Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016
Bekijk Berichten
Zoals je al zegt, zal Land Rover met zoiets moeten komen om hun CO2-uitstoot & verbruik van het modellengamma te verminderen.
Althans op papier, want uit reviews blijkt dat de eerdergenoemde ML toch niet zo zuinig is en het verschil in verbruik ten opzichte van concurrenten met hun 6-cilinder relatief klein is.
Het is natuurlijk afwachten hoe de Range op dat vlak zal presteren...
Gezien de gewichtsbesparing zou zo'n potente 2-liter diesel in de Range Rover Sport, vooral met voldoende koppel, inderdaad voldoende moeten zijn in het huidige verkeer.
Als ze het 4-cilinder gekletter in het interieur goed kunnen wegwerken, vermoed ik dat deze versie wel zal kunnen scoren. Zeker in België, zal deze motor VAA-gewijs wellicht interessant zijn.
Maar ik denk dat de waarden van deze 4-cilinder diesel eerder richting de ML 250 CDI zullen gaan om toch nog een voldoende verschil te creëren met de TDV6.
Comment