Spuuglelijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw f80 m3 / f82 m4 / f83 m4
Collapse
X
-
* Disclaimer: dit is een atypische en ongepaste post voor de gemiddelde autoliefhebber, gelieve uw blik af te wenden aangezien er schunnig taalgebruik volgt *
Ik krijg af en toe de vraag wat de wagen verbruikt, dat is vaak 1 van de eerste vragen zelfs.
En meestal verwonderen ze zich wanneer ik zeg dat ik eigenlijk moeiteloos onder de 10l kan blijven.
Dus dacht ik toch eventjes dit te delen:
Dat is het verbruikscijfer die ik half jaartje geleden haalde tijdens de inrijperiode (2000km waarbij ik de eerste 1000km mij koest gehouden heb & nadien opgebouwd).
Dat was geen eco-run maar heb uiteraard wel kalm gereden, het start-stop systeem voor een keer ingeschakeld gelaten en de DCT z'n ding laten doen.
Was een ritje van een half uur, 80% snelweg naar mijn werk.
Tankkaart van de firma nochtans jongens.
Als je het warmrijden niet respecteert, is het gemakkelijk om grensoverschrijdende cijfers te noteren.
In een beetje Duitsland gaat dat gemiddelde cijfer uiteraard meteen naar 12l gemiddeld.
Als het 15l gemiddeld is, mag je gerust zijn dat je ermee krantenkoppen kunt halen.
Ook al bestaat er een consensus dat de fabriekscijfers nog maar weinig met de praktijk te maken heeft. Dat er op de technische fiche een lagere CO2-uitstoot prijkt dan bij vorige uitvoeringen is echter geen fictie maar in de praktijk voelbaar cijfer. Dat is in de huidige tijden geen spectaculair laag cijfer, maar mijn boerenverstand zegt dat het voor deze wagen wel zuinig is.
Comment
-
Iemand ervaring met wat me de voorbije weken bij regenweer opviel?
Op de snelweg grijpen de remmen niet onmiddellijk aan als ik op de rem trap. Meer bepaald als ik een tijdje niet rem.
Ik ga ervan uit dat de waterfilm op de remschijven eerst wordt opgedroogd.
Ik dacht dat de remblokken bij regenweer om de zoveel tijd de schijven "drogen" of bestaat deze DSC-functie niet bij M3/M4?
De auto heeft 25.000km op de teller, geen CCB-schijven en de remblokken zijn nog niet versleten. Daar ga ik toch van uit.
Het valt me op dat ik dit nu pas, na 1 jaar, opmerk.
Comment
-
Het verschil in bijtkracht is mij ook opgevallen... en heb ook liever dat ze feller bijten maar onder die omstandigheden moet je harder doorduwen inderdaad. Zouden de geboorde remschijven meer water vasthouden misschien? 't Is normaal een typisch symptoom van de CCB-schijven, m'n dealer had me ervoor gewaarschuwd, maar de standaard remmen zijn er duidelijk ook niet ongevoelig aan. 't Is in zekere zin te verwachten, zoals koude banden ook niet goed functioneren.
Met het strooizout van de afgelopen weken heb ik dat issue alleszins niet, nu bijten ze veel feller.
Af en toe wat zout op de remschijven gooien dus.
Nee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk BerichtenDat is toch al enkele jaren zo, misschien niet op elk model en je moet wel een regensensor hebben. Bij felle regen dus best interval opzetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk BerichtenHUH echt? Nog nooit gehoord....
De ruitenwissers worden als aansturing gebruikt.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Regen is een, de vertraging is er vooral als er nog zout op de weg ligt wat echt een dikke film kan leggen. In extreme gevallen kan dat tot 1s vertraging geven in mijn ervaring. Dan ist goed als die droogremfunctie marcheert...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten* Disclaimer: dit is een atypische en ongepaste post voor de gemiddelde autoliefhebber, gelieve uw blik af te wenden aangezien er schunnig taalgebruik volgt *
Ik krijg af en toe de vraag wat de wagen verbruikt, dat is vaak 1 van de eerste vragen zelfs.
En meestal verwonderen ze zich wanneer ik zeg dat ik eigenlijk moeiteloos onder de 10l kan blijven.
Dus dacht ik toch eventjes dit te delen:
Dat is het verbruikscijfer die ik half jaartje geleden haalde tijdens de inrijperiode (2000km waarbij ik de eerste 1000km mij koest gehouden heb & nadien opgebouwd).
Dat was geen eco-run maar heb uiteraard wel kalm gereden, het start-stop systeem voor een keer ingeschakeld gelaten en de DCT z'n ding laten doen.
Was een ritje van een half uur, 80% snelweg naar mijn werk.
Tankkaart van de firma nochtans jongens.
Als je het warmrijden niet respecteert, is het gemakkelijk om grensoverschrijdende cijfers te noteren.
In een beetje Duitsland gaat dat gemiddelde cijfer uiteraard meteen naar 12l gemiddeld.
Als het 15l gemiddeld is, mag je gerust zijn dat je ermee krantenkoppen kunt halen.
Ook al bestaat er een consensus dat de fabriekscijfers nog maar weinig met de praktijk te maken heeft. Dat er op de technische fiche een lagere CO2-uitstoot prijkt dan bij vorige uitvoeringen is echter geen fictie maar in de praktijk voelbaar cijfer. Dat is in de huidige tijden geen spectaculair laag cijfer, maar mijn boerenverstand zegt dat het voor deze wagen wel zuinig is.
En dit na een rit heen en terug Brussel midden van het centrum, aan een voor mij normale vlotte rijstijl.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Niet slecht. Ik zit met mijn 335XD in Brussel ook boven 8.0. Volgende dan toch 340Xi of Alpina B3 touring :-)2014 BMW (F31) 335 d
2011 Mini One D
2007 Kawasaki ZX6R
1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Comment
Comment