Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Mustang
Collapse
X
-
Zalig die pk's met manuele bak! Kunnen ze in Europa nog iets van leren.
Daar steken ze zelfs in een GTI of een dikke benzine of diesel als enige keuze een automaat en de auto's hebben amper 300pk!Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
FORD MUSTANG CALIFORNIA SPECIAL KEERT TERUG
ULTIEME CRUISER
Bij ‘Californië’ gaat de gedachte al snel naar eindeloos cruisen over fraaie kustwegen. Volgens Ford kan dat het beste met de nieuwe Mustang California Special.
We zijn nog maar net bekomen van de Mustang Bullitt, maar bij Ford is het alweer tijd voor weer een speciale editie van de gefacelifte Mustang. "Few things are more satisfying than dropping the top on a California Special and taking a drive down the majestic Pacific Coast Highway", vat Ford-designer Mark Conforzi het idee achter de California Edition mooi samen. De bijzondere cabriolet is gebaseerd op de GT, dus de versie met de 5.0 V8. Het blok wordt gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Nieuw is de rev-match-functie, die de auto in staat stelt automatisch tussengas te geven. De California Special is te onderscheiden van reguliere Mustangs GT door z'n speciale zwarte grille, een voorspoiler en natuurlijk logo's en badges. Aan de binnenkant speelt zwart leer een hoofdrol. Ook is de auto voorzien van speciale vloermatten en een Bang & Olufsen-audiosysteem, nog een noviteit voor de Mustang.
Net als de Bullitt is de California Special een historisch verantwoorde versie van de Mustang. De eerste auto met die toevoeging verscheen in 1968, maar ook van recentere Mustangs verschenen California Specials. Van de Bullitt is de Europese introductie inmiddels bevestigd. Of dat ook voor deze California Special geldt, is afwachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenZalig die pk's met manuele bak! Kunnen ze in Europa nog iets van leren.
Daar steken ze zelfs in een GTI of een dikke benzine of diesel als enige keuze een automaat en de auto's hebben amper 300pk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltdIk heb totaal geen ervaring met mustangs en ook zeer weinig ervaring met auto's met veel pk's. Denk dat ik zelfs maar 1 x in mijn leven met iets met meer dan 200pk heb gereden, en dat was ne testa.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotjeNonkel van mij gaat de zijne mss inruilen voor ‘t nieuwe model heeft de zijne nu 5 keer binnengedaan voor lekkende waterpomp en ze krijgen ‘t niet opgelost blijkbaar.
Voorlopig nog geen problemen gehad, op die versnellingsbak na. Maar dat was een easy fix.
Doet nu ook niet zoveel km's
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Testing the Hennessey HPE1000 Twin Turbo GT350 Mustang. For more information please contact us: 979-885-1300 | http://www.HennesseyPerformance.com Would you ...There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
FORD KOMT MET MUSTANG COBRA JET
SNELSTE FABRIEKS-MUSTANG OOIT
Ford toont een duistere afbeelding waarop het front van de Mustang Cobra Jet is te zien, een extreem snelle 'Stang waarmee Ford de dragstrips onveilig wil gaan maken.
In 1968 bracht Ford de Shelby GT500KR op de markt, een van Fords Cobra Jet 7,0-liter V8 voorziene scheurneus die onder andere op de dragstrips werd ingezet. Door de jaren heen bracht Ford de naam Cobra Jet diverse keren terug, waaronder in 2008 toen de FR500CJ ten tonele verscheen, een auto waarmee Ford de veertigste verjaardag van de oer-Cobra Jet vierde. Die auto, dankzij een heftig gemodificeerde 5,4 liter V8 zo'n 900 pk sterk, krijgt straks opvolging in deze nieuwe Cobra Jet.
Deze nieuwe Mustang Cobra Jet wordt natuurlijk in het leven geroepen om de nu vijftigste verjaardag van de oer-Cobra Jet te vieren.Ford belooft dat de van een supercharged 5,2-liter V8 voorziene auto de in de Verenigde Staten heilige kwartmijlsprint (zo'n 400 meter) in zo'n 8,5 tellen kan afleggen. Een seconde rapper dan de extreem buitenissige Dodge Challenger Demon. Z'n topsnelheid moet op een relatief bescheiden 241 km/h liggen. Daar heeft de afstelling van de aandrijflijn natuurlijk invloed op gehad.
Ford gaat slechts 68 exemplaren produceren. Reken dus op een heftige aanschafprijs.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV
Of nog, kan het betalen
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Comment
-
Rij-impressie: FORD MUSTANG
Mede dankzij het ongunstige belastingklimaat zal de Ford Mustang in ons land geen verkooptopper worden. Volledig begrijpelijk, maar tegelijkertijd eeuwig zonde. Want de combinatie van een open dak en een atmosferische V8 verleent de Amerikaan een uniek karakter.
