Spam Removed.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw f80 m3 / f82 m4 / f83 m4
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenneemt voor mij de automaat een heel deel charme van de wagen weg, en nog meer van het rijplezier, de controle, ...
Maar dat moet je vooral zelf gaan proberen en is heel persoonlijk. En zolang de manuele bak aangeboden wordt is hij van deze tijd [IMG]file:///C:\Users\Xavier\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image001.gif[/IMG]
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenVoor de remmen volg ik Blackhorse : voor dagelijks gebruik zijn de stalen meer dan voldoende
(zelfs gewoon op de weg)
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenAltijd keramisch nemen als het beschikbaar is.
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichtenbtw, zonder handbak zou ik ze (M3/M4) niet eens gratis willen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten[ATTACH=CONFIG]109581[/ATTACH]
Met performance Lip + splitters
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichtenbtw, zonder handbak zou ik ze (M3/M4) niet eens gratis willen hebben.
Haha laat me niet lachen . Geloof ik geen bal van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door r1sthebest Bekijk BerichtenWaarom wordt eigenlijk meestal de automaat gekozen? Hebben jullie een testrit gedaan met de handgeschakelde + de automaat of gewoon direct voor de automaat gegaan? En zijn de keramische remmen een optie die hun geld waard zijn? (niet enkel op circuit, maar ook op de openbare weg)
Om eerlijk te zijn heb ik niet eens nagedacht over de handbak. Mijn laatste auto met handbak was een A5 3.0TDI die ’n belachelijk korte 1ste/2e versnelling had, icm een dieselmotor (die in vergelijking met een benzinemotor sowieso al een klein toerentalbereik heeft) was dat niet zo'n goeie combinatie voor het drukke verkeer. Ik werd het grondig beu. Ik woonde toen nog in de rand rond Antwerpen en ben blij dat ik daar weg ben, dat was eerder iets voor sadomasochisten & niet meer voor autoliefhebbers imho.
Misschien moet je de vraag omdraaien, als je een auto met handbak prefereert, zou je dan wel een M3/4 nemen? Ik zou misschien een handbak prefereren op een weekendauto. Maar als het dan toch een weekendauto is, met handbak, dan toch geen M3/4 voor mij. (liever iets kleiner, lichter, ...)
Een M3/4 is een auto die comfortabel of sportief kan zijn, either way, zoiets is nooit compromisloos en dat kan je langs meerdere invalshoeken beoordelen. Het verrast me niet als 9 op de 10 verkocht zou worden met de DCT, omdat mensen deze auto willen gebruiken als daily. Dan kan je lui en comfortabel rijden of zo zot als een hooligan. Ik kan mij geweldig goed bedwingen in het drukke verkeer, maar wanneer de opportuniteit opduikt, laat ik me eens gaan. Voor mij is dat verschillend karakter zeer belangrijk, en dan is een DCT primordiaal.
Comment
-
Keuzes... Voor het echte speelwerk, traditioneel 'rijden' = manueel, maar voor al de rest (efficiëntie, comfort, herverkoopwaarde, verbruik, snelheid,...) DKG.
Ik vind sowieso een manuele boite icm een turbomotor niet optimaal. Je voelt altijd krachtverlies bij het opschakelen, terwijl dit bij de DKG even hard blijft doorgaan. Opschakelen tijdens het driften (2de->3de) is een waanzinnig leuke ervaring met een M3/4.
Op een atmo blok ga ik resoluut altijd voor een manuele versnellingsbak, op voorwaarde dat het een leuke is met korte schakelbewegingen en een korte slag van de koppelingspedaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door r1sthebest Bekijk BerichtenMaar het begint weer wat te kriebelen en ik denk dat ik dan toch terug handgeschakeld zou gaan.
Een auto (zeker een M BMW) is meer dan vervoer alleen en een manuele draagt enorm bij aan de beleving 'autorijden'.
Ik heb sinds een paar maand een manuele M135i (zelfde boite als M3/4) en ik geniet enorm van het rijden met die wagen.
De wagen is/was niet bedoeld als DD maar ik merk dat ik bijna altijd liever met de BMW vertrek.
En een turbo motor gaat echt wel samen met een manuele vb.
Daar zijn succesvolle voorbeelden genoeg van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenI won’t argue with the interwebz, als iedereen een handbak wilt hebben.
Om eerlijk te zijn heb ik niet eens nagedacht over de handbak. Mijn laatste auto met handbak was een A5 3.0TDI die ’n belachelijk korte 1ste/2e versnelling had, icm een dieselmotor (die in vergelijking met een benzinemotor sowieso al een klein toerentalbereik heeft) was dat niet zo'n goeie combinatie voor het drukke verkeer. Ik werd het grondig beu. Ik woonde toen nog in de rand rond Antwerpen en ben blij dat ik daar weg ben, dat was eerder iets voor sadomasochisten & niet meer voor autoliefhebbers imho.
