Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb gisteren een nieuwe RR sport zien rijden en moet hier met toegeven dat ik mijn mening eens zal moeten herbekijken vrees ik.
Wat is dat een mooie tank zeg.
Nu hebben hier juist voor de eerste keer eens de website van RR bezocht.
Niet voor het één of het ander maar dat interieur kan ik wel pruimen en is naast een juist geconfigureerde Lexus GS, het mooiste wat ik al gezien heb.
Espresso/Almond moet echt prachtig zijn. Zal straks of morgen eens zien of we wat foto's kunnen vinden/plaatsen.
WEEEEEENCH08!!!!!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Daarnet hier in 't dorp nieuwjaar gevierd. Ik heb daar een man ontmoet die sinds 2 maanden een nieuwe RRS heeft met 299pk. Het is z'n 3de RRS op rij. Hij zei dat deze compleet niet te vergelijken is met de vorige generatie. De vorige was volgens hem gericht op comfort. Daar kon je tegen 100 een drempel mee nemen zonder problemen. Dat zou je bij deze niet meer kunnen. Deze zou veel stugger afgeveerd zijn. Ik moet er misschien wel bij vertellen dat 'm 22" wielen heeft. Hij beweerde ook dat deze sneller is dan een Cayenne in het accelereren. Hij zou dat reeds getest hebben met een vriend die zo eentje heeft. Hij zei dat de RRS qua karakter net een X5 geworden is.
Ik ga er toch eens eentje testrijden. Het is een dijk van een auto. Met de juiste opties zit je wel snel aan 100k euro bruto. Rekening houdend met een CO2 van 199gr zal Di Rupo blij zijn dat je zo'n wagen koopt.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik zou dit type wagen zelf nooit kopen.
Maar bij minstens 3 klanten zie ik het fenomeen dat de RRS werd gekocht na jaren BMW rijden, en dat ze nu al meermaals hun RRS opnieuw inruilen voor een RRS.
Hier ook een grote fan van de nieuwe RRS. Enkel de afmetingen van dit soort auto maakt hem wat onhandig, ik vraag mij af waar mensen hun groot slagschip telkens parkeren... Is dat niet lastig, ondergrondse parkings enzo?
Hij zei dat deze compleet niet te vergelijken is met de vorige generatie. De vorige was volgens hem gericht op comfort. Daar kon je tegen 100 een drempel mee nemen zonder problemen. Dat zou je bij deze niet meer kunnen. Deze zou veel stugger afgeveerd zijn. Ik moet er misschien wel bij vertellen dat 'm 22" wielen heeft.
Of misschien de luchtvering als optie vergeten aan te tikken?
Daarnet hier in 't dorp nieuwjaar gevierd. Ik heb daar een man ontmoet die sinds 2 maanden een nieuwe RRS heeft met 299pk. Het is z'n 3de RRS op rij. Hij zei dat deze compleet niet te vergelijken is met de vorige generatie. De vorige was volgens hem gericht op comfort. Daar kon je tegen 100 een drempel mee nemen zonder problemen. Dat zou je bij deze niet meer kunnen. Deze zou veel stugger afgeveerd zijn. Ik moet er misschien wel bij vertellen dat 'm 22" wielen heeft. Hij beweerde ook dat deze sneller is dan een Cayenne in het accelereren. Hij zou dat reeds getest hebben met een vriend die zo eentje heeft. Hij zei dat de RRS qua karakter net een X5 geworden is.
Ik ga er toch eens eentje testrijden. Het is een dijk van een auto. Met de juiste opties zit je wel snel aan 100k euro bruto. Rekening houdend met een CO2 van 199gr zal Di Rupo blij zijn dat je zo'n wagen koopt.
Die Co2 is inderdaad niet mis, 199gr.
Even een vergelijk:
MB-ML BlueTec 350 4matic = Euro 6 = 190Kw = 2175kg = 194 Co2
MB-GL BlueTec 350 4matic = Euro 6 = 190Kw = 2455kg = 206 Co2
BMW X5 xDrive 3.0l = Euro 6 = 190Kw = 2145kg = 164 Co2 !
BMW X5 xDrive 4.0l = Euro 6 = 230Kw = 2185kg = 166 Co2!
RRS 3.0 TDV6 = Euro 5 = 155Kw = 2115kg = 194 Co2
RRS 3.0 SDV6 = Euro 5 = 215KW = 2115kg = 199 Co2
We gaan hem op het autosalon toch eens een bezoekje brengen & nadien eens proefrijden. Ben zeer benieuwd!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hier ook een grote fan van de nieuwe RRS. Enkel de afmetingen van dit soort auto maakt hem wat onhandig, ik vraag mij af waar mensen hun groot slagschip telkens parkeren... Is dat niet lastig, ondergrondse parkings enzo?
4,85m is een stuk korter dan een A6. Hij is wel een ferm stuk breder dan de Audi, 2,22m t.o. 2,08 voor een Allroad.
Of misschien de luchtvering als optie vergeten aan te tikken?
Volgens mij is luchtvering op alle modellen nu standaard.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het is inderdaad vooral een brede auto. Dat zorgt er toch voor dat je in heel wat ondergrondse parkings het niet gemakkelijk hebt. Dat is heel zeker een feit. Met m'n 7 heb ik ook een keer serieus gezweet om zonder kleerscheuren uit zo'n ondergrondse garage te geraken. Dat was in Frankrijk. Daar zijn deze parkings dikwijls gemaakt op maat voor Cliotoriskes.
Ik wil er wel eens mee rijden, maar ik ben nu al zo goed als zeker dat ik dat niet ga kopen. Omwille van de afmetingen, omwille van de hoge zithouding, omwille van het minder sportieve karakter, omwille van het hoge verbruik, omwille van de hoge VAA.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Hij is wel een ferm stuk breder dan de Audi, 2,22m t.o. 2,08 voor een Allroad.
De lengte maak ik minder een probleem van, maar ik kom al vaak op plaatsen waar je met moeite kan uitstappen. Veel parkings hebben te smalle plaatsen. De ondergrondse parkeerplaatsen die we gekocht hebben (aan parking tweewaters vaartkom leuven) moet ik nog uittesten, maar ik heb schrik dat ik met 'n RRS via de achterklep moet in/uitstappen
Daarnet hier in 't dorp nieuwjaar gevierd. Ik heb daar een man ontmoet die sinds 2 maanden een nieuwe RRS heeft met 299pk. Het is z'n 3de RRS op rij. Hij zei dat deze compleet niet te vergelijken is met de vorige generatie. De vorige was volgens hem gericht op comfort. Daar kon je tegen 100 een drempel mee nemen zonder problemen. Dat zou je bij deze niet meer kunnen. Deze zou veel stugger afgeveerd zijn. Ik moet er misschien wel bij vertellen dat 'm 22" wielen heeft. Hij beweerde ook dat deze sneller is dan een Cayenne in het accelereren. Hij zou dat reeds getest hebben met een vriend die zo eentje heeft. Hij zei dat de RRS qua karakter net een X5 geworden is.
Klant van mijn pa heeft er eentje, wel een Supercharged (eveneens met 22 duimwielen). 2 weken geleden was ie hier bij ons thuis en heb ik kunnen meerijden. De ophanging is naar mijn mening inderdaad stugger dan onze RRS van de eerste generatie, maar niet van die mate zoals de standaardophanging X5 (E70) bijvoorbeeld. Ik voelde eveneens dat 'm veel dynamischer rijdt dan vroeger, enkel reageert nog steeds wat loom als je gas wilt bijgeven. Eigenaar zei dit ook. Typisch Land Rover echter, maar ik had wel verwacht dat ze dit zouden wegwerken gezien dit model zo sportief willen profileren.
4,85m is een stuk korter dan een A6. Hij is wel een ferm stuk breder dan de Audi, 2,22m t.o. 2,08 voor een Allroad.
Volgens mij is luchtvering op alle modellen nu standaard.
De RRS heeft altijd al standaard luchtvering gehad.
Eén van de grootste oorzaken ook van de betrouwbaarheidsproblemen. Bij onze dealer stond er overlaatst weer eentje van de eerste generatie die door zijn luchtveren was gezakt.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
maar ik ben nu al zo goed als zeker dat ik dat niet ga kopen.
Uw vrouw denkt daar anders over veronderstel ik?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De lengte maak ik minder een probleem van, maar ik kom al vaak op plaatsen waar je met moeite kan uitstappen. Veel parkings hebben te smalle plaatsen. De ondergrondse parkeerplaatsen die we gekocht hebben (aan parking tweewaters vaartkom leuven) moet ik nog uittesten, maar ik heb schrik dat ik met 'n RRS via de achterklep moet in/uitstappen
Zwijg, wij komen ook wekelijks in van die ondergrondse parkings. -4 verdiepen naar beneden, net breed genoeg om je bocht te nemen en de parkeerplaatsen zijn er ook naar gebouwd natuurlijk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De RRS heeft altijd al standaard luchtvering gehad.
Eén van de grootste oorzaken ook van de betrouwbaarheidsproblemen. Bij onze dealer stond er overlaatst weer eentje van de eerste generatie die door zijn luchtveren was gezakt.
Ben de laatste 24 uur al meer te weten gekomen over de RRS dan ooit te voren. De (vorige) luchtvering blijkt inderdaad problematisch te zijn geweest als ik het internet wat volg.
Enkele jaren geleden hebben we eens twee maal de kans gehad om met een RR te rijden van iemand. Ik vond dat toen niet echt superieur rijden. Verder dan dat reikt mijn kennis niet.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment