Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Nog vergeten, in de bovenstaand positieve eigenschappen van de X5 mag je natuurlijk ook niet vergeten dat hij al Euro-norm 6 heeft en een max. van 164 g/km Co2. Toch ook eigenschappen die de RRS nog niet kan voorleggen.
    Pff, maakt de keuze er niet makkelijker op :p maar zoals je het zei, hart: RR Sport, verstand: X5
    In een lichte heb je inderdaad meer profiel in de zijkant bij de X5. In het licht grijs met verbrede wielbogen en exterieurpakket 1 of 2 kan ik de X5 ook nog wel smaken.

Comment

• Inderdaad, een Range koop je met je hart.
      Hier zijn we eind 2012 van Land Rover overgestapt naar Audi (3 wagens). Intussen rijden we terug Land Rover...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
        Inderdaad, een Range koop je met je hart.
        Hier zijn we eind 2012 van Land Rover overgestapt naar Audi (3 wagens). Intussen rijden we terug Land Rover...
        Waarom terug LR? Welke LR/RR dan terug aangeschaft? Indien je dit niet in het topic wil zetten mag het ook per pm natuurlijk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• @ tdr Audi A6 Allroad hadden jullie zeker?
          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
            Inderdaad, een Range koop je met je hart.
            Idem hier. De Range Rover Sport weg gedaan voor de VAA. Toen al naar de Range Rover Evoque gekeken, maar met 1e kindje op komst viel de koffer toen klein uit. Dan maar een BMW F10 genomen en heb het uiteindelijk 24 maand "volgehouden"... Ondertussen was het 2e kindje er en van zodra de wieg weg kon en we naar plooi buggy's overgeschakeld zijn lag de BMW buiten en stond hier een Range Rover Evoque in de garage. De befaamde "Comand driving position" (tegelijkertijd "hoog", maar toch sportief "in" de wagen) van de Sport en, nog meer uitgesproken in de Evoque, is wat mij betreft ongeëvenaard.

De Evoque kost nu toch ook al een kleine 6K VAA, wat op zich toch ook al veel is. Maar ik zou de Range Rover nooit weg doen voor een BMW of zo waar je dan toch 4K VAA of zo moet voor betalen, dan zou het zijn voor een bodem VAA à la Lexius IS300H of Mercedes E300 Hybrid of zo. Ik wacht af tot de Sport met 4 cyl en 139 gr er is en hopelijk heeft Di Rupo het dan nog niet weeral erger gemaakt, aan het huidig tarief zou je er dan ook met een 6K VAA van af geraken.

Ik zie naast de VAA en fiscaliteit eigenlijk geen enkel voordeel van een X5 tgo. een Sport. De Sport is superieur op elk niveau wat mij betreft, gewoon al design, zowel binnen- als buitenkant is 3 klassen mooier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
              Ik zie naast de VAA en fiscaliteit eigenlijk geen enkel voordeel van een X5 tgo. een Sport. De Sport is superieur op elk niveau wat mij betreft, gewoon al design, zowel binnen- als buitenkant is 3 klassen mooier.
              Tja, dan komen we terug bij mijn vaststelling, schitterend van binnen & van buiten maar klopt het volledige plaatje wel? (zal niet voor iedereen nodig zijn maar voor hier toch wel).
              Ik denk toch als je beiden grondig op papier gaat vergelijken en her & der de "vakbladen" er op naleest dat er toch nog vele andere dingen komen bij zien. In principe liegen cijfers niet natuurlijk. Hou je daar als LR/RR-rijder voldoende rekening mee vraag ik me af.
              Ik denk dat we maar op één manier dat antwoord gaan kunnen weten en dat is een dagje test-rijden, met beide voertuigen...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                Idem hier. De Range Rover Sport weg gedaan voor de VAA. Toen al naar de Range Rover Evoque gekeken, maar met 1e kindje op komst viel de koffer toen klein uit. Dan maar een BMW F10 genomen en heb het uiteindelijk 24 maand "volgehouden"... Ondertussen was het 2e kindje er en van zodra de wieg weg kon en we naar plooi buggy's overgeschakeld zijn lag de BMW buiten en stond hier een Range Rover Evoque in de garage. De befaamde "Comand driving position" (tegelijkertijd "hoog", maar toch sportief "in" de wagen) van de Sport en, nog meer uitgesproken in de Evoque, is wat mij betreft ongeëvenaard.

Wat die zitpositie betreft, kan ik volledig beamen. In mijn geval zetel wat naar voor of achter zetten en ik zit onmiddellijk goed. Grootste voordeel daarvan blijft de betere zichtbaarheid en inschatting op én naast de weg.

