Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw f80 m3 / f82 m4 / f83 m4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Vroeger altijd de coupe veel knapper gevonden, bij de E9. vond ik de E90 M3 het knapst.
    Nu kan ik moeilijk kiezen!

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
      en de alpina d3? Ik ben er van overtuigd dat de d4 ook weldra zal komen. Zo'n d4 allrad met lavalina interieurtje lijkt mij ideaal. Mooi, exclusief, echt snel, zuinig, betere remmen en wegligging dan de 435xd...
      Inderdaad, zo'n D3/D4 is heel knap en zal wel ongelooflijk goed rijden.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #23
        Moeilijk kiezen, maar geef me toch maar de M4

        Comment


        • #24
          Vind ze knap maar anderzijds er een beetje over precies. Beetje te tuning-achtig.

          Comment


          • #25
            Moeilijke keueze, allebei prachtbakken. Al blijf ik de E92 M3 de mooiste vinden. De nieuwe F82 m4 is wel heel bombastisch.
            Los daarvan een prachtwagen

            maar toch... voor mij de M3. Die blauwe kleur is trouwens prachtig!!!

            Comment


            • #26
              431pk, 550Nm, 0-100 in 4.1 sec., 194gr CO2

              Die neue M3-Limousine kommt erstmals mit Turbo-Aufladung. Für knapp über 70.000 Euro gibt's in einem M3 rauchende Reifen auf Knopfdruck.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #27
                Semi-betaalbaar dus ...

                Comment


                • #28
                  Lekkere cijfers toch.

                  De M3 voor mij, in Shakir Orange.


                  Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Knap! Vooral van de M3 ben ik fan
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • #30
                      Als ik het goed bekijk hebben de M3 en de M4 nu exact hetzelfde front gekregen? dus de M3 is eigenlijk met 4-serie koplampen en grill uitgerust?
                      Ditzelfde trucje hebben de ook al bij de E9x M3 en de X5M/X6M gedaan, maar eigenlijk komt die hele 4-reeks benaming nu nog belachelijker over.

                      een 4-reeks die de 3-reeks coupé vervangt, geen probleem mee, maar maak dan ook van de gelegenheid gebruik om deze een eigen gezicht te geven BMW!!
                      Ik blij erbij dat de 4 reeks meer een kleine 6 had moeten worden dan een 3 reeks met minder deuren.

                      Desalniettemin: het ziet er super dik uit! Ik ben benieuwd hoe deze rijden en hoeveel M-karakter er nog aanwezig is!

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                        Als ik het goed bekijk hebben de M3 en de M4 nu exact hetzelfde front gekregen? dus de M3 is eigenlijk met 4-serie koplampen en grill uitgerust?
                        Ditzelfde trucje hebben de ook al bij de E9x M3 en de X5M/X6M gedaan, maar eigenlijk komt die hele 4-reeks benaming nu nog belachelijker over.

                        een 4-reeks die de 3-reeks coupé vervangt, geen probleem mee, maar maak dan ook van de gelegenheid gebruik om deze een eigen gezicht te geven BMW!!
                        Ik blij erbij dat de 4 reeks meer een kleine 6 had moeten worden dan een 3 reeks met minder deuren.
                        Idd nu is het een pure naamswijziging, jammer
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                        Comment


                        • #32
                          Dat wordt weer sparen

                          Comment


                          • #33
                            Vanochtend lekten de persplaten van de nieuwe generatie M3 en M4, en dit zette de poort open tot een algeheel informatielek. De Duitse media knallen nu alle specs er in, en surprise surprise, de nieuwe M3/4 is sneller dan zijn voorganger. Maar vooral lichter!

