Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Mustang
Collapse
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Dit zal ook wel de laatste ICE Mustang zijn, de volgende wordt waarschijnlijk ook een EV.Follow Redline on social channels: Instagram: https://www.instagram.com/redline_reviews Facebook: https://www.facebook.com/liketheredline Tesla referral code...Last edited by The Pretender; 02/01/2020, 22:10.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
… OF ELEKTRISCH, NATUURLIJK
FORD MUSTANG ALLEEN NOG MET V8
De Ford Mustang – de échte, niet de Mach-E – is er uitgerekend in Europa alleen nog met de dikke 5.0 V8. De viercilinder Mustang Ecoboost komt dus te vervallen.
Je zou denken dat juist de viercilinder turbo-Mustang geknipt is voor de Europese markt, maar het bleek al eerder dat de praktijk anders is. Met name in Duitsland is de Mustang bijzonder populair. ‘Als je het doet, doe het dan goed’ is bij Europese Mustang-kopers kennelijk steevast de lijfspreuk, want het gros kiest voor de snelle GT.
Daarom kiest Ford naar verluidt juist vanwege een gebrek aan vraag voor het schrappen van de Ecoboost-versie, die in de VS juist nog wél beschikbaar is. De verhuurmaatschappijen zullen er blij mee zijn.
In Nederland betekent dit concreet dat de Mustang een stuk duurder is dan voorheen. Lag de basisprijs na de WLTP-prijsverlaging van vorig jaar ineens op € 61.175 (Ecoboost), nu is dat € 98.635. Voor dat geld staat er een Fastback GT 5.0 V8 met 449 pk en een automatische tienbak klaar. Een handbak kan ook, maar die breekt door zijn extra CO2-uitstoot wel even door de magische grens van één ton. Wel nipt: hij is van jou voor € 100.930. Een cabrio kost altijd meer dan een ton en kost met automaat € 106.085 en met handbak € 107.975.
Dan is er ook nog de Mach-1, die met 460 pk nog krachtiger is en bovendien heftiger uitgedost door het leven gaat. Een Mach-1 is altijd een coupé en kost afhankelijk van de gekozen transmissie € 113.615 of € 115.470.
België
In België hangt de vlag er overigens heel anders bij. Een Mustang GT is daar al van jou voor € 48.650, ofwel minder dan de helft van wat hij in Nederland kost. Bovendien krijg je daar dan standaard de bij liefhebbers felbegeerde handbak mee. Als één auto slachtoffer is van het Nederlandse bpm-beleid dan is het deze wel, al moet gezegd dat de Belgische Verkeersbelasting voor een 5.0 V8 niet mild zal zijn.
Natuurlijk is er in Nederland ook een manier om goedkoper in een auto met een Mustang-badge te stappen. Dan moet je echter genoegen nemen met de elektrische Ford Mustang Mach-E, die door liefhebbers van de échte Mustang natuurlijk niet voor vol wordt aangezien.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FORD MUSTANG BESTVERKOCHTE SPORTAUTO VAN 2021
WERELDWIJDE WINNAAR
Ford kan in zijn handen wrijven: de Mustang was in 2021 namelijk opnieuw de bestverkochte sportauto ter wereld. Het merk verkocht vorig jaar wereldwijd 69.069 Mustangs. Daarmee blijft de Mustang andere populaire sportwagens ruim voor.
De Mustang is bij ons alleen als Mach-E populair. Die EV is overigens niet meegeteld in het bovenstaande cijfer van databureau S&P Global Mobility. Een 'echte' Mustang zie je in Nederland zelden rijden, hoewel Ford hem hier wel levert. Met een vanafprijs van ruim €104.000 is het echter bepaald geen concurrerende aanbieding. Dat komt vooral door alle belastingen die bij de prijs worden opgeteld. Het grootste deel van de Mustangs is - niet geheel in verrassend - in de VS geleverd. Daar verkocht Ford namelijk 52.414 exemplaren, ruim driekwart van het totaal.
Ten opzichte van 2020 beleefde de totale Mustang-verkoop wel een terugval. In dat jaar wist Ford namelijk nog 80.577 exemplaren te slijten. Oplevingen van de verkoop in Nieuw-Zeeland (+50 procent), Brazilië (+37,3 procent) en Zuid-Korea (+16,6 procent) vormden een doekje voor het bloeden.
De Mustang blijft de Chevrolet Camaro in zijn thuismarkt ruim voor, want Chevrolet verkocht volgens GM Authority slechts 21.893 exemplaren van de Camaro in de Verenigde Staten. Wel moet de Mustang de Dodge Challenger daar voor zich dulden, Dodge verkocht namelijk 54.313 Challengers in 2021. Die marginale voorsprong op de Mustang in de Verenigde Staten is echter niet genoeg voor de Challenger om de wereldwijde winst te pakken. Ook blijft de Mustang andere populaire sportwagens als de Porsche 911 (38.464 exemplaren wereldwijd) ruim voor op het wereldtoneel.
Momenteel werkt Ford achter de schermen aan een nieuwe Mustang. Die komt op zijn vroegst aan het eind van dit jaar zijn stal uit.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment