Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw f80 m3 / f82 m4 / f83 m4
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichtenkoeling?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk BerichtenNaah niet overdrijven e Zolang je normaal rijdt moet je geen schrik hebben. De auto heeft heel veel grip vind ik, zelf met nat weer. Als je dan DSC af zet en sport+ doet dan durft die kont uitbreken.
Maar ik snap nu wel waarom er af en toe eens iemand mee door de middenberm vliegt,
Met de 'foute' combinatie van settings is 'ie een beetje te fel (voor de omstandigheden en/of chauffeur).
Het gaspedaal op sport+, DKG op S3 & DSC volledig uitgeschakeld... is zelfs op het droog opletten geblazen.
Ik vind de sport+ gaspedaalreactie moeilijk om te doseren imho, als je al op de limiet door bochten gaat, is dit te heftig.
Dan die DKG, die in zijn S3-modus wilt knallen en het evenwicht verstoort bij elke overgang, is ook niet altijd wenselijk.
Soit, spielerei hé.
Comment
-
klopt
vorig weekend ook met M4 gereden en de hardste stand van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je op hoge snelheid nog met flikkerende ESP lampjes te maken krijgt
1 standje lager en de wagen reageert veel natuurlijker ...en veiliger.
Veel plezier ermee!Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenklopt
vorig weekend ook met M4 gereden en de hardste stand van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je op hoge snelheid nog met flikkerende ESP lampjes te maken krijgt
1 standje lager en de wagen reageert veel natuurlijker ...en veiliger.
Veel plezier ermee!
Veel fun.
Ronny
Comment
-
De eerste beurt van 2000km (enkel oliewissel) kostte ergens in de 3xx euro (exacte bedrag vergeten).
De 'echte' onderhoudsbeurten zijn jaarlijks of binnen 30.000km.
Kostprijzen geen idee.
Ik denk wel dat je met deze wagen iets meer rubber en remblokken slijt dan gemiddeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenVraagje voor de M3/M4 eigenaars:
Wat zijn eigenlijk de onderhouds intervals bij een M3/4 en wat kosten deze?
Comment
-
-
Waarom wordt eigenlijk meestal de automaat gekozen? Hebben jullie een testrit gedaan met de handgeschakelde + de automaat of gewoon direct voor de automaat gegaan?
En zijn de keramische remmen een optie die hun geld waard zijn? (niet enkel op circuit, maar ook op de openbare weg)Last edited by r1sthebest; 06/10/2015, 16:52.
Comment
-
Ik heb vroeger ook altijd met sportieve wagens gereden waarvan mijn laatste ook een automaat was. En toch vond ik het leuker om met een handgeschakelde te rijden. Met een dieseltje zoals ik nu mee rij maakt het niet zo veel uit en heb ik terug een automaat genomen. Maar het begint weer wat te kriebelen en ik denk dat ik dan toch terug handgeschakeld zou gaan.
Comment
-
de manuele bak is identiek als in onze en is een ECHT genot om zelf te schakelen
Het enige waarvoor de automaat mijn voorkeur zou krijgen is om fileverkeer te rijden, hoewel ook daar de koppeling/bak combinatie van de manuele bak echt supermakkelijk rijdt.
Hoewel zeer goed waarschijnlijk neemt voor mij de automaat een heel deel charme van de wagen weg, en nog meer van het rijplezier, de controle, ...
Maar dat moet je vooral zelf gaan proberen en is heel persoonlijk. En zolang de manuele bak aangeboden wordt is hij van deze tijd
Spijtig genoeg heeft Bornem meestal enkel automaten omdat er met de manuele iets te veel gespeeld werd in het verleden met alle gevolgen vandien
Voor de remmen volg ik Blackhorse : voor dagelijks gebruik zijn de stalen meer dan voldoendeWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
Comment