem. Doodzonde.





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #90




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #91


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #92
                          Subaru WRX STI Isle of Man: Flat Out - The Full Lap:
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • #93
                            Ouch

                            The WRX STI is back, but is this generation of Subaru's hot saloon a match for the all-paw Ford Focus RS and Volkswagen Golf R?
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • #94

                              Komt ervan als je niet durft veranderen op het moment dat het nodig is, afstraffen noemen ze dat.
                              Je kan het gewoon niet maken om nog met zo een hoge Co waarde op de proppen te komen.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Komt ervan als je niet durft veranderen op het moment dat het nodig is, afstraffen noemen ze dat.
                                Je kan het gewoon niet maken om nog met zo een hoge Co waarde op de proppen te komen.
                                Idd want dit heeft dit als gevolg:

                                BIV: 4625,04 euro

                                Jaarlijkse verkeersbelasting: 401,41 euro
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                  Idd want dit heeft dit als gevolg:

                                  BIV: 4625,04 euro

                                  Jaarlijkse verkeersbelasting: 401,41 euro
                                  vooral in Vlaanderen dat de Subaru WRX zo afgestraft wordt bij inschrijving

                                  WRX krijgt in Autocar maar 3 sterren omdat hij niet steriel rijdt zoals veel nieuwe auto's? WRX is gewoon puurder en chapeau voor Subaru dat ze niet met de stroom meegaan...

                                  WRX met LSD moet inderdaad nog beter rijden, zoals er gesuggereerd wordt...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    Idd want dit heeft dit als gevolg:

                                    BIV: 4625,04 euro

                                    Jaarlijkse verkeersbelasting: 401,41 euro
                                    sti zelfs 500€ tax want is 2.5

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ik vind het echt een gemiste kans, je moet echt bijna gek of zijn of die hard liefhebber om die BIV en taksen te willen ophoesten als je andere wagens als een Golf R, ook 300 pk en 4wd maar een fractie daarvan aan BIV kost.

                                      Gaat wel de wrx sti zeer exclusief maken en das mss een voordeel voor de echte liefhebbers.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                        vooral in Vlaanderen dat de Subaru WRX zo afgestraft wordt bij inschrijving

                                        WRX krijgt in Autocar maar 3 sterren omdat hij niet steriel rijdt zoals veel nieuwe auto's? WRX is gewoon puurder en chapeau voor Subaru dat ze niet met de stroom meegaan...

                                        WRX met LSD moet inderdaad nog beter rijden, zoals er gesuggereerd wordt...
                                        niet steriel rijden is toch net goed ?

                                        groot gelijk.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Denk dat ze van de boxer moeten afstappen als ze de co2 lager willen krijgen.
                                          Of ze moeten de testen eens realistisch maken.
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                          Comment

                                          Working...
                                          X