Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw f80 m3 / f82 m4 / f83 m4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    Het is mijn toch altijd een raadsel waarom de vrouw een beslissende factor heeft bij auto aankoop.
    Bij mijn is er maar één die deze beslissing neemt en ik kan je verzekeren dat is niet de vrouw.

    Geld is van de vrouw, moeilijke vrouw, vrouw die voor je te hoog gegrepen is en je haar niet wilt afschrikken,...

    Nu ja, beslissen over een Fiat Panda of een Bmw M3/4 zit nu ook wel een klein verschil op hé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
      Ik heb wat zitten spelen met de configurator van BMW. Nu heb je het competition pack en het carbon pack heb op de M3,M4. Wat met opvalt is als je de 19 duims wielen aanvinkt in het zwart dat het GEEN runflats zijn?
      Wat zou daar de reden achter zijn?
      Als je de gewone 19 duims aanvinkt zijn het wel runflats net als de 18 duims.

      Wat ik niet kan terug vinden zijn de bandenmaten van de 20 duims van het competition pack, weet iemand deze? Blijft toch een stille droom zo'n M3... Ik kijk regelmatig op de Duitse BMW site bij de gebraugtwagens en eigenlijk is het nog te doen, maar ja vrouwtje moet meewillen e....
      Je moet uw vrouwke eens vaker een nieuw sjakoske cadeau doen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Het is mijn toch altijd een raadsel waarom de vrouw een beslissende factor heeft bij auto aankoop.
        Bij mijn is er maar één die deze beslissing neemt en ik kan je verzekeren dat is niet de vrouw.
        Ze heeft niet de beslissende factor, maar ze mag er wel aan helpen betalen, dus is het normaal dat ze achter zo'n aankoop staat niet?

        Comment


        • Spam Removed.
          Last edited by ; 13/11/2016, 23:28.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
            Ik heb wat zitten spelen met de configurator van BMW. Nu heb je het competition pack en het carbon pack heb op de M3,M4. Wat met opvalt is als je de 19 duims wielen aanvinkt in het zwart dat het GEEN runflats zijn?
            Wat zou daar de reden achter zijn?
            Als je de gewone 19 duims aanvinkt zijn het wel runflats net als de 18 duims.

            Wat ik niet kan terug vinden zijn de bandenmaten van de 20 duims van het competition pack, weet iemand deze? Blijft toch een stille droom zo'n M3... Ik kijk regelmatig op de Duitse BMW site bij de gebraugtwagens en eigenlijk is het nog te doen, maar ja vrouwtje moet meewillen e....
            Geen enkele M3/4 heeft runflats, geen zorgen.
            265/30 R20 vooraan en 285/30 R20 achteraan op het competition pack.
            Zeker mee gaan testrijden en het vrouwtje meepakken, dan snapt ze na een paar minuten wat er zo fijn aan is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Geen enkele M3/4 heeft runflats, geen zorgen.
              265/30 R20 vooraan en 285/30 R20 achteraan op het competition pack.
              Zeker mee gaan testrijden en het vrouwtje meepakken, dan snapt ze na een paar minuten wat er zo fijn aan is.
              Dankt U. Wist niet dat de M3 of 4 geen runflats hadden. Op de 530d liggen de style 356 met 20 duims runflat, soms teveel van het goede. Onze vorige 325d sportpakket met 18 duims runflat was perfect...

              Ik heb me laten wijsmaken dat de m3 soms verradelijk uit de hoek kan komen, en op een filmke van autotop.nl preferen ze de 335i boven de M3 omdat deze zijn pk's niet altijd kwijt kan...
              Last edited by bakkerbart; 25/06/2016, 23:41.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                Dankt U. Wist niet dat de M3 of 4 geen runflats hadden. Op de 530d liggen de style 356 met 20 duims runflat, soms teveel van het goede. Onze vorige 325d met 18 duims runflat was perfect...
                Logischerwijs is 20 inch harder dan 19 of 18, maar recent een review gezien (sowieso interessant om eens te zien: https://www.youtube.com/watch?v=LWJiGTpQlJw) waarbij een MY15 vergeleken wordt met een MY16 ZCP. Beide eigenaars vonden eigenaardig genoeg dat de ZCP comfortabeler reed geheel tegen de logica in, geen idee wat daar aan de hand is.

                'k Wil ook effe meegeven dat de adaptieve ophanging nuttig kan zijn. Toen de auto nieuw was vond ik het verschil tussen comfort, sport en sport+ teleurstellend. Nu is het verschil veel duidelijker & ik weet niet of dat aan mij ligt, maar heb het vermoeden dat de vering al wat zachter geworden is, waardoor de werking van de adaptieve dempers beter voelbaar is. Het comfort van een 5-serie is toch nog iets anders, dat ga je waarschijnlijk wel missen dan. Maar ge krijgt er iets in de plaats voor.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Logischerwijs is 20 inch harder dan 19 of 18, maar recent een review gezien (sowieso interessant om eens te zien: https://www.youtube.com/watch?v=LWJiGTpQlJw) waarbij een MY15 vergeleken wordt met een MY16 ZCP. Beide eigenaars vonden eigenaardig genoeg dat de ZCP comfortabeler reed geheel tegen de logica in, geen idee wat daar aan de hand is.

                  'k Wil ook effe meegeven dat de adaptieve ophanging nuttig kan zijn. Toen de auto nieuw was vond ik het verschil tussen comfort, sport en sport+ teleurstellend. Nu is het verschil veel duidelijker & ik weet niet of dat aan mij ligt, maar heb het vermoeden dat de vering al wat zachter geworden is, waardoor de werking van de adaptieve dempers beter voelbaar is. Het comfort van een 5-serie is toch nog iets anders, dat ga je waarschijnlijk wel missen dan. Maar ge krijgt er iets in de plaats voor.
                  We hebben adaptieve dempers op de 5, duidelijk verschil tussen de verschillende standen. Zeker op de 20 duims zomervelgen, als de 530 op de 18 duim wintervelg staat is het verschil duidelijk minder. Daarom rij ik in de winter meestal ik sport, terwijl ik in de zomer voor 95 procent in comfort mode rij. Ideaal zou zijn als we alle parameters appart zouden kunnen instellen zoals in de m3. Onlangs nog testrit gedaan met a6 biturbo en deze kon je volledig individueel instellen. Bij de nieuwe 7 kan je dat ook.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Geen enkele M3/4 heeft runflats, geen zorgen.
                    265/30 R20 vooraan en 285/30 R20 achteraan op het competition pack.
                    Zeker mee gaan testrijden en het vrouwtje meepakken, dan snapt ze na een paar minuten wat er zo fijn aan is.
                    De ophanging van een m is ook anders . Steek non runflat op een stock non m bmw en dat rijd als een dwijl .
                    Wil je dat een niet m goed rijd op non runflat mag je ophanging mods doen alleen dan rijden ze top.

                    Comment


                    • Spam Removed.
                      Last edited by ; 13/11/2016, 23:28.

                      Comment


                      • RFT's rijden super... zolang de weg een biljartlaken is. Ik had op m'n E91 met sportophanging 18" Michelin RFT's, voor een jaartje, dan heb ik ze eraf gegooid van ellende (dank u wegennet België). Maar oh zo zalig en strak rijden op goede wegen, en de E9x stuurt dan ook nog eens zo lekker direct en scherp.
                        Sindsdien enkel nog niet-RFT, nu op de F31 ook. Rijdt inderdaad anders dan RFT, daar de flanken meer bewegen dan die van RFT's. Maar met een stel goede banden (vb: Michelin PSS) en een bandendruk licht hoger dan voorgeschreven heb je een super alternatief voor RFT. Helemaal geen dweiltoestanden. En 't is ook nog een pak gezonder voor je onderstel.

                        Comment


                        • [QUOTE=Jakkel;5833737]RFT's rijden super... zolang de weg een biljartlaken is. Ik had op m'n E91 met sportophanging 18" Michelin RFT's, voor een jaartje, dan heb ik ze eraf gegooid van ellende (dank u wegennet België). Maar oh zo zalig en strak rijden op goede wegen, en de E9x stuurt dan ook nog eens zo lekker direct en scherp.
                          Sindsdien enkel nog niet-RFT, nu op de F31 ook. Rijdt inderdaad anders dan RFT, daar de flanken meer bewegen dan die van RFT's. Maar met een stel goede banden (vb: Michelin PSS) en een bandendruk licht hoger dan voorgeschreven heb je een super alternatief voor RFT. Helemaal geen dweiltoestanden. En 't is ook nog een pak gezonder voor je onderstel.

                          De e91 met sportonderstel is zalige wagen, stuurt lekker scherp en direct, ik mis hem soms... Ik was wel content van de 18 duims RFTs. Waren Michelin PSS TOPBAND trouwens.! Wat zit er onder je f31 jakkel?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten

                            De e91 met sportonderstel is zalige wagen, stuurt lekker scherp en direct, ik mis hem soms... Ik was wel content van de 18 duims RFTs. Waren Michelin PSS TOPBAND trouwens.! Wat zit er onder je f31 jakkel?
                            19" Michelin PSS (255/225) niet-RFT.

                            Comment


                            • Love that!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                                Ze heeft niet de beslissende factor, maar ze mag er wel aan helpen betalen, dus is het normaal dat ze achter zo'n aankoop staat niet?
                                Idem hier, collega bakker ze haalde ook haar neus op toen ze hoorde dat ik vorige week terug thuis kwam van een testrit hetzij wel met de m2, nuja kon me niet overtuigen dus is ze redelijk content, blijft wel zagen voor ne SUV maar over m'n lijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                  Idem hier, collega bakker ze haalde ook haar neus op toen ze hoorde dat ik vorige week terug thuis kwam van een testrit hetzij wel met de m2, nuja kon me niet overtuigen dus is ze redelijk content, blijft wel zagen voor ne SUV maar over m'n lijk.
                                  Levante is wel lekkere SUV...

                                  Hier volledig gescheiden rekeningen, anders had ik de Maserati aan mijn neus kunnen hangen. Mijn vrouw is meer van het principe "een auto is om van A naar B te raken en dat lukt met mijn Opel Corsa ook"...

                                  Maar ze weet dat ik autoliefhebber ben en sinds ik gestopt ben met motor-racen is mijn auto mijn enige "speelgoed", dus laat ze mij maar doen.

                                  Comment


                                  • Spam Removed.
                                    Last edited by ; 13/11/2016, 23:29.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                      Levante is wel lekkere SUV...

                                      Hier volledig gescheiden rekeningen, anders had ik de Maserati aan mijn neus kunnen hangen. Mijn vrouw is meer van het principe "een auto is om van A naar B te raken en dat lukt met mijn Opel Corsa ook"...

                                      Maar ze weet dat ik autoliefhebber ben en sinds ik gestopt ben met motor-racen is mijn auto mijn enige "speelgoed", dus laat ze mij maar doen.
                                      Als de rekeningen gescheiden zijn kan je idd doen wat je wil

                                      Comment


                                      • Spam Removed.
                                        Last edited by ; 13/11/2016, 23:29.

                                        Comment


                                        • Spam Removed.
                                          Last edited by ; 13/11/2016, 23:29.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X