Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini Huracan LP610-4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • PERFORMANTE-ERFENIS

    LAMBORGHINI HURACÁN EVO SPYDER BREEKT LOS

    In januari dit jaar presenteerde Lamborghini de Huracán Evo en nu is het moment daar dat ook de Huracán Spyder de Evo-behandeling ondergaat. De opengewerkte extremist beleeft zijn publieksdebuut tijdens de Autosalon van Genève.



    Net als bij de Huracán Evo het geval was, gaat de 5,2-liter V10 die achter de stoelen is gehuisvest er aardig op vooruit. De tiencilinder krijgt er 30 pk bij en dat betekent dat die machine nu 640 pk en 600 Nm levert. Inderdaad: hetzelfde vermogen als de Performante-varianten. Daarmee sprint de Huracán Evo Spyder in 3,1 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 325 km/h. Ook indrukwekkend: wie vanuit stilstand naar een snelheid van 200 km/h wil denderen, heeft aan 9,3 tellen genoeg.

    De Huracán Spyder wordt net als zijn vernieuwde dichte broer voorzien van nieuwe kijkers en nieuw bumperwerk. Net als bij de Huracán Performante het geval was, eindigen de uitlaateindstukken nu een verdieping hoger in het achterste van de geweldenaar.

    De Huracán maakt kennis met een meesturende achteras en een torque vectoring-systeem dat van toepassing is op alle vier de wielen. Verder heeft Lamborghini de stuurinrichting onder de loep genomen en verscherpt. Ook vanbinnen is er nieuws te melden. Zo maakt de Huracán kennis met een nieuw 8,4-inch aanraakscherm dat in de middenconsole is geplaatst. Het systeem kan onder andere overweg met Apple CarPlay. Minder belangrijk, maar toch het vermelden waard: de oranje kleur op de foto's draagt de naam Arancio Xanto en is helemaal nieuw. Ook het 20-inch lichtmetaal dat je op deze foto's ziet, de Aesir-wielen, zijn nieuw. De eerste exemplaren worden deze lente geleverd.













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • FOCUS OP DE ACHTERAS

      DÍT IS DE LAMBORGHINI HURACÁN EVO RWD SPYDER

      Lamborghini breidt het portfolio van de Huracán uit met een nieuwe telg: de Huracán EVO RWD Spyder. Een hele mond vol. Ondanks zijn wel heel specifieke modelnaam behoeft de auto enige uitleg.

      Vorig jaar keerde de Huracán als Huracán Evo terug van de snijtafel in het Italiaanse Sant'Agata Bolognese. Zowel de dichte Huracán als de opengewerkte Spyder wordt als Evo geleverd, maar sinds begin dit jaar wint de dichte Huracán het van de Spyder wat beschikbare uitvoeringen betreft. Van de Huracán Evo bestaat sinds januari dit jaar namelijk een RWD-versie, een achterwielaangedreven variant die nu ook beschikbaar is voor de Spyder!

      Eerlijk is eerlijk: het is niet de eerste keer dat Lamborghini een achterwielaangedreven variant van de Huracán presenteert. Al in 2015 maakten we kennis met de Huracán Spyder LP580-2, een aanduiding waarbij de '2' stond voor het aantal aangedreven wielen en waar '580' het vermogen van de open Italiaan aangaf. Waar de reguliere vierwielaangedreven Hurácans aanvankelijk 610 pk uit hun 5,2-liter V10 wisten te persen, had de rechtervoet van de bestuurder van de Huracán RWD namelijk 'slechts' 580 pk tot zijn beschikking.

      De vierwielaangedreven Huracán Evo kreeg er ten opzichte van de 'oer-Huracán' namelijk 30 pk bij, wat het vermogen op 630 pk bracht. Ook de achterwielaangedreven Huracán Evo RWD profiteerde begin dit jaar van die 30 extra paardenkrachten en dat betekent dat de tiencilinder nu maar liefst 610 pk loslaat op de achterwielen. Die 610 pk en 560 Nm sterke versie van de 5.2 V10 doet ook in deze Spyder dienst als krachtcentrale.

