WIDE BODY VOOR SHELBY MUSTANG SUPER SNAKE
Shelby heeft de (Mustang) Super Snake nóg dikker gemaakt met deze Wide Body-versie. De pre-productieauto laat zien wat Shelby in de toekomst in petto heeft voor auto's die zijn voorbereid op dragraces.
Twee keer Shelby-nieuws op één dag, dat gebeurt niet vaak. Vanochtend konden we de F150 Super Snake al laten zien, nu is het de beurt aan deze speciale Wide Body-versie van de Mustang Super Snake.
De auto heeft, zoals 'Wide Body' al aanduidt, een nog dikker uiterlijk dan de al niet heel bescheiden Super Snake. Vooral de bredere wielkasten springen in het oog, maar ook de motorkap steekt een stuk verder de hoogte in. Daarbij zien we ook extra ventilatieroosters achter de voorwielen.
Zowel aan de voor- als achterkant is de spoorbreedte toegenomen. Achter is er dik 10 centimeter bijgekomen, aan de voorkant ruim 6 centimeter. Verder werd ook de ophanging aangepast, kreeg de auto grotere Brembo-remschijven en werden de assen versterkt. Allemaal bedoeld om de 760 pk sterke 5,0-liter V8 te kunnen beteugelen.
De auto wordt voor het eerst in het echt getoond tijdens de vijfde jaarlijkse bijeenkomst ter ere van Caroll Shelby, de oprichter van het bedrijf.
Shelby heeft de (Mustang) Super Snake nóg dikker gemaakt met deze Wide Body-versie. De pre-productieauto laat zien wat Shelby in de toekomst in petto heeft voor auto's die zijn voorbereid op dragraces.
Twee keer Shelby-nieuws op één dag, dat gebeurt niet vaak. Vanochtend konden we de F150 Super Snake al laten zien, nu is het de beurt aan deze speciale Wide Body-versie van de Mustang Super Snake.
De auto heeft, zoals 'Wide Body' al aanduidt, een nog dikker uiterlijk dan de al niet heel bescheiden Super Snake. Vooral de bredere wielkasten springen in het oog, maar ook de motorkap steekt een stuk verder de hoogte in. Daarbij zien we ook extra ventilatieroosters achter de voorwielen.
Zowel aan de voor- als achterkant is de spoorbreedte toegenomen. Achter is er dik 10 centimeter bijgekomen, aan de voorkant ruim 6 centimeter. Verder werd ook de ophanging aangepast, kreeg de auto grotere Brembo-remschijven en werden de assen versterkt. Allemaal bedoeld om de 760 pk sterke 5,0-liter V8 te kunnen beteugelen.
De auto wordt voor het eerst in het echt getoond tijdens de vijfde jaarlijkse bijeenkomst ter ere van Caroll Shelby, de oprichter van het bedrijf.
Comment