Daags voor zijn onthulling staat de nieuwe M3 en zijn coupébroertje, de M4, in vol ornaat op het internet. Maak kennis met de nieuwste M-rated autopr0n uit Beieren.
Wat we al weten
De nieuwe M3 en M4 krijgen een turbogeblazen 3.0 liter zes-in-lijn onder de kap. Ja, er worden twee cilinders ingeleverd ten opzichte van de huidige 4.0 V8, maar we krijgen er iets meer vermogen voor terug: 430 pk tussen de 5000 en 7300 tpm en 500 Nm aan koppel tussen de 2000 en 5000 tpm. Zo zegt men. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak of optioneel met een 7-traps DCT. Deze automaat voorziet BMW standaard van launch control. Ook is er het actieve M-differentieel aanwezig dat variabel kan locken van 0 tot 100 procent. Net als bij de M5.
BMW zou in de nieuwe M3 en de M4 meer gebruik hebben gemaakt van koolstofvezel. Het gewicht ten opzichte van zijn voorganger zou daarom met 80 kg zijn afgenomen. Optioneel wordt hij ook met keramische remschijven geleverd.
De looks
Om te beginnen met de M3 (F80): daar heeft BMW een van zijn fijnste tinten blauw op gegooid. Een kleur die we laatst al zagen toen de M3 werd gesnapt tijdens een reclameshoot, en doet denken aan de introductiekleur van de M5. Aan de voorkant zien we een heftig opengewerkte voorbumper met de obligate Air Curtains aan de zijkant en donkergetinte BMW-nieren. Achteraan zien we dat de vier uitlaatuiteinden zijn gebleven, omgeven door een meegespoten diffuser. Op de kofferklep is een subtiel spoilertje aangebracht en uit de foto’s valt op te maken dat het dak van de M3 van koolstofvezel is gemaakt.
Over het uiterlijk van de M4 Coupé kunnen we kort zijn: dat is grotendeels gelijk gebleven aan de conceptversie, waarvoor hulde.
Op de Autoshow van Detroit in januari wordt hij voor het eerst onthuld aan pers en publiek, waarna hij in het voorjaar geïntroduceerd zal worden. De officiële onthulling volgt waarschijnlijk donderdag, maar traditiegetrouw kon BMW de foto’s niet onder de pet houden. Ditmaal was het Club Lexus die ze aanbood, voorzien van een BMWblog-watermerk. Ergens zat de deur dus niet helemaal op slot.
Bron: autoblog
Wat we al weten
De nieuwe M3 en M4 krijgen een turbogeblazen 3.0 liter zes-in-lijn onder de kap. Ja, er worden twee cilinders ingeleverd ten opzichte van de huidige 4.0 V8, maar we krijgen er iets meer vermogen voor terug: 430 pk tussen de 5000 en 7300 tpm en 500 Nm aan koppel tussen de 2000 en 5000 tpm. Zo zegt men. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak of optioneel met een 7-traps DCT. Deze automaat voorziet BMW standaard van launch control. Ook is er het actieve M-differentieel aanwezig dat variabel kan locken van 0 tot 100 procent. Net als bij de M5.
BMW zou in de nieuwe M3 en de M4 meer gebruik hebben gemaakt van koolstofvezel. Het gewicht ten opzichte van zijn voorganger zou daarom met 80 kg zijn afgenomen. Optioneel wordt hij ook met keramische remschijven geleverd.
De looks
Om te beginnen met de M3 (F80): daar heeft BMW een van zijn fijnste tinten blauw op gegooid. Een kleur die we laatst al zagen toen de M3 werd gesnapt tijdens een reclameshoot, en doet denken aan de introductiekleur van de M5. Aan de voorkant zien we een heftig opengewerkte voorbumper met de obligate Air Curtains aan de zijkant en donkergetinte BMW-nieren. Achteraan zien we dat de vier uitlaatuiteinden zijn gebleven, omgeven door een meegespoten diffuser. Op de kofferklep is een subtiel spoilertje aangebracht en uit de foto’s valt op te maken dat het dak van de M3 van koolstofvezel is gemaakt.
Over het uiterlijk van de M4 Coupé kunnen we kort zijn: dat is grotendeels gelijk gebleven aan de conceptversie, waarvoor hulde.
Op de Autoshow van Detroit in januari wordt hij voor het eerst onthuld aan pers en publiek, waarna hij in het voorjaar geïntroduceerd zal worden. De officiële onthulling volgt waarschijnlijk donderdag, maar traditiegetrouw kon BMW de foto’s niet onder de pet houden. Ditmaal was het Club Lexus die ze aanbood, voorzien van een BMWblog-watermerk. Ergens zat de deur dus niet helemaal op slot.
Bron: autoblog
Comment