Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru WRX (STI)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Eerder hadden we al uitgelekt beeld, nu is 'ie er officieel: de nieuwe snelle vierdeurs van Subaru, de WRX STI!

Nee, de aanduiding Impreza zit er (nog steeds) niet meer op - ook voor de Amerikaanse markt is die illustere modelnaam komen te vervallen. Vers onthuld pronkt de nieuwe Subaru WRX STI momenteel op de NAIAS in Detroit.
    Voorzien van een 2,5-liter viercilinderboxer met turbo beschikt deze nieuwe, uit de rallysport voortgekomen rakker over 305 pk bij 6.000 toeren per minuut en pakweg 393 Nm vanaf 4.000 toeren. De krachtbron is zowel lichter als stijver gemaakt, in samenspel met het ten opzichte van zijn voorganger versterkte chassis.
    De wielbasis van de auto is met 25 millimeter iets langer geworden, wat volledig ten goede komt aan de beenruimte van de achterpassagiers. Verder benadrukt Subaru hoeveel testwerk er gemoeid was bij de ontwikkeling van de nieuwe WRX STI, inclusief de nodige kilometers op hoge snelheid over de Nürburgring.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Wat een zalige wagen
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Wat een zalige wagen
              Inderdaad!!!

Comment

Boem! Dat wordt een bommetje Blijf dat toch iets fantastisch vinden, een WRX Sti, en terug in sedan. Vond die hatchback maar niets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                  Boem! Dat wordt een bommetje Blijf dat toch iets fantastisch vinden, een WRX Sti, en terug in sedan. Vond die hatchback maar niets
                  Idd dat vond ik ook, mistte heel hard de présence van zo'n dikke sedan.

Comment

WRX STI live @ NAIAS Detroit:

Comment

Comment

Bron + meer foto's: [blogs.cars.com]

Comment

Iemand die een overzicht heeft over wat al de verschillen zijn tussen de WRX en de STI?
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Als dat de oude motor is in de STI, dan heb ik een vermoeden dat alvast motorisch, de WRX de betere keuze kan zijn...
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                              In Genève kon je hem al zien, nu komt hij ook naar België. De Subaru WRX STi, de rallykoning uit het verleden, komt eraan. Wie hem wil, legt daarvoor 41.995 euro op tafel.

Vergeet even dat we het de laatste tijd vooral over Europese pk-bommetjes hadden. Subaru toonde in Genève de WRX STI. Of hij even goed voelt als die Europese hot hatches kunnen we je nog niet vertellen, wel hebben we wat prijzen voor je.

twee keuzes
                              De 2.5T Sport uitvoering vormt de basis van het aanbod. Die versie krijgt 18 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, sportzetels vooraan met leder/alcantara bekleding, dual-zone automatische airconditioning, Active Torque Vectoring en Brembo remmen. Daarboven staat de 2.5T Sport Executive, vanaf 45.995 euro, die voegt daar een elektrisch bedienbaar schuifdak, lederen bekleding, keyless access, navigatie systeem en Harman/Kardon audiosysteem aan toe.

awd en differentieel
                              De 2.5 turbomotor uit de Subaru WRX STI is tegenwoordig nog altijd goed voor 300 pk en produceert daarbovenop 407 Nm aan koppel. De wagen wordt standaard uitgerust met het AWD-systeem en krijgt ook een meervoudig verstelbare centerdifferentieel, het Driver's Control Center Differential (DCCD), de krachtstromen naar de wielen kan bepalen.
                              Artikel vind je terug op Autofans.be
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ronduit vet ! Mocht alleen iets meer power hebben.

Comment

300pk is al redelijk te noemen zene en 400 Nm koppel is ook niet niets, ik wil een testrit
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Gereden: Subaru WRX STi

Het mag dan niet groots gevierd worden, het is dit jaar twintig jaar geleden dat de Subaru Impreza GT Turbo op de markt kwam. Een auto die indruk maakte door zijn voor die tijd enorme motorvermogen (211 pk), vierwielaandrijving en gunstige prijs. De rallysuccessen die mannen als McRae en Solberg de jaren daarop boekten, vormden de slagroom op de taart.

Vandaag maken we rond Stockholm kennis met de jongste generatie van Subaru’s voormalige rallywapen, die al sinds een aantal jaren als WRX STi door het leven gaat. Nog altijd een boxermotor en vierwielaandrijving, maar goedkoop is hij al lang niet meer – met dank aan de krankzinnige bpm - en de mythe is er ook wel wat vanaf gegaan, nu er aardig wat concurrenten zijn met hetzelfde aantal pk’s en 4WD. En goedkoper, dankzij een lagere uitstoot.
                                    De nieuwe WRX STi heeft wederom een 2,5-litermotor, goed voor 300 pk en 407 Nm koppel bij 4.000 toeren. Daarvoor moet je wel benzine met octaangetal 98 tanken. Er is aardig wat veranderd aan de wielophanging, het onderstel en de stuurinrichting. En dat merk je! Rond de middenstand voelt de WRX nu lekker stevig aan en de installatie werkt ook nog eens zeer direct.
                                    Die fijne besturing in combinatie met de bakken met grip die deze permanent vierwielaangedreven Japanse sedan heeft, maakt dat je er genadeloos hard een bocht mee kunt aanvallen, zonder irritant onderstuur. Dat doet hij goed. En vermogen is er plenty, zij het dat de boxermotor daar zijn toeren voor nodig heeft. Vol op het gas midden in een natte bocht vergeeft hij je ook, even kwispelt de achterkant, waarna de voorwielen direct de binnenkant van de bocht opzoeken. Een vermakelijke auto, zoveel is al snel duidelijk!

Comment

Ik ben benieuwd hoeveel de co-uitstoot gaat zijn van deze "verouderde" motor?
                                      ik denk dat het rond de 230 - 240 gr/km gaat zijn , met een bijhorende biv van 5000 tot 7000€
                                      Ronduit zonde van die 2.5 motor, dit terwijl subaru betere 2 liter blokken heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evoIX Bekijk Berichten
                                        Ik ben benieuwd hoeveel de co-uitstoot gaat zijn van deze "verouderde" motor?
                                        ik denk dat het rond de 230 - 240 gr/km gaat zijn , met een bijhorende biv van 5000 tot 7000€
                                        Ronduit zonde van die 2.5 motor, dit terwijl subaru betere 2 liter blokken heeft.
                                        Als het effectief zo is dan is dat een gemiste kans waardoor we hem wss weinig gaan zien rijden.

Comment

en door gebrek aan hatchback versie geen LV mogelijk..

Comment

Working...
                                          X