Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw f80 m3 / f82 m4 / f83 m4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

    Gelukkig moet je geen sleutel meer hanteren, maar bedankt voor de waarschuwing, ik ga voorzichtig zijn.

    .
    Ik bedoel eigenlijk huissleutels ed (juwelen, horloge) maar als je voorzichtig bent komt het wel goed
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      koeling?
      Verwarming, M3/M4 heeft geen gekoelde zetels, cause gewichtsbesparing yo

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
        Naah niet overdrijven e Zolang je normaal rijdt moet je geen schrik hebben. De auto heeft heel veel grip vind ik, zelf met nat weer. Als je dan DSC af zet en sport+ doet dan durft die kont uitbreken.
        Ik zit nog een weekje in de 'inrijprocedure' (moet m'n km's al gaan doseren vermits ik niet vroeger bij de dealer geraak), maar heb al wel een beetje zitten spelen. Feit is dat die tractiecontrole op "idiot proof" staat (een understatement). Aangezien ik niet zo'n stoplichtsprinter ben, merk ik dat bij het uitrijden van bochten. Ik ben blij dat die MDM-modus bestaat, want dat is voor de openbare weg een veel aangenamere grens.

        Maar ik snap nu wel waarom er af en toe eens iemand mee door de middenberm vliegt,
        Met de 'foute' combinatie van settings is 'ie een beetje te fel (voor de omstandigheden en/of chauffeur).
        Het gaspedaal op sport+, DKG op S3 & DSC volledig uitgeschakeld... is zelfs op het droog opletten geblazen.

        Ik vind de sport+ gaspedaalreactie moeilijk om te doseren imho, als je al op de limiet door bochten gaat, is dit te heftig.
        Dan die DKG, die in zijn S3-modus wilt knallen en het evenwicht verstoort bij elke overgang, is ook niet altijd wenselijk.

        Soit, spielerei hé.

        Comment


        • klopt
          vorig weekend ook met M4 gereden en de hardste stand van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je op hoge snelheid nog met flikkerende ESP lampjes te maken krijgt
          1 standje lager en de wagen reageert veel natuurlijker ...en veiliger.
          Veel plezier ermee!
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
            klopt
            vorig weekend ook met M4 gereden en de hardste stand van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je op hoge snelheid nog met flikkerende ESP lampjes te maken krijgt
            1 standje lager en de wagen reageert veel natuurlijker ...en veiliger.
            Veel plezier ermee!
            Gasrespons op SPORT zetten, en het is veel aangenamer om mee te rijden.
            Veel fun.
            Ronny

            Comment


            • Vraagje voor de M3/M4 eigenaars:
              Wat zijn eigenlijk de onderhouds intervals bij een M3/4 en wat kosten deze?
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

              Comment


              • Spam Removed.
                Last edited by ; 13/11/2016, 23:10.

                Comment


                • De eerste beurt van 2000km (enkel oliewissel) kostte ergens in de 3xx euro (exacte bedrag vergeten).
                  De 'echte' onderhoudsbeurten zijn jaarlijks of binnen 30.000km.
                  Kostprijzen geen idee.
                  Ik denk wel dat je met deze wagen iets meer rubber en remblokken slijt dan gemiddeld.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                    Vraagje voor de M3/M4 eigenaars:
                    Wat zijn eigenlijk de onderhouds intervals bij een M3/4 en wat kosten deze?
                    2000 km eerst en dan om de 30000 km

                    Comment


                    • Spam Removed.
                      Last edited by ; 13/11/2016, 23:10.

                      Comment


                      • Spam Removed.
                        Last edited by ; 13/11/2016, 23:10.

                        Comment


                        • Spam Removed.
                          Last edited by ; 13/11/2016, 23:11.

                          Comment


                          • FullSizeRender.jpg
                            Met performance Lip + splitters

                            Comment


                            • Ik zou hem tss door om de 15d km een oliewissel geven en op 30d km bij de dealer binnen doen voor onderhoud.

                              Comment


                              • Spam Removed.
                                Last edited by ; 13/11/2016, 23:11.

                                Comment


                                • Waarom wordt eigenlijk meestal de automaat gekozen? Hebben jullie een testrit gedaan met de handgeschakelde + de automaat of gewoon direct voor de automaat gegaan?
                                  En zijn de keramische remmen een optie die hun geld waard zijn? (niet enkel op circuit, maar ook op de openbare weg)
                                  Last edited by r1sthebest; 06/10/2015, 16:52.

                                  Comment


                                  • Automaat is sneller , efficienter en gemakkelijker .
                                    Keramische remmen hebben hun nut éérder op circuit. Voor straat gebruik zijn die stalen meer als genoeg.

                                    Manueel is niet meer van deze eeuw .

                                    Comment


                                    • Ik heb vroeger ook altijd met sportieve wagens gereden waarvan mijn laatste ook een automaat was. En toch vond ik het leuker om met een handgeschakelde te rijden. Met een dieseltje zoals ik nu mee rij maakt het niet zo veel uit en heb ik terug een automaat genomen. Maar het begint weer wat te kriebelen en ik denk dat ik dan toch terug handgeschakeld zou gaan.

                                      Comment


                                      • de manuele bak is identiek als in onze en is een ECHT genot om zelf te schakelen
                                        Het enige waarvoor de automaat mijn voorkeur zou krijgen is om fileverkeer te rijden, hoewel ook daar de koppeling/bak combinatie van de manuele bak echt supermakkelijk rijdt.
                                        Hoewel zeer goed waarschijnlijk neemt voor mij de automaat een heel deel charme van de wagen weg, en nog meer van het rijplezier, de controle, ...
                                        Maar dat moet je vooral zelf gaan proberen en is heel persoonlijk. En zolang de manuele bak aangeboden wordt is hij van deze tijd
                                        Spijtig genoeg heeft Bornem meestal enkel automaten omdat er met de manuele iets te veel gespeeld werd in het verleden met alle gevolgen vandien

                                        Voor de remmen volg ik Blackhorse : voor dagelijks gebruik zijn de stalen meer dan voldoende
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                        Comment


                                        • Spam Removed.
                                          Last edited by ; 13/11/2016, 23:11.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X