      De Huracán Evo RWD Spyder is in staat om in 3,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De topsnelheid van de 1.510 kilo wegende achterwielaangedreven Italiaan ligt op een indrukwekkende 324 km/h. De Huracán Evo RWD onderscheidt zich op optisch vlak onder meer met zijn aangepaste voorbumper en compleet nieuwe achterbumper, inclusief verse diffuser, van zijn vierwielaangedreven Evo-broer.






















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Ge moogt alleen niet te groot zijn voor een Huracan spyder.

        Comment


        • 2020 Lamborghini Huracan Evo - Review

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder: 610 pk op de achterwielen!

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Lekker, echt lekker!
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • 2021 Lamborghini Huracan Evo RWD review. This, or the Ferrari F8 Tributo?

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Straf, Harry verkiest deze boven een F8 Tributo. Met recht en reden volgens mij. Alleen blijkbaar de optie Lamborghini Dynamic Steering niet aanvinken.

                  Comment


                  • Wat Lamborghini Huracan STO anders maakt dan PERFORMANTE

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • 2021 Lamborghini Huracan - Exterieur- En interieurdetails (Het is een Beest)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Racebeest | Lamborghini Huracán STO (2021)

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Lamborghini Huracán STO - Review

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • LAMBORGHINI HURACÁN EVO RWD, de HURACÁN voor MANNEN met BALLEN!

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • 2022 Lamborghini Huracán STO | Jay Leno's Garage

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • LAMBORGHINI HURACÁN TECNICA: STO LIGHT

                                MINDER EXTREEM, TOCH EXTREEM

                                Lamborghini heeft het leven geschonken aan een nieuw derivaat van de Huracán. Maak kennis met de Lamborghini Huracán Tecnica, een extra scherpe achterwielaangedreven versie voor wie de extreem gevleugelde en hardcore Huracán STO te wild is.

                                Voor wie niet dagelijks het leveringsgamma van de Lamborghini Huracán doorspit eerst even de bestaande versies van Lamborghini's supercar met V10. Lamborghini levert de kleine broer van de Aventador sinds 2019 in de basis als Huracán Evo. Die gefacelifte Huracán is 30 pk sterker dan het 610 pk sterke origineel, wat betekent dat de Huracán Evo en Huracán Evo Spyder 640 pk en 600 Nm uit hun 5.2 V10 persen. Dit vermogen geldt voor de vierwielaangedreven versies, Lamborghini levert zowel de dichte als open Huracán ook als RWD die een 610 pk sterke variant van de tiencilinder achter de voorstoelen hebben liggen. In 2019 werd van de Huracán een absolute topversie gepresenteerd: de met extreem spoilerwerk overladen STO. Die overtreffende trap van de neef van de Audi R8 is achterwielaangedreven, maar kreeg wel de 640 pk sterke versie van de V10 die je ook in de vierwielaangedreven Huracáns Evo vindt. Lamborghini komt nu met de Huracán Tecnica, een versie die zich tussen de reguliere vierwielaangedreven Huracán Evo en de buitenissige Huracán STO nestelt. Zijn we er nog?


                                Lamborghini Huracan Tecnica

                                De Huracán Tecnica is in diverse opzichten minder extreem dan de Huracán STO, een auto die je in feite moet zien als de homologatieversie van de Huracán ST die je alleen op de circuits in actie ziet. Toch zijn er overeenkomsten. Zo is ook de Huracán Tecnica uitgerust met de 640 pk en 565 Nm sterke variant van de V10 en wordt dat vermogen volledig losgelaten op de achterwielen.

                                Ook wat uiterlijk betreft houdt de Tecnica het midden tussen de reguliere Huracán Evo en STO. De Huracán Tecnica heeft een heftige diffuser met daarboven een immense opening die zo mogelijk nog groter is dan die van de STO. In die opening zitten twee hexagonaal gevormde uitlaateindstukken. Bovenop de bilpartij zit een achterspoiler die beduidend minder groot is dan het exemplaar van de STO. Ook opvallend is de 'achterklep' waar de V10 zich onder schuilhoudt. Deze uit koolstofvezel opgetrokken afdekking ligt vlakker dan bij de Huracán Evo en STO en sluit dus niet aan op de rand van het dak. Lamborghini geeft de Huracán Tecnica een extra koelopening achter het zijruitje en voorziet het front van de sportieve subtopper van een volledig eigen voorbumper, compleet met inzetstukken die vanuit de bumper doorlopen tot naast de koplampen. Het aangepaste bumperwerk maakt de Tecnica ruim 6 centimeter langer dan de conventionele Huracáns Evo. De neerwaartse druk op de achterwielen is dankzij de achterspoiler 35 procent groter dan bij de Huracán Evo.