                            Laten we met het laatste beginnen: bij performance-auto’s is een zo laag mogelijk gewicht gewenst: je gaat sneller en strakker de bocht door, er hoeft bij acceleratie minder massa in beweging te worden gezet, je pk-gewichtsverhouding knapt er van op, en het verbruik (en dus de nieuwprijs in sommige landen) daalt.
                            Het is BMW gelukt de M4 nét onder de 1.500 kilo te krijgen, het DIN-gewicht komt uit op 1.497 kg. Het EU-gewicht, waarbij met 1 inzittende (68 kg) en een paar kg bagage (7 kg) rekening wordt gehouden, ligt op 1.572 kg. De M3 weegt 1.520 kg. Ter vergelijking: de E92 M3 weegt 1.575 kg (DIN). Hieronder vergelijken we de M4 met zijn voorganger, de E92 M3.

                            Prestaties
                            Hoewel het er niet bij wordt vermeld, gaan we er van uit dat onderstaande cijfers in combinatie met de DCT 7-bak gemeten zijn.
                            De M4 wordt aangedreven door een 2.979 cm3 grote zes-in-lijn met TwinPower Turbo die tot 7.600 toeren kan draaien, net geen 8.000 dus. Hij levert 431 pk en 550 Nm bij 1.850 – 5.500 tpm. Zeg maar bijna altijd maximaal koppel dus. Yay, drukvulling!
                            0-100 km/u doet de achterwielaandrijver in een ontzettend rappe 4,1 seconden en de top is uiteraard afgeregeld op 250 km/u. Opteer voor het M Driver’s Package, en de naald houdt pas bij 280 km/u op met klimmen. De elasticiteit van 80-120 km/u in de 4e versnelling komt uit op 3,5 seconden. Dat is net zo snel als een Porsche 996 Turbo en een Ferrari 575M Maranello F1, en zelfs 2 tienden sneller dan een Ferrari 599 GTB Fiorano F1 en een Pagani Zonda S…
                            Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,3 l/100km, met een bijbehorende CO2-uitstoot van 194 g/km. Echter, waarschijnlijk kom je zonder al te veel je best te doen wel in de dubbele cijfers terecht.
                            De E92 M3 was met zijn atmosferische 4 liter V8 nog goed voor 12,4 (11,2) liter gemiddeld, en een uitstoot van 290 (263) gram. 0-100 gaat in 4,8 (4,6) seconden, en het vermogen bleef steken op 420 en 400 Nm. 80-120 km/u ging in 4,9 (4,2) seconden.

                            Afmetingen
                            De M4 Coupé meet (zonder spiegels) 4.671 x 1.870 x 1.383 milimeter, de E92 M3 4.615 x 1.804 x 1.424 mm. De nieuwe M is dus langer, breder en lager, maar ook lichter. De pk-gewichtsverhouding (DIN/EU) komt nu op 3,47/3,65 kg per pk uit. Dit was 3,75/3,93. Tot zover de feiten, we maken ons nu op voor introductie in Detroit (jan. 2014) en de eerste rij-indrukken, een tijdje daarna.

                            Update: de nieuwe M3 en M4 zijn op het Salon van Brussel voor het eerst in Europa te zien. Ook de 2 Coupe en 4 Cabrio beleven er hun Europese premiere.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                0:56 - 1:09
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • #36
                                  Zie da kontje gaan in het filmpje

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                    Semi-betaalbaar dus ...
                                    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.305,84 EUR
                                    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 769,43 EUR

                                    Ik ga er van uit dat het een EU5 is en geen EU6, en een geschatte inschrijfdatum 05/03/'14.. best betaalbaar voor dergelijke auto

                                    Comment


                                    • #38
                                      Kans is groot dat de sedan over een paar jaar de opvolger van mijn 5 wordt.
                                      Taxen zien er goed uit.
                                      Reëel verbruik zal wel rond de 20l liggen mits wat sportief rijgedrag.


                                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik wacht tot eind 2014 en dan kijk ik hoe ik hem koop.
                                        -Nieuw in BE
                                        -Nieuw in UK
                                        -Jonge directiewagen in DE

                                        Comment


                                        • #40
                                          Toch geen 3 turbo's

                                          Comment

                                          Working...
                                          X