Ik ben van mening dat de X5 'overall' objectief de betere auto is, maar dat ie achteraan zo lelijk is dat moest ik tussen die 2 de keuze maken de Range het laken uiteindelijk naar zich toe zal trekken, denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Tja, dan komen we terug bij mijn vaststelling, schitterend van binnen & van buiten maar klopt het volledige plaatje wel? (zal niet voor iedereen nodig zijn maar voor hier toch wel).
                Ik denk toch als je beiden grondig op papier gaat vergelijken en her & der de "vakbladen" er op naleest dat er toch nog vele andere dingen komen bij zien. In principe liegen cijfers niet natuurlijk. Hou je daar als LR/RR-rijder voldoende rekening mee vraag ik me af.
                De meeste kopers van de Range Rover kijken naar niets anders en kopen bij de modelwissel bij wijze van spreken het nieuwe model met hun ogen toe, die moet je niet overtuigen. Ik denk dat je die redenering deels ook kan doortrekken naar de Sport, omdat ie een heel ander rijgevoel biedt dan de X5/ML/Q7 waarvan je houdt of niet houdt en bijgevolg zich zodanig onderscheidt dat je die betere objectieve kwaliteiten van de Duitsers wat 'verbloemen' . En dat laatste is bij het nieuwe model ook nog het geval. Das mijn/onze ervaring toch.
                Last edited by Gordon Gekko; 20/01/2014, 23:51.
                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Zo'n Range ziet er minder rap verouderd uit dan een X5, ook nog een pluspunt.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                    Zo'n Range ziet er minder rap verouderd uit dan een X5, ook nog een pluspunt.
                    Geldt vooral voor de gewone Range, minder voor de Sport imo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                      Geldt vooral voor de gewone Range, minder voor de Sport imo
                      Telt voor zowat alle Land Rovers eigenlijk vind ik. Lifecycle is toch langer en Land Rover is gekend om traag, stapsgewijs kleine aanpassingen te doen (zowel optisch als technisch) van het ene model jaar naar het andere en niet na 2,5 jaar al met een volledige facelift te komen en na 5 jaar een volledig nieuw model. LR modellen gaan toch al gauw 7 jaar mee met graduele kleine aanpassingen.

Comment

• In de autowereld van januati kwam de rr sport als winnaar tov de ml en de x5. Heb je het artikel?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

• @ Wrench Inderdaad, komende van Allroad's. Sublieme wagens, maar toch terug naar Land Rover :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                            In de autowereld van januati kwam de rr sport als winnaar tov de ml en de x5. Heb je het artikel?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5255326

Comment

• Gisteren in zo'n nieuwe Sport gaan zitten op het autosalon. Zitpositie is echt heerlijk
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Zalig he. Dat "King of the road" gevoel . Die hoge zitpositie is ook handig in parkeergarages ofzo én in het terrein.

Comment

• Er stond er maar ééntje, in Chile-rood.
                                  Ipanema wel in de Evoque-versie.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Er stond er maar ééntje, in Chile-rood.
                                    Oei, ik denk dat ze express willen dat je er geentje aanschaft .
                                    En verder de indruk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                      Oei, ik denk dat ze express willen dat je er geentje aanschaft .
                                      En verder de indruk?
                                      Was een beetje teleurgesteld. Stond er helemaal niet bij zoals we hem graag hadden gehad.
                                      Evoque's genoeg...verkoopt als zoete broodjes volgens mij. IRL ook al (te) veel tegengekomen.
                                      Blijf het een prachtig wagen vinden, maar het verstand wil nog niet mee...

Comment

• Zo'n RRS is als bedrijfswagen een dure aankoop. Naar mijn zin kost 'm al snel 100k euro, wat een VAA betekent van 13k euro. Echt wel van het goede teveel.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Was een beetje teleurgesteld. Stond er helemaal niet bij zoals we hem graag hadden gehad. Evoque's genoeg...verkoopt als zoete broodjes volgens mij. IRL ook al (te) veel tegengekomen.Blijf het een prachtig wagen vinden, maar het verstand wil nog niet mee...
                                          Zoals ik uit de foto's van het salon kan afleiden stonden er 3 Evoques precies. Hadden beter eentje vervangen door de Sport gezien dat toch de blikvanger moet zijn van hun stand. En het zitcomfort vooraan en achteraan? Hou jij van die 'unieke' zitpositie van de voorzetels?

Comment

Working...
                                          X