Misschien moet je de vraag omdraaien, als je een auto met handbak prefereert, zou je dan wel een M3/4 nemen? Ik zou misschien een handbak prefereren op een weekendauto. Maar als het dan toch een weekendauto is, met handbak, dan toch geen M3/4 voor mij. (liever iets kleiner, lichter, ...)
Een M3/4 is een auto die comfortabel of sportief kan zijn, either way, zoiets is nooit compromisloos en dat kan je langs meerdere invalshoeken beoordelen. Het verrast me niet als 9 op de 10 verkocht zou worden met de DCT, omdat mensen deze auto willen gebruiken als daily. Dan kan je lui en comfortabel rijden of zo zot als een hooligan. Ik kan mij geweldig goed bedwingen in het drukke verkeer, maar wanneer de opportuniteit opduikt, laat ik me eens gaan. Voor mij is dat verschillend karakter zeer belangrijk, en dan is een DCT primordiaal.
Comment
-
Je kan perfect met die handbak lui en comfortabel rijden...Hij rijdt nog makkelijker in de file dan mn laguna, heeft zoveel overschot dat je perfect in 6 de tegen 60 kan rijden en vandaar op kan trekken en heeft zeker geen korte eerste en tweede...
Het is niet omdat de handbak in een a5 niet werkt dat die op een m3 ook niet leuk rijdt😊
Ik gebruik de mijne Daily, rijd dagelijks in de file op de e40 en mis de automaat maar zeer zelden....maar ik geniet des te meer buiten de file
Nu...anyway ieder zijn ding....De automaat heeft zeker ook zijn positieve punten maar niet voor mij☺ zelfs die keren dat ik de PlayStation gebruik rijd ik ook altijd manueel...omdat het leuker isWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenI won’t argue with the interwebz, als iedereen een handbak wilt hebben.
Om eerlijk te zijn heb ik niet eens nagedacht over de handbak. Mijn laatste auto met handbak was een A5 3.0TDI die ’n belachelijk korte 1ste/2e versnelling had, icm een dieselmotor (die in vergelijking met een benzinemotor sowieso al een klein toerentalbereik heeft) was dat niet zo'n goeie combinatie voor het drukke verkeer. Ik werd het grondig beu. Ik woonde toen nog in de rand rond Antwerpen en ben blij dat ik daar weg ben, dat was eerder iets voor sadomasochisten & niet meer voor autoliefhebbers imho.
Misschien moet je de vraag omdraaien, als je een auto met handbak prefereert, zou je dan wel een M3/4 nemen? Ik zou misschien een handbak prefereren op een weekendauto. Maar als het dan toch een weekendauto is, met handbak, dan toch geen M3/4 voor mij. (liever iets kleiner, lichter, ...)
Een M3/4 is een auto die comfortabel of sportief kan zijn, either way, zoiets is nooit compromisloos en dat kan je langs meerdere invalshoeken beoordelen. Het verrast me niet als 9 op de 10 verkocht zou worden met de DCT, omdat mensen deze auto willen gebruiken als daily. Dan kan je lui en comfortabel rijden of zo zot als een hooligan. Ik kan mij geweldig goed bedwingen in het drukke verkeer, maar wanneer de opportuniteit opduikt, laat ik me eens gaan. Voor mij is dat verschillend karakter zeer belangrijk, en dan is een DCT primordiaal.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIeder zijn ding, natuurlijk, maar hier kan ik netjes inkomen. Een handbak is voor mij geen optie meer, ik geniet te veel van de aangename ontspannen invloed van een automaat (bvb ZF8 ). Niet persoonlijk op iemand bedoeld, maar veel mensen lijken uit snobisme een handbak te willen, want "ik ben een een echte liefhebber, en die wil manueel". Ondanks dat ik absoluut begrijp dat het leuk kan zijn, maar ik ben er, na 30 jaar manueel schakelen, en het dichtslibbende verkeer op vele punten, helemaal klaar mee.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenBMW M4 GTS officially unveiled with 500 PS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenVet! Ga je de kieuwen ook nog in het zwart nemen?
Comment
-
Ik heb ook DKG maar 99% van de tijd schakel ik zelf met de pook of flippers op S3. Die gaat in D alleen in de file of als het echt slecht weer is of zo. Ik heb zo een valve controller voor de kleppen van de MPE te bedienen. In S2/S3 met de kleppen open, zijn de downshifts echt luid
Comment
Comment