Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zoals beloofd heeft Subaru tijdens de North American International Auto Show het doek getrokken van de WRX STi S209.
In Nederland behoort de Subaru WRX helaas tot het verleden, maar in onder andere het thuisland van die sportsedan én in de Verenigde Staten is de auto nog in leven. Tijdens de North American International Auto Show in Detroit heeft Subaru het doek getrokken van een overtreffende trap van de WRX: de WRX STi S209.
De WRX STi S209 heeft de bekende 2,5-liter grote geblazen viercilinder in de neus, al is er aan het vermogen gesleuteld. De boxermotor levert in de S209 namelijk geen 300 pk, maar volgens een schatting van Subaru 345 pk. Dat extra vermogen is afkomstig van een HKS-turbo met een hogere druk dan het standaardexemplaar. Subaru's STI-afdeling heeft onder andere de zuigers aangepast en de auto maakt kennis met krachtigere injectoren én een krachtigere brandstofpomp. Daarnaast monteert STI een nieuw uitlaatsysteem dat niet alleen minder interne weerstand heeft, maar ook nog eens lichter is dan het exemplaar dat de basis-WRX'en meekrijgen. Schakelen gaat in alle gevallen met een handgeschakelde zesbak. Uiteraard is de S209 vierwielaangedreven.
Vanbuiten is de S209 onder andere te herkennen aan zijn aangepaste spoilerwerk. Zo is de auto 4,3 centimeter breder dan de reguliere WRX'en en is de spoorbreedte zowel voor als achter met 1,5 centimeter toegenomen. Daarbij ligt de Subaru dichter tegen het asfalt en moet hij dankzij stijvere veren en een dikkere stabilisatorstang achter beter de hoek om gaan. Brembro-remmerij moet de auto weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen. Er komen "[...] zo'n 200 exemplaren" naar de Verenigde Staten. Naar Nederland komt hij helaas niet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Prachtige wagens blijven het en is echt kicken. Maar ik ken niemand, maar dan ook echt niemand, die er eentje had en geen problemen kende. Ik vermoed dat dit vooral ook te maken heeft dat iedereen het wat misbruikt. Als ge er normaal mee rijdt en af en toe eens lekker sportief, zal dat wel blijven bollen zonder problemen. Maar degene die ik ken die er eentje hadden, was continu braaap pssss, braap pssss, braap pssss tot het in de wijde omgeving hoorbaar was.
Mijne chauffagist had er eerst ene met ook veel problemen, en daarna weggedaan en dan een ouden opknapper uit japan gevonden met stuur rechts Wss 20 jarig project
Comment