Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mustang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • DIT IS DE VERNIEUWDE FORD MUSTANG

    EUROPESE MUSTANG WEER OP SCHERP

    Ford heeft het doek getrokken van de Europese versie van de vernieuwde Mustang. De muscle car, die sinds deze generatie ook officieel op de Nederlandse markt is, begint met frisse moed aan zijn tweede levensfase.

    Ford heeft de Europese versie van de Mustang onthuld. Uiteraard heeft de Mustang geen grote verrassingen meer in petto; de Amerikaanse versie werd immers in januari al onthuld. Wie daar de typische Amerikaanse kenmerken - zoals de oranje knipperlichten - wegdacht, zag de auto voor zich zoals die nu op deze foto's te zien is. Vooral de neus kreeg bij de transformatie een behoorlijk ander voorkomen en de meer C-vormige achterlichtbalkjes springen in het oog.

    Bij de Amerikaanse introductie werd bekend dat Ford de 5,0-liter V8 een dot extra vermogen heeft gegeven. Dat geldt ook voor de Europese markt: 450 pk levert het blok voortaan. Ook de nieuwe 10-traps automaat, die bij zowel bij de 2,3-liter viercilinder EcoBoost als de V8 hoort, maakt de oversteek. De viercilinder is voortaan goed voor een vermogen van 290 pk. Dat is iets minder dan voorheen, maar volgens Ford blijven de rijprestaties op het oude niveau dankzij de nieuwe automaat. Het brandstofverbruik en de uitstoot gaan er volgens Ford op vooruit.

    Volgens Ford is verder het onderstel aangepast en via diverse rijmodi naar wens af te stellen. Daarbij is ook het zogenoemde 'My Mode' te kiezen, waarbij je volledig zelf de afstellingen combineert en kunt opslaan. Dankzij nieuwe schokbrekers en stabilisatorstangen moet de Mustang beter te beheersen zijn en scherper reageren.

    Voor een flink potje banden roken bij het stoplicht is Line Lock leverbaar. Daarmee houdt de auto de voorremmen erop, maar kunnen de achterwielen nog vrij ronddraaien. Drag Strip Mode maakt vervolgens op vol vermogen wegscheuren eenvoudiger. De V8 moet in die modus een 0-100 km/h-acceleratie in minder dan 4 seconden voor elkaar krijgen. Daarmee is het de snelst optrekkende Mustang ooit.

    Veiliger en vriendelijker

    Om ervoor te zorgen dat je nieuwe Mustang je buurman niet op de kast jaagt, is het via de 'Good Neighbour Mode' mogelijk om het uitlaatgeluid flink te dempen. Fijn als je 's ochtends vroeg de straat uitrijdt. Verder krijgt de Mustang de nodige veiligheidssystemen mee. Zo zorgt voortaan Pre-Collision Assist ervoor dat de Mustang zelf (ook bij voetgangers) de ankers uitgooit bij een dreigende botsing. Lane Assist houdt de Mustang binnen de wegbelijning.

    In het interieur treffen we het vernieuwde infotainmentsysteem, wat voortaan werkt met Fords SYNC 3 en overweg kan met Android Auto of Apple Carplay. Het digitale instrumentarium laat - afhankelijk van de gekozen rijmodus - diverse gegevens en animaties zien. Meer informatie over prijzen en Europese specificaties verwachten we op een later moment.











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment














    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Geen fan van de hertekende koplampen.

        Voor de rest blijft dit een toffe kar

        Comment


        • Op foto vind ik die nu eens nooit echt goed tot zijn recht komen. Maar als ik er eentje op straat tegen kom, draai ik toch altijd even mijn hoofd.

          Comment


          • Rij-impressie: FORD MUSTANG SHELBY GT350R

            COWBOY MET GROTE BEK

            Om te laten zien dat het merk niet alleen geblazen koppelmonsters kan bouwen die niets anders dan rechtdoor kunnen, kwam Ford met de GT350- en 350R-versies van de Mustang.

