Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
??? waarom heb jij je tekst nog aangepast? Vond er niets verkeerd aan hoor.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ja inderdaad, de bovenste is nog enigszins doenbaar maar zou ook eerder voor volledige zetels in Almond kiezen en Espresso dashboard.(weet wel niet of die combi kan, feitelijk).
Ik weet niet of het al mogelijk is via dealers hier, maar via de ETO divisie van JLR zou je alle mogelijke combinaties kunnen vormen met het bestaande kleurenpallet qua interieur.
Zo'n volledig rood interieur bijvoorbeeld .
Wat de interieurcombi's betreft, vind ik die Ebony/Tan of de Espresso/Almond ook nog OK
Blijkbaar zou je zowel kunnen kiezen tussen bvb een volledig gekleurde Espresso zetel OF ééntje volledig in Almond. Andere mogelijkheid is zoals hierboven de Bi of tricolore interieur.
Als je het mij vraagt is er toch een fameuze combi-mogelijkheid bij RR. Zelden gezien bij de concurrenten.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik weet niet of het al mogelijk is via dealers hier, maar via de ETO divisie van JLR zou je alle mogelijke combinaties kunnen vormen met het bestaande kleurenpallet qua interieur.
Zo'n volledig rood interieur bijvoorbeeld .
Jij ziet ook alles he . Twijfelaar in me sloeg toe...
Speciaal voor jou :
- zie mijn bijdrage hierboven. Zelfs al kan je niet het volledige kleurenpallet combineren vind ik dit toch top hoor van RR om de huidige combinaties zo standaard te bestellen.
- Wat betreft je foto...had er al zo eentje gepost (maar dan in het klein om dit topic niet te bevuilen) in jou #129-bijdrage. = spuuglelijk, zelfs met met Chili buitenkleur.
Nog een beetje nuttige technische info voor de geïnteresseerden:
De laadvloer van de bagageruimte is de grootse in zijn soort.
Ter vergelijk (nuttige oppervlakte):
-RR sport: 1,00 m diep x 1,11m breed
-X5: 1,00 x 1,07
-ML: 0,89 x 1,02
-A6: 1,06 x 1,06
-5GT: 0,83 x 1,02
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
MB-ML BlueTec 350 4matic = Euro 6 = 190Kw = 2175kg = 194 Co2
MB-GL BlueTec 350 4matic = Euro 6 = 190Kw = 2455kg = 206 Co2
BMW X5 xDrive 3.0l = Euro 6 = 190Kw = 2145kg = 164 Co2 !
BMW X5 xDrive 4.0l = Euro 6 = 230Kw = 2185kg = 166 Co2!
RRS 3.0 TDV6 = Euro 5 = 155Kw = 2115kg = 194 Co2
RRS 3.0 SDV6 = Euro 5 = 215KW = 2115kg = 199 Co2
We gaan hem op het autosalon toch eens een bezoekje brengen & nadien eens proefrijden. Ben zeer benieuwd!
Toch hierop nog eens even terugkomen want het is vreemd dat er op bovenstaand lijstje nog geen reactie is gekomen.
Wat gaat RR moeten doen om de Euro 6-norm te halen tegen eind volgend jaar?
Ik vind het toch straf dat ze bij BMW een gelijkaardig voertuig met zulk een "weinig" (=relatief) uitstoot kunnen bouwen/leveren.
Als je dan ook nog bedenkt dat er in de RRS en de X5 haast identieke ZF-8traps automaten in zitten.
Hoe komt het feitelijk dat dit zoveel kan verschillen?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dat is een goede vraag. Ik snap ook niet hoe ze aan de cijfers komen. Als ik mijn 530d vergelijk met een E91 318dA van één van mijn bedienden, dan zie je eenzelfde CO2-uitstoot, maar wel dat de 3 20% minder verbruikt dan mijn 5.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Dat is een goede vraag. Ik snap ook niet hoe ze aan de cijfers komen. Als ik mijn 530d vergelijk met een E91 318dA van één van mijn bedienden, dan zie je eenzelfde CO2-uitstoot, maar wel dat de 3 20% minder verbruikt dan mijn 5.
Als ik even de simulatie maak voor de BIV + VB met als inschrijving bvb 01/04/2014, tussen de RRS HSE (292pk) & X5 40d (313pk) krijgen we volgend resultaat:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hoe komt het feitelijk dat dit zoveel kan verschillen?
Gefoefel denk ik.
Ik vind 194gr CO2 niet eens veel voor zo'n grote bak.
Om effe te illustreren hoe snel dat cijfer (op papier althans) de laatste jaren gezakt is, mijn A5 3.0TDI quattro stoot 191gr uit en in de praktijk verbruikt die gemiddeld amper meer dan m'n 135gr zuinige A6.
Er is een rechtstreeks verband tussen gr CO en verbruik per liter, dus het kan niet anders zijn dat het testcyclus om dat cijfer te bepalen flink afwijkt van de realiteit.
En als we de praktijk onderling vergelijken, maakt al niet uit met welke auto, zien we ook hoe groot de verschillen kunnen zijn tussen chauffeurs en trajecten.
Zou ik meer stadsverkeer doen, was het verschil tussen m'n 2 auto's ook groter geweest, toont ergens aan dat dat officieel cijfer toch niet geheel van de pot gerukt is.
Dan zal die X5 onder bepaalde omstandigheden toch zuiniger zijn, of je het in de praktijk merkt is maar de vraag.
toont ergens aan dat dat officieel cijfer toch niet geheel van de pot gerukt is.
Dan zal die X5 onder bepaalde omstandigheden toch zuiniger zijn, of je het in de praktijk merkt is maar de vraag.
Die officiële waarden zullen inderdaad kunnen, zelfs in realiteit, onder zeer gunstige omstandigheden weliswaar.
Mocht de X5 hier binnengehaald worden, gaan we dat toch ooit eens proberen te bereiken.
Met de A6 3.0l is het me enkele maanden geleden bijna gelukt. (5,2l i.p.v. de opgegeven 5,1l). Toch waren toen de omstandigheden ook niet gunstig vermits we vergeten waren om de airco uit te schakelen (staat steeds op) & niet met de meest ideale banden onderweg waren toen.
Toch blijft ik het een knappe prestatie vinden van BMW in vergelijk met RR.
De juiste toedracht zullen we wellicht nooit weten, alleen gokken.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Blijkbaar zou je zowel kunnen kiezen tussen bvb een volledig gekleurde Espresso zetel OF ééntje volledig in Almond. Andere mogelijkheid is zoals hierboven de Bi of tricolore interieur.
Als je het mij vraagt is er toch een fameuze combi-mogelijkheid bij RR. Zelden gezien bij de concurrenten.
Klopt, zeer veel combinaties mogelijk voor het interieur. Ook exterieur een redelijk uitgebreid kleurenpallet en de mogelijkheid om het dak in een contrasterende kleur te kiezen.
Heb net ook gezien dat je het volledige TFT-scherm toch als optie kan bestellen op de HSE (Dynamic). Ziet er veel beter zo uit dan met die (goedkoop uitziende) tellers uit de Evoque...
Toch hierop nog eens even terugkomen want het is vreemd dat er op bovenstaand lijstje nog geen reactie is gekomen.
Wat gaat RR moeten doen om de Euro 6-norm te halen tegen eind volgend jaar?
Ik vind het toch straf dat ze bij BMW een gelijkaardig voertuig met zulk een "weinig" (=relatief) uitstoot kunnen bouwen/leveren.
Als je dan ook nog bedenkt dat er in de RRS en de X5 haast identieke ZF-8traps automaten in zitten.
Hoe komt het feitelijk dat dit zoveel kan verschillen?
De X5 heeft in de Eco-Pro stand (waar waarschijnlijk dat officieel cijfer mee behaald is) die freewheel-functie van de automaat en een gunstigere Cx-waarde t.o.v. de RRS. Dat zal al iets verklaren naast het feit dat de Range Rover (Sport) met terreinwagen als uitgangspunt wordt ontworpen ten opzichte van de X5 die er niets van wil weten. Voor de rest moet men inderdaad wel heel creatief zijn qua verbruikcijfers bij BMW.
Nochtans was het verschil in testverbruik in de Autogids tussen de X5 en Range TDV6/SDV6 slechts om bij 0,5l/100km.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Als ik even de simulatie maak voor de BIV + VB met als inschrijving bvb 01/04/2014, tussen de RRS HSE (292pk) & X5 40d (313pk) krijgen we volgend resultaat:
Van deze verschillen zou ik niet wakker liggen.
Wat wel een groot verschil maakt is het VAA, aangezien ik zo'n wagen steeds door de firma laat kopen.
Stel dat ze beiden bruto 90k euro kosten, dan is dit het VAA ieder jaar:
X5: € 9.720,-
RRS: € 12.265,-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Vanaf april 2014 wordt de TDV6 met 258 pk & 600 Nm beschikbaar met dezelfde verbruikscijfers als die van 211 pk.
Euhh...211pk? 169gr Co2 dan?
Volgende stap zal dan wel een 9traps ZF automaat worden zeker die ze er gaan inlepelen, net zoals in de Evoque?
Blijf het toch een zéér opmerkelijk verschil vinden tussen de twee modellen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Van deze verschillen zou ik niet wakker liggen.
Wat wel een groot verschil maakt is het VAA, aangezien ik zo'n wagen steeds door de firma laat kopen.
Stel dat ze beiden bruto 90k euro kosten, dan is dit het VAA ieder jaar:
X5: € 9.720,-
RRS: € 12.265,-
Tja, nog zo iets, € 810 maandelijks extra ophoesten om met de X5 te "mogen" bollen of € 1022 voor een RRS.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Euhh...211pk? 169gr Co2 dan?Volgende stap zal dan wel een 9traps ZF automaat worden zeker die ze er gaan inlepelen, net zoals in de Evoque? Blijf het toch een zéér opmerkelijk verschil vinden tussen de twee modellen.