Dankzij de alomtegenwoordige turbo vergeet je bijna hoe goed een atmosferische krachtbron kan zijn. De 5,0-liter V8 in de neus van de vernieuwde Ford Mustang herinnert je maar al te graag aan z'n traditionele voordelen: directe gasrespons, het gevoel van overweldigende reserve en ... dat geluid! De brute soundtrack van de nieuwe actieve uitlaat overtreft elke turbomotor in intensiteit, beleving en schoonheid. Van een diep, dreigend gerommel via een roffelend middenstuk naar een huiveringwekkend crescendo als de achtcilinder z'n hoogste 2.000 omwentelingen inzet. Daar maakt de 5,0-liter de belofte van 450 pk ook pas volledig waar. In tegenstelling tot wat je van een Amerikaan zou verwachten, houdt deze motor van toeren maken. Bij 4.000 komt de gang erin, bij 7.000 levert hij pas z'n maximale kracht. De soundtrack versterkt de beleving maximaal, waardoor de cabriolet met de kap open sneller lijkt dan de cijfers beloven: 0-100 km/h in 4,5 seconden en een top van 250 km/h zijn geen waarden om je voor te schamen. Tegelijkertijd werd er het nodige gedaan om de efficiëntie te verhogen. De bestaande multipoint-injectie krijgt gezelschap van directe injectie en een nieuwe tientrapsautomaat moet zorgen dat de motor beter in zijn optimale werkgebied blijft.
Met de kap open en een rustige rijstijl goochelt de transmissie moeiteloos met de verzetten, zodat je als bestuurder geen idee hebt in welke versnelling de automaat staat. Als het echt hard gaat, blijken tien versnellingen wel wat veel van het goede. Soms twijfelt de software net even te lang of schakelt de bak in een snelle knik opeens toch nog een tandje extra terug, wat niet altijd even subtiel gebeurt. Dan kun je natuurlijk kiezen voor schakelen met de hand, maar flipperen tussen tien versnellingen houdt je dan wel bezig.
SPEEDBOOT
Terwijl je je aandacht eigenlijk ook bij het sturen moet houden, want het snelheidspotentieel zorgt ervoor dat je vaak onfatsoenlijk hard op een bocht afstevent. De nieuwe adaptieve schokdempers garanderen dat de Mustang ondanks zijn massa vrij vlak door de bocht gaat en de grens ligt een stuk verder dan je in eerste instantie denkt. De ongevoelige stuurinrichting en het gemis van wat stijfheid in de koets, veroorzaakt door het open dak, geven niet veel vertrouwen en de aanzienlijke omvang en massa maken dat je je een beetje voelt als de bestuurder van een speedboot in een krappe sloot. Prik daar echter doorheen, durf een keer harder dan je verstandig acht en het chassis blijkt onvermoede reserves te hebben en een mooie, voorspelbare balans als de grens in zicht komt. Een rasechte sportwagen is de Mustang niet, daarvoor hebben de remmen het ook te zwaar, maar de pony car is meer dan alleen show.
Over show gesproken: de Mustang zit er vol mee. Niet alleen het uiterlijk en de aandrijflijn, maar ook in de vorm van een hoop speelse gadgets en opties. Het nieuwe digitale instrumentarium bijvoorbeeld dat in allerlei verschillende configuraties kan worden getoond, maar ook een verzameling zogenaamde TrackApps. Dat bevat onder meer twee verschillende soorten launch control en het veelbesproken line lock. Schakel dat in en de voorremmen houden de Mustang op z'n plek, terwijl de achterremmen niets doen. Geef vervolgens een toef gas en je legt rookgordijnen neer die even schandalig als geweldig zijn.
ANDER SOORT AUTO
Om de pret betaalbaar te houden, zijn er concessies gedaan. Het interieur van de Europese versies is weliswaar opgewaardeerd ten opzichte van de Amerikaanse, maar kan zich nog altijd bij lange na niet meten met dat van Porsche of Mercedes-AMG. Dat verklaart ook het relatieve gebrek aan stijfheid in het chassis. Je krijgt wel heel veel waar in de Mustang, maar die waar is eenvoudig van opzet om betaalbaar te blijven. In die zin is het een ander soort auto dan we in Europa kennen. Een auto die eruitziet als een sportwagen, klinkt als een sportwagen en rijdt als een sportwagen, maar minder kost dan een sportwagen. Helaas gaat dat laatste niet helemaal op in Nederland, want door de schrikbarende bpm wordt de Mustang met V8 onder de streep even duur als een Mercedes-AMG. Die is dan wel minder compleet, maar technologisch een stuk verder. Dat probleem kun je omzeilen door voor de 2.3 Ecoboost te gaan, maar dan verliest het Amerikaanse icoon wel wat van z'n glans. Want natuurlijk is het goed dat auto's met een praktijkverbruik van 1 op 7 worden ontmoedigd, maar toch sluipt de Mustang juist vanwege die V8 (geen opgave prijs) je hart binnen. Misschien niet op kwaliteit, maar wel op karakter.
OORDEEL- +Geluidsbeleving
- +Uitstraling
- -Twijfelende automaat
- -Afwerking interieur
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Net 2 weken met een mustang 2018 model met de nieuwe ecoboost icm 10 traps automaat op reis geweest in de VS.
Dikke tegenvaller qua geluid en performance.
De auto was vlot bij het optrekken en hernemen maar het voelde zeer steriel en traag aan door de continu schakelende automaat en flauw geluid.
Qua looks staat hij me wel aan maar die ecoboost zou ik zelf nooit willen als eigen auto.
http://i1300.photobucket.com/albums/...pscsbhgc0w.jpg
krijg die afbeelding echt niet weergegeven op dit forum. wat een rotuploadsysteem hier -_- via tinypic of photobucket geeft hij altijd foutmelding.Last edited by ThomasT; 01/05/2018, 18:24.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
Comment