                                Lamborghini Huracan

                                Uiteraard is de Huracán Tecnica bloedsnel. De 1.379 kilo wegende spierbundel sprint vanuit stilstand in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Net als de Huracán STO heeft de Tecnica achterwielsturing en speciaal afgestelde tractiecontrole. Koolstofkeramische remmerij? Van de partij, hetzelfde geld voor een nieuw systeem om de remmen te koelen. In het interieur onderscheidt de Tecnica zich van zijn wilde en minder wilde zustermodellen met een nieuw instrumentarium.


























                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Lamborghini Huracan Tecnica (2022) Die Weltpremiere! Test | Review | Preis | V10 Sound

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Deze blijft zoooo knap
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Lamborghini Huracan STO im Test (2022) So viel Hypercar gibt's für 335.500€! Fahrbericht | Review

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Lamborghini Huracán Tecnica | een 'ouderwetse' supercar

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • 'LAMBORGHINI HURACÁN KRIJGT PLUG-IN HYBRIDE AANDRIJFLIJN'

                                          VOLGEND JAAR OP DE MARKT

                                          De Lamborghini Huracán is inmiddels al in talloze varianten op de markt gekomen. Alle huidige versies van de supercar delen één belangrijk aspect: de atmosferische 5.2 V10 die achter de voorstoelen ligt. Op relatief korte termijn staat de Huracán een grotere verandering te wachten in de vorm van een plug-in hybride hart. Dat zegt de technische topman van het merk tegenover het Britse Auto Express.

                                          Tijd voor een opvolger van de Huracán lijkt Lamborghini het vooralsnog niet te vinden. Eerst is de Aventador aan de beurt. Wel heeft het merk een belangrijke stip op de horizon gezet voor wat betreft de elektrificatie van het aanbod. In 2024 beschikt ieder model namelijk over een vorm van elektrificatie. Dat kunnen mild-hybrides, maar ook plug-in hybrides zijn. Rouven Mohr, Chief Technical Officer bij Lamborghini, zegt dat de Huracán een plug-in hybride aandrijflijn krijgt. Die variant zou volgend jaar al op de markt moeten komen.

                                          Volgens Mohr gaan de prestaties van de Huracán er 'een grote stap' op vooruit met de plug-in hybride aandrijflijn, maar specifieke details wil hij nog niet kwijt. Wel zegt hij dat de motor 'op maat gemaakt is voor Lamborghini' en 'meer dan zes en minder dan 12 cilinders' heeft. Daarmee laat hij nog twee opties open: een V8 of V10. Moederbedrijf Volkswagen Group heeft al een plug-in hybride aandrijflijn met V8. Die combinatie ligt onder meer in de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid en is goed voor een systeemvermogen van 700 pk. Wel zou die aandrijflijn flink vertimmerd moeten gaan worden omdat de Huracán de motor op een andere plek heeft liggen en een stuk kleiner is. Gezien de uitspraak van Mohr zou een V10 met plug-in hybride ondersteuning ook nog tot de mogelijkheden behoren.

                                          Wat voor krachtbron de Huracán met stekker ook krijgt, het bovenstaande getal van 700 pk is vermoedelijk te min. Dat zou ook niet al te veel vermogenswinst zijn ten opzichte van het huidige topmodel uit het Huracán-gamma: de STO. Kijken we naar aartsrivaal Ferrari, dan vormt de 296 GTB mogelijk een goed ijkpunt. Een vermogen van tussen de 800 en 850 pk zou helemaal geen gekke waarde zijn voor de plug-in hybride Huracán.

                                          De Huracán met elektrokracht vormt voor Lamborghini een mooie tussenstap naar een vervanger voor het model. Die is echter, in tegenstelling tot zijn grote broer, nog niet in camouflagekleding gespot. Aangezien de Gallardo elf jaar meeging en de Huracán in 2014 het levenslicht zag, is het goed denkbaar dat Lamborghini pas in 2025 met een opvolger voor de Huracán komt.

                                          Bron: Autoweek


                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X