            De Ford Mustang is op dit moment de best verkopende sportauto in Europa. Niet slecht voor een model dat tot voor kort alleen via grijze import verkrijgbaar was. In Nederland is de auto nog relatief zeldzaam, al duikt de redelijk betaalbare viercilinder meer en meer op. De V8 is dankzij de Nederlandse CO2-taks letterlijk twee keer zo duur als de vierpitter, wat nieuwe dikke Mustangs met een Nederlands kenteken per direct tot een zeldzaamheid maakt. En dat is zonde. Er is namelijk meer dan de gewone Mustang GT, zoals de dikke Shelby's GT500, die het oproken van banden tot een nieuwe levensstijl maken. De tijden dat de dikke Pony's alleen maar rokend rechtdoor gingen, liggen echter achter ons. Maak kennis met de GT350R, een lichtgewicht, strakgetrokken Mustang met echt een juweel van een motor erin.

            Ford mag dan wanhopig proberen Amerikanen aan de V6 met turbo's te krijgen, in 2015 zagen we op de Autoshow van Detroit toch echt dit monster met een 5,2-liter V8 op de stand naast de gloednieuwe Ford GT. Zonder turbo's, maar met een redline van 8.250 tpm. Net als bij de GT moesten we even wachten tot we ermee konden rijden, al komt dat in het geval van de Mustang door het feit dat de auto hier officieel niet wordt verkocht. Dat gold al voor de 'gewone' GT350, die dezelfde motor heeft. Bij de 350R werden vervolgens achterbank, navigatie, airconditioningen andere zaken achterwege gelaten. Bovendien kreeg de auto wielen van koolstofvezel, iets wat we voorheen alleen zagen bij fabrikanten als Koenigsegg. In totaal is de auto hierdoor zo'n 60 kilo lichter dan de GT350. De totale oplage is vervolgens beperkt tot enkele tientallen exemplaren.

            Dat we alsnog kort achter het stuur konden kruipen, is daarmee een fijne verrassing. Het feest begint al voordat we een meter hebben gereden: de flatplane-V8 met zijn 180-gradenkrukas slaat met een blaf aan en klinkt onbeschaafd en katerig. Geen diep gedreun, maar een schel, metalig racegeluid. De cockpit is rommelig, met veel knoppen op het stuur en een ouderwets ogende middenconsole. Uit de vrij hoge middentunnel priemt de pook van de handgeschakelde zesbak. We leggen de eerste versnelling in en meteen is duidelijk dat dit geen auto voor mietjes is: een korte, zware slag, waarbij je elk tandje van elk radertje in de versnellingsbak voelt. De racekuipen zijn dik en heftig en houden je goed op je plaats. Gas! De V8 krijst het uit en veel eerder dan nodig schakelen we op. In twee halen we wel door. En gaan, en gaan … Wie rekent op lekker veel koppel onderin komt bedrogen uit, want deze V8 is een toerenblok. Vanaf 4.750 tpm heb je maximale trekkracht en dan kan het grote genieten beginnen tot de toerenbegrenzer. Voor buitenstaanders is het alsof ze langs de baan staan bij een NASCAR-race. Het industriële gehamer doet denken de nieuwe Corvette, die ook niet het diepe gedreun heeft dat andere V8-Mustangs zo kenmerkt.



            MAGNETISCHE KRACHT

            Onze ruimte om te spelen, is beperkt tot een afgesloten asfaltbaan, wat de mogelijkheden beperkt om het onderstel goed te testen. Duidelijk is wel dat de auto serieus geschikt is voor het betere circuitwerk. Hij heeft magnetisch gestuurde, dynamische dempers en verbeterde antirollbars. De auto ligt superstrak op de weg en de remmen laten weten dat ze wel wat mishandeling aankunnen. Ondanks deze ingrepen blijft het echter een ponycar, geen pure sportauto. Een andere afgetrainde sporter als de Porsche 911 GT3 staat mijlenver weg, maar een echte Amerikaan als de jongste Corvette is merkbaar dynamischer dan deze auto. De turn-in van de Stingray is scherper en de balans is beter. In langzame bochten schuift de neus van de Ford toch snel naar buiten en als je de kont naar buiten forceert, is de Mustang vrij lastig onder controle te houden. Hij is trackready gemaakt met een Amerikaanse mindset. Hardcore, bruut, kabaal en weinig verfijning. Fijn dat het nog bestaat.


            OORDEEL

            • +Wat een sound
            • +Wat een motor
            • -Al uitverkocht
            • -Niet heel scherp








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment










            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • Nog altijd geen prijzen bekend...

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                  Comment


                  • Als de prijzen in de lijn liggen van de vorige krijg je denk ik toch veel auto voor je geld.
                    Maar ik hoorde (hier op het forum?) dat die 2,3 turbo bijlange niet het opgegeven vermogen zou behalen ? Hierom dat ze het vermogen naar beneden toe communiceren nu ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Als de prijzen in de lijn liggen van de vorige krijg je denk ik toch veel auto voor je geld.
                      Maar ik hoorde (hier op het forum?) dat die 2,3 turbo bijlange niet het opgegeven vermogen zou behalen ? Hierom dat ze het vermogen naar beneden toe communiceren nu ?
                      Klopt, plus dat het een fragiel blok is.
                      "Voor elke 2.3 in Europa verkocht ligt een reserve motor op stock"

                      Niet tegenstaande dat mijn schoonbroer wel eentje wilt, pk's interesseren hem niet (heeft nu een 1.2TSI Golf). Maar normaal was die te bestellen begin oktober, maar Ford heeft het uitgesteld naar begin november.

                      Comment


                      • Zal dan ook wel een reden hebben. Misschien willen ze het blok verbeteren ?

                        Comment


                        • NIEUW PERFORMANCE PACK VOOR FORD MUSTANG

                          PERFORMANCE PACK LEVEL 2 VULT GAT OP

                          Wie bij Ford gaat winkelen voor een Mustang, kan zijn muscle car aankleden met het zogeheten Performance Pack. Daar doen de Amerikanen nu een schepje bovenop door het Performance Pack Level 2 te introduceren.

                          Het is de van een 450 pk sterke V8 voorziene Mustang GT die optioneel met het Performance Package Level 2 te krijgen is. Wie dat pakket bestelt, krijgt uiteraard de beschikking over de onderdelen die in het reguliere Performance Pack zitten. Denk hierbij aan remmerij van Brembo, aangepaste ABS, een directer afgestelde stuurinrichting en aan een speciaal differentieel. Daarnaast profiteert de auto van extra uiterlijke aankleding.

                          Speciale, extra lichte 19-inch wielen, een extra lip aan de voorzijde en een spoilerachterop horen bij de uiterlijke wijzigingen die het Performance Package 2 kenmerken. Daarnaast staat de Mustang op fors bredere Michelin Pilot Sport 2 banden én ligt hij dankzij een straffer onderstel ongeveer een centimeter dichter boven het asfalt. Daarnaast profiteert de Mustang van stevigere stabilisatorstangen. Het Performance Package Level 2 is overigens alleen te krijgen in combinatie met een handgeschakelde transmissie. De 10-trapsautomaat moet het dus zonder het pakket stellen.












                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Die bekerhouders... zucht, die vallen toch echt wel op hee

                            Comment


                            • FORD PRESENTEERT NIEUWE MUSTANG RTR

                              SPORTIEVE AANKLEDING VOOR FACELIFT-'STANG

                              De facelift van de Ford Mustang betekent dat ook alle variaties op het Mustang-thema in een nieuw jasje worden gestoken. Dit is de nieuwe Mustang RTR!

                              Op de foto's is duidelijk te zien dat in welk opzicht de RTR zich uiterlijk onderscheidt van z'n standaard broeders. De auto ligt lager, krijgt sportief, maar ook klassiek ogend lichtmetaal mee, beschikt over het nodige spoilerwerk en striping en krijgt opvallende led-dagrijlampen in de grille mee.

                              Veel meer dan die uiterlijkheden is officieel nog niet bekend, want Ford houdt de specificaties nog even onder de pet. Het Amerikaanse Carscoops.com zegt echter over meer informatie te beschikken. Zo zou de RTR straks verkrijgbaar zijn in drie smaken: Stage 1, Stage 2 en Stage 3. Die laatste zou met een motorvermogen tot 700 pk een regelrechte concurrent zijn voor de Dodge Challenger Hellcat. Daarmee heeft de auto een stevige ontwikkeling doorgemaakt, want eerdere RTR's waren heel wat minder vermogend. De Ford Mustang wordt op de SEMA-show in Las Vegas volledig uit de doeken gedaan. We wachten af.










                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Die voorkant ...

                                Comment


                                • Starring: Roush Mustang Stage 2.

                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  • There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • Valt me nu pas op... zit geen achterbank in?

                                      Comment


                                      • Lichte vracht ??

                                        Comment


                                        • Prijzen gekregen van het nieuw model, is een pak duurder geworden, voor een 2.3 met een paar opties knal je de 45k over.

                                          Korting? Vergeet het.

                                          In deze prijsklasse is er wat beters te vinden dus we zoeken voort.

                                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X