Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door servin34 Bekijk Berichten
    Om de mensen van BMW eens te tonen hoe ze een mooie wagen moeten maken .... heb de RRS nu 3 weken in deze kleurenkombi autobiography, 3000km en super tevreden. Interieur is super luxueus, rijdt fantastisch ... en zeggen dat ik 17 jaar BMW rijder ben geweest
    Congratz!

    Een beeldje schieten en delen met ons, mag altijd en wordt ten zeerste geapprecieerd .
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
      Heb ook 10 jaar bmw gereden en nu een dik jaar Range. Is idd een wereld van verschil, geen seconde spijt van.
      Kom vertel...wereld van verschil. Waar moeten we opletten?


      Sent from somewhere, using Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
        Congratz!

        Een beeldje schieten en delen met ons, mag altijd en wordt ten zeerste geapprecieerd .
        Zal voor volgende week zijn. Wagen is momenteel binnen bij BCdesign voor Xpel clear bra wrapping. Schijnt zeer goed te zijn als bescherming tegen steenslag en krassen. Heb de volledige voorbumper, motorkap, zijvleugels en lichten en spiegels laten doen ...

        + punten tov van BMW voor mij zijn:

        - interieur is veel beter afgewerkt met luxueuze materialen, enkel de onderkant van de deuren is plastiek, de al de rest in leder
        - de zetels zijn de beste dat ik tot hier toe heb gehad en ik had nochtans de comfortzetels in mijn vorige 640d
        - wagen geeft zeer veel vertrouwen op de weg - je rijdt bijna harder als het regent dan wanneer het droog is. In bochten is deze onwrikbaar - het klink misschien gek wat ik nu ga zeggen maar ik durf bochten harder te nemen met de RRS dan met de 640d
        - stuur is zeer direct en nauwkeurig, helemaal geen licht gevoel van fading wat ik wel had met mijn 2 vorige BMW's
        - stilte binnenin is opvallend, ruiten zijn dubbelgelaagd geloof ik, het enige minpunt is dat de voorbanden ook 275's zijn welke wel wat rolgeluid teweegbrengen, vooral op betonnen ondergrond. Ook had ik nog een V2 coyote met welke ik geen signaal binnen had door de gelaagde ruiten. Dit probleem heb ik opgelost door de nieuwe coyote te kopen, deze werkt wel.
        - luchtvering is fantastisch - de wagen is juist hard genoeg afgeveerd om hem dat tikkeltje dynamiek mee me geven maar toch genoeg comfortabel genoeg om oneffenheden in de weg subliem te verwerken (heb de 21'' velgen). Tof is ook dat de luchtvering de wagen een 6-tal cm kan doen laten stijgen of dalen.
        - hoge zitpositie geeft je een gevoel van koning op de weg. Naast een X5 zijn de buitenspiegels van de RRS geloof ik 20cm hoger - ze staan evenhoog dan bij een bestelwagen. Dit is natuurlijk zuiver subjectief
        - motor is nu al zeer soepel en krachtig, ik heb de SDV6 genomen en zal waarschijnlijk nog wat moeten loskomen.