De huidige TDV6 heeft toch 211pk en 194gr C02, niet? De hybrid van 169 gr heeft veel meer pk's...Land Rover heeft de gewoonte om haar modellen continue aan te passen, ook op technisch vlak. Dus het zou me niet verwonderen dat voor volgend modeljaar die 9traps automaat erin zit samen met een Adblue ding om de Euro 6 norm te halen waarschijnlijk.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
De huidige TDV6 heeft toch 211pk en 194gr C02, niet? De hybrid van 169 gr heeft veel meer pk's...Land Rover heeft de gewoonte om haar modellen continue aan te passen, ook op technisch vlak. Dus het zou me niet verwonderen dat voor volgend modeljaar die 9traps automaat erin zit samen met een Adblue ding om de Euro 6 norm te halen waarschijnlijk.
Mmmmm, kom het nergens meer tegen voor modeljaar 2014, misschien nog in de vorige versie. De SE zal inderdaad wel vanaf April beschikbaar zijn maar ook hier uiteraard de 258pk versie net als de HSE-versie.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Mmmmm, kom het nergens meer tegen voor modeljaar 2014, misschien nog in de vorige versie. De SE zal inderdaad wel vanaf April beschikbaar zijn maar ook hier uiteraard de 258pk versie net als de HSE-versie.
Kijk eens op het net in de cataloog van modeljaar 2014 . Die 211 pk is voor diegene van Brussel en Walen zodat die nog de verminderde BIV hebben.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Op het tastbaar Nederlands exemplaar staat er alvast niets van vermeld.
Welk modeljaar betreft uw cataloog? Ook MY14,5?
Als jij daar niets van terug vindt, hoe komt ie dan in uw lijstje terecht van post 108?
Ik kan best geloven dat er ondertussen een nieuwe cataloog is waarin de TDV6 met 211pk geen bestaansrecht meer heeft omwille van de komst van de TD4 met om en bij de 200 pk.
Tuurlijk, wat zou ik anders doen tijdens de blok en met de examens in het vooruitzicht .
Welk modeljaar betreft uw cataloog? Ook MY14,5?
Als jij daar niets van terug vindt, hoe komt ie dan in uw lijstje terecht van post 108?
Ik kan best geloven dat er ondertussen een nieuwe cataloog is waarin de TDV6 met 211pk geen bestaansrecht meer heeft omwille van de komst van de TD4 met om en bij de 200 pk.
Yup, wordt allicht een SD4 en geen TD4, maar maakt weinig uit. Zal ook in de nieuwe engine plant van JLR gemaakt worden in de UK ipv gekocht van Ford, zou dus zelfs wel ganse andere naam kunnen krijgen.
4 Cyl, 200PK, 139 gr CO2. De Luc van Metropool Zuid weet dat hij me mag bellen vanaf dat hij bestellingen voor deze kan vastleggen. De Evoque SD4 Dynamic is nu 10 maand oud en 23K km, tegen dat deze beschikbaar is en uiteindelijke geleverd kan worden vermoed ik toch dat we begin '15 spreken, ideaal om de Evoque van terug over te laten.
Perfect timing met andere woorden! Nu hopen dat de nieuwe regering geen roet in het eten gooit...
Yup, wordt allicht een SD4 en geen TD4, maar maakt weinig uit. Zal ook in de nieuwe engine plant van JLR gemaakt worden in de UK ipv gekocht van Ford, zou dus zelfs wel ganse andere naam kunnen krijgen.
4 Cyl, 200PK, 139 gr CO2. De Luc van Metropool Zuid weet dat hij me mag bellen vanaf dat hij bestellingen voor deze kan vastleggen. De Evoque SD4 Dynamic is nu 10 maand oud en 23K km, tegen dat deze beschikbaar is en uiteindelijke geleverd kan worden vermoed ik toch dat we begin '15 spreken, ideaal om de Evoque van terug over te laten.
Perfect timing met andere woorden! Nu hopen dat de nieuwe regering geen roet in het eten gooit...
Je bent mooi én bovendien correct op de hoogte van Jaguar/Land Rover, dat lees ik zeer graag . De 4-cilinder zal inderdaad eentje van eigen makelij zijn en vermoedelijk eind dit jaar klaar zijn, samen met Jag's nieuwe kleine berline. Het laatste nieuws dat ik erover gelezen heb dat ze in de eindfase van de ontwikkeling zitten en uitgebreide proeftochten aant maken zijn.
Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe benaming gaat worden van deze diesel, sommige spreken van SDV4 (maar waar die V dan voor gaat staan...).
Zou inderdaad een mooie opvolger kunnen worden van uw Evoque. Wij rijden nog even verder met onze RRS 2.7 TDV6 en wie weet (hopelijk) dit nieuw model als opvolger (jong tweedehands uit Duitsland dan wel).
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment