Mmm, ziet er lekker uit zo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenWat is de bron hiervan, Jocar?
Bron: [www.flickr.com]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenDikke Evoque!
Comment
-
Prachtige wagen.
Benieuwd naar meer shots van het interieur. Hopelijk rijdt hij iets meer zoals de X5.
De huidige RRS ziet er imho ook super uit maar kan mij qua rijplezier niet overtuigen.
De Evoque is dan weer wel een aangename cruisebak.
Gezien de afmetingen van de RRS ben ik zeer benieuwd of ze de look van de kleinste ook hebben kunnen doortrekken naar de rijervaring.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Door het enthousiaste handelen van een leverancier was het uiterlijk van de Range Rover Sport al geen geheim meer voor ons. Nu heeft Land Rover het doek echter zelf van de auto getrokken en het merk is maar wat trots op z'n 'meest dynamische model ooit'.
Dat klinkt als de gebruikelijke marketingpraat van een merk bij de lancering van een nieuw model, maar in dit geval zou Land Rover best eens gelijk kunnen hebben. Door een aluminium constructie is de nieuwe Range Rover Sport, die een kleine twee weken terug al uitlekte, namelijk tot wel 420 kilogram lichter dan z'n voorganger. Zodoende is de auto een stuk lichtvoetiger dan voorheen, en de Range Rover Sport is traditioneel de sportiefste auto uit het gamma.
De Range Rover Sport is 62 millimeter gegroeid en meet nu 4,85 meter. De wielbasis groeide met maar liefst 178 millimeter en dat betekent meer ruimte voor de inzittenden. De Sport is ook nog eens 55 millimeter breder geworden, waardoor de auto een sportiever aanzien krijgt. In het interieur kan voortaan een 5+2 zitconfiguratie worden besteld. De achterste twee stoelen kunnen worden weggeklapt, zonder dat dit ten koste van de bagageruimte gaat.
75 procent anders
Vergeleken met de gewone Range Rover is de Sport 149 millimeter korter en 55 millimeter lager. Het gewicht ligt gemiddeld 45 kilogram lager. Alhoewel de auto's tegelijkertijd ontwikkeld zijn, zijn 75 procent van de onderdelen van de Range Rover Sport anders.
Land Rover geeft in de eerste plaats hoog op van de rijeigenschappen op de verharde weg, maar door aangepaste luchtvering zijn ook de offroadcapaciteiten van de Range Rover Sport volgens het Engelse merk beter dan ooit.
Door de lichtere carrosserie en verbeterde motoren ligt de CO2-uitstoot tot 15 procent lager dan voorheen. De zuinigste versies van de Range Rover Sport duiken voortaan onder de grens van 200 g/km.
Later ook met viercilinder
Het motorengamma start met de 3.0 TDV6 diesel. Die is goed voor 258 pk en 600 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 7,6 seconden en de topsnelheid is 210 km/h. De CO2-uitstoot komt uit op 194 g/km. Schakelen gaat via een achttrapsautomaat.
Daarboven is er de 3.0 SDV6 turbodiesel. Dat blok is goed voor 292 pk, het maximiumkoppel is ook 600 Nm. De topsnelheid is in principe ook 210 km/h, maar optioneel wil Land Rover deze best ophogen naar 222 km/h. De CO2-uitstoot is wel iets hoger, 199 g/km.
Wie iets langer kan wachten, krijgt ook nog de optie van de TDV8 turbodiesel. Die V8 heeft een vermogen van 339 pk en 700 Nm koppel. De sprint naar 100 km/h kost 6,9 seconden, de topsnelheid is 225 km/h. De CO2-uitstoot is 229 g/km.
Voor de echte liefhebbers is er ook nog een benzinemotor, de oude vertrouwde 5.0 V8 Supercharged. Het vermogen is 510 pk, het maximumkoppel komt uit op 625 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 5,3 seconden en de topsnelheid is 225 km/h. Tegen meerprijs gaat de begrenzer naar 250 km/h. De keerzijde van deze prestatiecijfers is een CO2-uitstoot van 298 g/km.
Land Rover meldt zelfs de optie van een viercilinder op langere termijn te overwegen. Omdat het gewicht van de auto flink lager is, is zo'n minder krachtig maar flink zuiniger blok een optie geworden. Een Range Rover Sport met viercilinder kan zelfs 500 kilogram lichter zijn dan een qua prestaties vergelijkbare auto van de huidige generatie, rekent het merk ons voor.
Momenteel beleeft de Range Rover Sport z'n primeur in New York. De verkoop start in het derde kwartaal van 2013.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De voorzijde en flank zijn knap, maar de achterkant blijft wennen.
Ziet er een geut sportiever & slanker/eleganter uit dan het uittredende model. De "Sport" uit de naam hebben ze dus wat doorgetrokken naar het uiterlijk, nu nog het rijgedrag...
Interieur daarentegen ziet er magnifiek uit. Eindelijk ook de intrede van zwarte hemelbekleding & sportievere stoelen (vooral wat meer zijdelingse steun zo te zien).
Heerlijk toeven om in te toeven lijkt me, vooral in deze combo :
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hier kan je 'm al configureren: http://rules.config.landrover.com/jdxl/en_xi/l494/"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
In september staat ie bij de dealers.
Op autoweek.nl staat dat je 'm nu al kunt bestellen bij de dealers, maar of dit ook voor België klopt, weet ik niet."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
Comment