        Qua opties:
        - Meridian 825w audiosysteem is zeer goed en een must, het basissysteem is te zwak, eigenlijk spijtig voor zo een dure wagen
        - blind spot monitoring met rear traffic detection kan ik alleen maar aanraden, zeker het rear traffic detection - als je achteruit rijdt, detecteert dit systeem wagens die zeker nog 30m ver zijn. Handig als je achteruit rijdt en niet goed links of rechts kan zien
        - lane departure warning met bordenherkenning vind ik ook zeer goed - als je wat onoplettend bent waarschuwd het systeem onmiddellijk via een lichte trilling in het stuur dat je op een witte lijn rijdt
        -18-voudig verstelbare zetels kan ik alleen maar aanraden - zijn fantastisch
        - neem zeker ook het volwaardige reservewiel - voor 250 eur heb je een extra 21'' velg met band
        - sfeerverlichting is de moeite niet - slechts een paar leds in de middenconsole veranderen van kleur - is standaard in autobiography maar zou er nooit geld aan geven
        - infotainment valt nog heel goed mee - ok het systeem in BMW is beter en vlugger en het beeld is scherper maar in de RRS is het zeker geen drama hoor - misschien had ik het erger verwacht door alles wat op forums wordt geschreven
        - surround camera is leuk opgevat - je kan inzoemen op elke kant van de wagen en het systeem kan je aan laten staan terwijl je rijdt (vb achteruitrijcamera), wat niet mogelijk is bij BMW
        - high beam assist en adaptive xenon werkt heel goed (dit is ook het geval bij BMW)
        - soft close en comfort entry vind ik super - had dit in de BMW en ben er zo gewend aan geraakt dat ik er mij aan erger als ik met een wagen onderweg ben welke dit niet heeft
        - geventileerde stoelen is een toffe gadget maar niet noodzakelijk, verwarmbare zijn meer dan genoeg
        - rear entertainment systeem is mooi geintegreerd en leuk voor de kinderen maar veel te duur en bediening vooraan is beperkt, je hebt nog teveel de afstandsbediening nodig. Als je graag die top comforthoofdsteunen hebt, zoals in de grote RR ben je wel verplicht deze optie te nemen, samen met de 18-voudig verstelbare stoelen


        Ben indertijd gaan testrijden met de X5 M50d en ik blijf bij mijn mening dat de RRS een toffere wagen is om mee te rijden. Deze heeft natuurlijk de power niet van de M50d maar het is nu ook helemaal geen slak. OK als je onderhevig bent aan deugden van ons fiscaal klimaat (VAA, ...) is de RRS zeker niet de meest logische keuze maar objectief gezien qua rijplezier, comfort, luxe en weggedrag vind ik de RRS de betere wagen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door servin34 Bekijk Berichten
          Zal voor volgende week zijn. Wagen is momenteel binnen bij BCdesign voor Xpel clear bra wrapping. Schijnt zeer goed te zijn als bescherming tegen steenslag en krassen. Heb de volledige voorbumper, motorkap, zijvleugels en lichten en spiegels laten doen ...

          + punten tov van BMW voor mij zijn:

          - interieur is veel beter afgewerkt met luxueuze materialen, enkel de onderkant van de deuren is plastiek, de al de rest in leder
          - de zetels zijn de beste dat ik tot hier toe heb gehad en ik had nochtans de comfortzetels in mijn vorige 640d
          - wagen geeft zeer veel vertrouwen op de weg - je rijdt bijna harder als het regent dan wanneer het droog is. In bochten is deze onwrikbaar - het klink misschien gek wat ik nu ga zeggen maar ik durf bochten harder te nemen met de RRS dan met de 640d
          - stuur is zeer direct en nauwkeurig, helemaal geen licht gevoel van fading wat ik wel had met mijn 2 vorige BMW's
          - stilte binnenin is opvallend, ruiten zijn dubbelgelaagd geloof ik, het enige minpunt is dat de voorbanden ook 275's zijn welke wel wat rolgeluid teweegbrengen, vooral op betonnen ondergrond. Ook had ik nog een V2 coyote met welke ik geen signaal binnen had door de gelaagde ruiten. Dit probleem heb ik opgelost door de nieuwe coyote te kopen, deze werkt wel.
          - luchtvering is fantastisch - de wagen is juist hard genoeg afgeveerd om hem dat tikkeltje dynamiek mee me geven maar toch genoeg comfortabel genoeg om oneffenheden in de weg subliem te verwerken (heb de 21'' velgen). Tof is ook dat de luchtvering de wagen een 6-tal cm kan doen laten stijgen of dalen.
          - hoge zitpositie geeft je een gevoel van koning op de weg. Naast een X5 zijn de buitenspiegels van de RRS geloof ik 20cm hoger - ze staan evenhoog dan bij een bestelwagen. Dit is natuurlijk zuiver subjectief
          - motor is nu al zeer soepel en krachtig, ik heb de SDV6 genomen en zal waarschijnlijk nog wat moeten loskomen.

          Qua opties:
          - Meridian 825w audiosysteem is zeer goed en een must, het basissysteem is te zwak, eigenlijk spijtig voor zo een dure wagen
          - blind spot monitoring met rear traffic detection kan ik alleen maar aanraden, zeker het rear traffic detection - als je achteruit rijdt, detecteert dit systeem wagens die zeker nog 30m ver zijn. Handig als je achteruit rijdt en niet goed links of rechts kan zien
          - lane departure warning met bordenherkenning vind ik ook zeer goed - als je wat onoplettend bent waarschuwd het systeem onmiddellijk via een lichte trilling in het stuur dat je op een witte lijn rijdt
          -18-voudig verstelbare zetels kan ik alleen maar aanraden - zijn fantastisch
          - neem zeker ook het volwaardige reservewiel - voor 250 eur heb je een extra 21'' velg met band
          - sfeerverlichting is de moeite niet - slechts een paar leds in de middenconsole veranderen van kleur - is standaard in autobiography maar zou er nooit geld aan geven
          - infotainment valt nog heel goed mee - ok het systeem in BMW is beter en vlugger en het beeld is scherper maar in de RRS is het zeker geen drama hoor - misschien had ik het erger verwacht door alles wat op forums wordt geschreven
          - surround camera is leuk opgevat - je kan inzoemen op elke kant van de wagen en het systeem kan je aan laten staan terwijl je rijdt (vb achteruitrijcamera), wat niet mogelijk is bij BMW
          - high beam assist en adaptive xenon werkt heel goed (dit is ook het geval bij BMW)
          - soft close en comfort entry vind ik super - had dit in de BMW en ben er zo gewend aan geraakt dat ik er mij aan erger als ik met een wagen onderweg ben welke dit niet heeft
          - geventileerde stoelen is een toffe gadget maar niet noodzakelijk, verwarmbare zijn meer dan genoeg
          - rear entertainment systeem is mooi geintegreerd en leuk voor de kinderen maar veel te duur en bediening vooraan is beperkt, je hebt nog teveel de afstandsbediening nodig. Als je graag die top comforthoofdsteunen hebt, zoals in de grote RR ben je wel verplicht deze optie te nemen, samen met de 18-voudig verstelbare stoelen


          Ben indertijd gaan testrijden met de X5 M50d en ik blijf bij mijn mening dat de RRS een toffere wagen is om mee te rijden. Deze heeft natuurlijk de power niet van de M50d maar het is nu ook helemaal geen slak. OK als je onderhevig bent aan deugden van ons fiscaal klimaat (VAA, ...) is de RRS zeker niet de meest logische keuze maar objectief gezien qua rijplezier, comfort, luxe en weggedrag vind ik de RRS de betere wagen
          Hoy Servin bedankt voor de toelichting.

          Goed idee van die bescherming. Hier in de carwash sprak de eigenaar me er ook al over. Als ik mijn "front" even bekijk na die twee jaar... Toch maar eens overwegen bij de volgende aankoop.

          Een RRS kan je toch moeilijk vergelijken met een 640 wat betreft wegligging, niet?
          Is de 18-voudig zetel een must vind je? Vond de comfortzetels uit de X5 beter zitten dan de 14-voudige uit de RRS.
          Mijn vrouw vond vooral de algemene zitpositie van de RRS beter dan in de X5 of haar ML. Ik begreep eerst niet wat ze hiermee wilde zeggen maar het ging hem feitelijk over de armleuning in de deur die haar een uitmuntend gevoel gaf voor rug, nek, schouders. Iets wat ze in de ML vooral miste.
          Stuur/stuurhuis, van de X5 is misschien wel het zwakste punt van de wagen. RRS MOET beter zijn, kan niet anders.
          Tja, denk dat de luchtvering uit een LR/RR zo wat het visitekaartje van de wagen moet zijn als ik iedereen mag geloven. Ik heb toch mijn bedenkingen bij BMW voor de Professional Adaptieve ophanging. Persoonlijk zouden we enkel de Comfort nemen. Vrees wel dat het niet te vergelijken is met de luchtvering uit de RRS.
          Volwaardig reservewiel staat hier standaard aangevinkt.
          Ik hou ook van grote zijspiegels, geven je een zekere vorm van zekerheid/veiligheid. Mis ik vooral op de ML en zijn mij daar te klein.

          Tja die motorisatie...als je wat vermogen gewoon bent ben je bijna verplicht om de SDV6 te nemen. De TDV heeft hier in België "slechts" 211pk. Een BMW X5 30SE 258 en een 40SE 313pk...in de UK koop je voor minder geld deze laatste dan hier een 211-versie...

          Meridian... Al wat Engels is, zal beter zijn, voorbeelden genoeg van bij de hifi-componenten.
          Zelf hebben we nu een achteruitrijcamera, camera voor en beiden met splitview. Kan het niet meer missen.
          Ik vrees toch ook voor het GPS-gebeuren. Het is net allemaal iets trager dan bij BMW/Audi/MB. Misschien dat er met de MY15-versie een iets snellere processor in komt. Kaarten zijn ook niet van het allerhoogste niveau. Ook hier hopelijk wat verbetering in de volgende versie. Voor mij een toch niet onbelangrijke optie. Ik hou en heb het graag professioneel.
          Adaptieve xenon's zouden we niet nemen. Ik mis dat niet, niet tegenstaande we dit al hadden op onze eerste Ford S-Max.
          Soft close en dergelijke zouden we niet nemen.
          Hier ook geen nood aan geventileerde zetels, verwarmde zijn voldoende.
          Jij hebt natuurlijk wel geen "basisuitvoering" met de Autobiography, en dat scheelt toch ook een beetje denk ik.

          In principe moeten we hier enkel rekening houden met aankoop, BIV, verbruik, betrouwbaarheid en restwaarde. Hier zou dus zowel rationeel als objectief kunnen aangekocht worden. Het ene ligt wel meer voor de hand dan het andere...

          Heel veel plezier met je bolide!!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door servin34 Bekijk Berichten
            Zal voor volgende week zijn. Wagen is momenteel binnen bij BCdesign voor Xpel clear bra wrapping. Schijnt zeer goed te zijn als bescherming tegen steenslag en krassen. Heb de volledige voorbumper, motorkap, zijvleugels en lichten en spiegels laten doen ...

            + punten tov van BMW voor mij zijn:

            - interieur is veel beter afgewerkt met luxueuze materialen, enkel de onderkant van de deuren is plastiek, de al de rest in leder
            - de zetels zijn de beste dat ik tot hier toe heb gehad en ik had nochtans de comfortzetels in mijn vorige 640d
            - wagen geeft zeer veel vertrouwen op de weg - je rijdt bijna harder als het regent dan wanneer het droog is. In bochten is deze onwrikbaar - het klink misschien gek wat ik nu ga zeggen maar ik durf bochten harder te nemen met de RRS dan met de 640d
            - stuur is zeer direct en nauwkeurig, helemaal geen licht gevoel van fading wat ik wel had met mijn 2 vorige BMW's
            - stilte binnenin is opvallend, ruiten zijn dubbelgelaagd geloof ik, het enige minpunt is dat de voorbanden ook 275's zijn welke wel wat rolgeluid teweegbrengen, vooral op betonnen ondergrond. Ook had ik nog een V2 coyote met welke ik geen signaal binnen had door de gelaagde ruiten. Dit probleem heb ik opgelost door de nieuwe coyote te kopen, deze werkt wel.
            - luchtvering is fantastisch - de wagen is juist hard genoeg afgeveerd om hem dat tikkeltje dynamiek mee me geven maar toch genoeg comfortabel genoeg om oneffenheden in de weg subliem te verwerken (heb de 21'' velgen). Tof is ook dat de luchtvering de wagen een 6-tal cm kan doen laten stijgen of dalen.
            - hoge zitpositie geeft je een gevoel van koning op de weg. Naast een X5 zijn de buitenspiegels van de RRS geloof ik 20cm hoger - ze staan evenhoog dan bij een bestelwagen. Dit is natuurlijk zuiver subjectief
            - motor is nu al zeer soepel en krachtig, ik heb de SDV6 genomen en zal waarschijnlijk nog wat moeten loskomen.

            Qua opties:
            - Meridian 825w audiosysteem is zeer goed en een must, het basissysteem is te zwak, eigenlijk spijtig voor zo een dure wagen
            - blind spot monitoring met rear traffic detection kan ik alleen maar aanraden, zeker het rear traffic detection - als je achteruit rijdt, detecteert dit systeem wagens die zeker nog 30m ver zijn. Handig als je achteruit rijdt en niet goed links of rechts kan zien
            - lane departure warning met bordenherkenning vind ik ook zeer goed - als je wat onoplettend bent waarschuwd het systeem onmiddellijk via een lichte trilling in het stuur dat je op een witte lijn rijdt
            -18-voudig verstelbare zetels kan ik alleen maar aanraden - zijn fantastisch
            - neem zeker ook het volwaardige reservewiel - voor 250 eur heb je een extra 21'' velg met band
            - sfeerverlichting is de moeite niet - slechts een paar leds in de middenconsole veranderen van kleur - is standaard in autobiography maar zou er nooit geld aan geven
            - infotainment valt nog heel goed mee - ok het systeem in BMW is beter en vlugger en het beeld is scherper maar in de RRS is het zeker geen drama hoor - misschien had ik het erger verwacht door alles wat op forums wordt geschreven
            - surround camera is leuk opgevat - je kan inzoemen op elke kant van de wagen en het systeem kan je aan laten staan terwijl je rijdt (vb achteruitrijcamera), wat niet mogelijk is bij BMW
            - high beam assist en adaptive xenon werkt heel goed (dit is ook het geval bij BMW)
            - soft close en comfort entry vind ik super - had dit in de BMW en ben er zo gewend aan geraakt dat ik er mij aan erger als ik met een wagen onderweg ben welke dit niet heeft
            - geventileerde stoelen is een toffe gadget maar niet noodzakelijk, verwarmbare zijn meer dan genoeg
            - rear entertainment systeem is mooi geintegreerd en leuk voor de kinderen maar veel te duur en bediening vooraan is beperkt, je hebt nog teveel de afstandsbediening nodig. Als je graag die top comforthoofdsteunen hebt, zoals in de grote RR ben je wel verplicht deze optie te nemen, samen met de 18-voudig verstelbare stoelen


            Ben indertijd gaan testrijden met de X5 M50d en ik blijf bij mijn mening dat de RRS een toffere wagen is om mee te rijden. Deze heeft natuurlijk de power niet van de M50d maar het is nu ook helemaal geen slak. OK als je onderhevig bent aan deugden van ons fiscaal klimaat (VAA, ...) is de RRS zeker niet de meest logische keuze maar objectief gezien qua rijplezier, comfort, luxe en weggedrag vind ik de RRS de betere wagen
            Tof om te lezen dat deze prachtbolide je bevalt .

            Ik heb eens kort kunnen meerijden met een TDV6 enkele weken geleden en wat je zegt over de stilte en de afwerking (t.o.v. F11 althans , maar ik verwacht daar geen grote verschillen met een F15) kan ik bevestigen. De captain chairs van de RRS vind ik tevens een tikkeltje beter zitten dan de comfortzetels van BMW; door de wat brede wangen omsluiten ze het lichaam beter.
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Kom vertel...wereld van verschil. Waar moeten we opletten?


              Sent from somewhere, using Tapatalk
              Waar de Duitsers zo graag mee uitpakken, het premiumgevoel. Wel dit is veel sterker bij mijn huidige auto. Alles is er beter aan, enkel de bediening van de gps is beter bij Bmw. Voor de rest is alles beter. Ik heb ook nog geen enkel punt waar ik mij aan stoor na 1.5 jaar, terwijl ik dat wel had bij mijn BMW's. Rij natuurlijk "maar" met een Evoque. Een sport moet dan nog eens zoveel beter zijn. Mijn laatste Bmw was een E93 25i.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                Waar de Duitsers zo graag mee uitpakken, het premiumgevoel. Wel dit is veel sterker bij mijn huidige auto. Alles is er beter aan, enkel de bediening van de gps is beter bij Bmw. Voor de rest is alles beter. Ik heb ook nog geen enkel punt waar ik mij aan stoor na 1.5 jaar, terwijl ik dat wel had bij mijn BMW's. Rij natuurlijk "maar" met een Evoque. Een sport moet dan nog eens zoveel beter zijn. Mijn laatste Bmw was een E93 25i.
                Euhhh
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Vandaag 4 stuks van zien rondrijden in 4 verschillende kleuren.
                  Geven ze die soms ergens weg?
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                    Comment


                    • tegen wanneer zou deze op de markt komen? + is er al info over de motorisatie en het elektrisch rijbereik? 4 cilinder neem ik aan?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                        tegen wanneer zou deze op de markt komen? + is er al info over de motorisatie en het elektrisch rijbereik? 4 cilinder neem ik aan?


                        Lancering in 2015, neem ik aan. Voor de rest, zeer weinig geweten daarover. Enkel een persbericht uit 2012 dat er een plug in hybride zou komen en toen sprak men van een 4-cilinder, wat mij de facto ook het meest logische zou lijken.
                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                        Comment


                        • Zo, eerder toevallig gisteren al met een RRS gaan testrijden. Was feitelijk voor vandaag gepland maar door werkzaamheden een dagje kunnen vervroegen.



                          Deze hebben we dus meegekregen in HSE Dynamic uitvoering met de 3,0L SDV6 motorisatie. Goed voor 292 paardjes en 600Nm en stond op 21" velgen.

                          Groot was mijn teleurstelling als we de deur opentrokken:

                          Zoals velen weten niet mijn favorieten kleur. Mijn vrouw echter kon haar lol niet op en zou resoluut hiervoor gaan.

                          Wat me direct opviel was dat het zicht naar achteren toe alles behalve top was. Dit kan verholpen worden door de rugleuning (waar de hoofdsteun aan geïntegreerd is) van de middelste zit gewoon naar beneden te klappen zodat hij gebruikt kan worden als armleuning voor de twee buitenste zitplaatsen.



                          We hebben ruim de tijd genomen om alle nutsvoorzieningen te testen. Voor mij zeer belangrijk, zijn de zetels. Geen verkeerd woord over de Captain chairs, die zijn zeer vlot in te stellen maar ik miste de goede afstelling voor de hoofdsteun en ze zijn niet van de zachtste. Ik zou durven zeggen misschien wat te hard. Als we dit vergelijken met de andere merken zijn deze van de ML iets zachter, gevolgd door mijn huidige A6 en zijn de comfortzetels uit de X5 het zachts.
                          De zitpositie is toch vrij uniek. Hoog maar perfect afgesteld op de geïntegreerde armleuning in de deuren. En dit is nou net wat je mist in de ML of X5. De uitsparingen daar staan veel te laag, je gaat dus je arm/elleboog op de rand aan de onderkant van het raam leggen. Niet in de RRS dus waar je steeds recht, rechtop blijf zitten, in alle omstandigheden.
                          Heel het info-gps-audio-blok wat uitgetest. Op de Meridian installatie is weinig aan te merken, alhoewel we precies een equalizer missen maar wel voorzien is van ProLogic en zelfs DTS.
                          Het routeplannersysteem kan absoluut niet tippen aan dat van Audi of BMW. Waarschijnlijk komt dit door mijn gewoonte (8jaar Audi-rijder) maar ook het touchscreen is toch iets aparts. Wat we her & der al gelezen hadden is toch een klein beetje overroepen. Er werd namelijk verteld dat het systeem vrij traag is maar ik vind dat nog best meevallen. Niets ergerlijks feitelijk. Dan is de kaartvoorstelling van je route een ander verhaal. Zeer vreemd allemaal voor mij. Misschien niet voldoende tijd gehad om het allemaal perfect uit te zoeken maar hier mag toch dringend een update/grade van komen.
                          Ook ongewoon voor me waren de elektronische tellers voor je neus. Niet echt mijn ding, geef mij maar de klassieke "klokken", zeker als ze driedimensionaal gepositioneerd zijn zoals bij mijn A6. Kwestie van gewoonte waarschijnlijk.

                          Voor het rijden kunnen we feitelijk de bijdrage van BMWMB http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5289294
                          gewoon integraal overnemen, wel met het voordeel dat we de 292pk versie reden maar kan alles bevestigen wat daar in stond. Toch nog even vermelden dat we lichte trillingen gewaar werden in het stuur. Niet hinderlijk maar feitelijk zou dit niet mogen.

                          Dit "beest" trekt dus de stenen uit de grond. Nodig? neen maar wel leuk. Hij gaf me het speelse gevoel van mijn huidige en dat hadden we niet met de X5 256pk versie die we enkele weken geleden gereden hadden. Dit wil wel zeggen dat je al naar de X5/40 (313pk) uitvoering moet gaan om een juist vergelijk te hebben.

                          Wat waarschijnlijk RangeRover tot een sublieme rijervaring brengt is volgens mij enkel gebaseerd op hun luchtvering. Dit is toch echt een aparte ervaring. Al direct geprobeerd op schuin afgeplatte stoepranden en hij houdt je steeds in de sublieme rechtop-zit positie. Jammer genoeg hebben we door het zeer drukke verkeer geen fameuze bochten tegen leuke snelheden kunnen testen maar wat we geprobeerd hebben was toch "bevredigend". Leuke ervaring en totaal anders dan een bocht nemen met mijn A6 Quattro.

                          Dit was het zo een beetje.
                          Nog even vermelden dat er volgens de verkoper, volgend jaar terug een 256/258 pk versie zal komen maar dat het nu kiezen is tussen 211 pk of 298 pk.

                          Voor wat we uiteindelijk zullen gaan is nog niet geheel duidelijk. Dit zal vooral ook afhangen van de prijsoffertes natuurlijk die we zowel van RR en BMW gaan binnen krijgen.
                          Last edited by Metaxa; 27/05/2014, 11:21.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Leuke mening, maar dat rood interieur, bweikes!
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                            Comment


                            • Hoe zit het met de leveringstermijn op de dag van vandaag?
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Hoe zit het met de leveringstermijn op de dag van vandaag?
                                Net zoals bij MB voor een ML, worden er dit jaar ook geen RRS-en meer uitgeleverd die nu nog besteld worden. Aldus de verkoper.
                                Zal waarschijnlijk ook van dealer tot dealer afhangen naar gelang hun jaarlijkse omzet denk ik.

                                Nog vergeten te melden, toen we thuis terug vertrokken richting dealer gaf hij een foutmelding aan op het infovenster.
                                Dodehoeksensor is afgedekt. Geen van beiden indicatoren bleek nog te werken. Misschien door de hevige regenval? Zou toch niet mogen vinden we.


                                Sent from somewhere, using Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Ik zal vrijdag is vragen of ik der is mee mag rijde.. kan ik mss u mening delen ;-)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                    Ik zal vrijdag is vragen of ik der is mee mag rijde.. kan ik mss u mening delen ;-)
                                    Zie dat je maar niet verongelukt met die 600Nm en bijna 300 horses, mijn auto moet ook nog in onderhoud kunnen hé.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • We zen wel wa meer gewend als dat zenne!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                        We zen wel wa meer gewend als dat zenne!
                                        ??????
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Tsjaaa, ik werk noch voor LR/RR noch voor BMW/Mercedes of Audi maar dat zag je toch al maanden geleden aankomen. Ze zullen daar bij RR toch een tandje moeten bijsteken vrees ik om nog voor 1 september hun "dikkere motoren" van een ecoline te voorzien om te kunnen voordragen aan de "Co2-commisie", of er vallen in de catalogus MY15 enkel nog 2.0 liters te bespeuren...
                                          Om hier nog even op terug te komen; deze week is modeljaar 2015 van de LR Discovery gelanceerd (http://www.auto-motor-und-sport.de/n...s-8398970.html). Leverbaar vanaf September 2014 mét TDV6/SDV6 motoren blijkbaar. Ik maak hier dan voorlopig uit op dat ze de V6 diesels toch aan de Euro 6-normen kunnen laten voldoen, ook voor de RRS/RR dan.

                                          Ook de In Control Apps is geïntroduceerd op de Discovery en verwacht dan ook dat (de enige technologische update aan het infotainmentsysteem, vermoed ik) dit in de RRS gaat komen voor MY 2015.
                                          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                          Comment

                                          Working...
                                          X