Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk BerichtenVanaf wanneer gaat de MY15 in productie? Is dit reeds begin 2015, of wisselt dat ergens in de loop van het jaar?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk BerichtenTdv6 zal dus 258pk zijn en sdv6 306pk, uitstoot 185 gram.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Land Rover blijft de Range Rover (Sport) verbeteren. Zo presenteert het nu een stel efficiëntere zescilinder-diesels en zijn de beide luxe-SUV's weer wat bekwamer in het terrein dankzij een nieuw systeem. Ook is er voortaan een head-up display als optie.
Land Rover heeft de TDV6 en SDV6 onder de loep genomen en daarbij een turbo weggehaald. Vrees niet, dat pakt alleen maar gunstiger uit. Zo blijft het maximumvermogen van de TDV6 weliswaar gelijk met 258 pk en 600 Nm, het opgegeven verbruik neemt af met 0,6 l/100 km. Ook de CO2-uitstoot daalde: van 194 naar 182 g/km. Verbeteringen die werden bereikt door een herziend uitlaatgasrecirculatiesysteem, betere brandstofinjectoren en een efficiëntere oliepomp.
De SDV6-diesel in de Range Rover Sport gebruikt dezelfde efficiency verhogende technologieën als de TDV6, maar dan met zijn twee turbo’s. Hierdoor neemt het vermogen met 14 pk en maar liefst 100 Nm toe tot 700 Nm. Desondanks daalt het verbruik met 7% tot 7,0 l/100 km. Zijn uitstoot neemt af naar 185 g/km.
All-Terrain Progress Control
Een nieuw systeem is het All-Terrain Progress Control (ATPC) dat leverbaar is op alle uitvoeringen, behalve de hybride. De werking van het systeem is als volgt: de bestuurder geeft simpelweg de gewenste rijsnelheid in en het systeem regelt hierna alle instellingen van de auto en past deze indien nodig aan zodat er continu maximale grip is. Dit is vooral handig bij steile hellingen, in ruig terrein en een glad wegdek. ATPC doet zijn werk wanneer er vooruit wordt gereden, maar ook als je achteruit rijdt. Dit is bij snelheden tussen 2 en 30 km/h.
Head-Up Display
Tot slot is een head-up display voortaan optioneel te verkrijgen. Deze weergeeft de door de bestuurder geselecteerde informatie op de voorruit. Dit kan verschillen van navigatie, snelheid, cruise control tot de Traffic Sign Recognition. Zo is alles in één oogopslag binnen bereik voor een veiligere rit.
Bron: http://www.autowereld.com/nieuws/aut...ge-rover-sport"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk BerichtenLand Rover blijft de Range Rover (Sport) verbeteren. Zo presenteert het nu een stel efficiëntere zescilinder-diesels en zijn de beide luxe-SUV's weer wat bekwamer in het terrein dankzij een nieuw systeem. Ook is er voortaan een head-up display als optie.
Land Rover heeft de TDV6 en SDV6 onder de loep genomen en daarbij een turbo weggehaald. Vrees niet, dat pakt alleen maar gunstiger uit. Zo blijft het maximumvermogen van de TDV6 weliswaar gelijk met 258 pk en 600 Nm, het opgegeven verbruik neemt af met 0,6 l/100 km. Ook de CO2-uitstoot daalde: van 194 naar 182 g/km. Verbeteringen die werden bereikt door een herziend uitlaatgasrecirculatiesysteem, betere brandstofinjectoren en een efficiëntere oliepomp.
De SDV6-diesel in de Range Rover Sport gebruikt dezelfde efficiency verhogende technologieën als de TDV6, maar dan met zijn twee turbo’s. Hierdoor neemt het vermogen met 14 pk en maar liefst 100 Nm toe tot 700 Nm. Desondanks daalt het verbruik met 7% tot 7,0 l/100 km. Zijn uitstoot neemt af naar 185 g/km.
All-Terrain Progress Control
Een nieuw systeem is het All-Terrain Progress Control (ATPC) dat leverbaar is op alle uitvoeringen, behalve de hybride. De werking van het systeem is als volgt: de bestuurder geeft simpelweg de gewenste rijsnelheid in en het systeem regelt hierna alle instellingen van de auto en past deze indien nodig aan zodat er continu maximale grip is. Dit is vooral handig bij steile hellingen, in ruig terrein en een glad wegdek. ATPC doet zijn werk wanneer er vooruit wordt gereden, maar ook als je achteruit rijdt. Dit is bij snelheden tussen 2 en 30 km/h.
Head-Up Display
Tot slot is een head-up display voortaan optioneel te verkrijgen. Deze weergeeft de door de bestuurder geselecteerde informatie op de voorruit. Dit kan verschillen van navigatie, snelheid, cruise control tot de Traffic Sign Recognition. Zo is alles in één oogopslag binnen bereik voor een veiligere rit.
Bron: http://www.autowereld.com/nieuws/aut...ge-rover-sport
't Zal voor een volgende keer zijn.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenGoed nieuws! 306pk en 700Nm, hmmmm
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEerder iets iets voor jou zelf dan voor je vrouw denk ik. 😬
Sent from somewhere, using TapatalkOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Denk dat ik mijn vrouw ga aanmanen om na de ML een RRS te nemen. 😄
Sent from my iPhone using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Onze RRS is besteld, maar over de configuratie zijn nog twijfels.
Optioneel kan je een off-road pack krijgen. Dit pack houdt volgende items in: Transferbak met hoge/lage verhoudingen en volautomatisch Terrain Response® van de 2e generatie. Mijn vraag is of dit echt wel nodig is? De enige keren dat wij off road gaan zal zijn met een paardentrailer op een weide, of tijdens één of andere experience day van Landrover zelf.
Als dat pack niet echt nodig blijkt, dan zou ik voor de 258pk-versie gaan, die meer dan krachtig genoeg is. Dat off-road pack is pas te verkrijgen vanaf de 306pk SDV6.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Een paar honderd euro extra uitgeven om in een weide rond te rijden lijkt me weggegooid geld. De meeste van deze utilitaire voertuigen worden trouwens nooit gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn en worden meestal slechts gebruikt door dames met hoge hielen om in de stad te paraderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenEen paar honderd euro extra uitgeven om in een weide rond te rijden lijkt me weggegooid geld. De meeste van deze utilitaire voertuigen worden trouwens nooit gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn en worden meestal slechts gebruikt door dames met hoge hielen om in de stad te paraderen.
Of naar de Golfclub te rijde.
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
2nd gen. Terrain Response zit er sowieso op. In neem aan dat het 'volautomatische' aspect hetgeen is wat extra is aan dat pakket?
Is idd. echt niet nodig voor het gebruik dat je omschrijft.
LR Experience is meestal wel vrij 'soft' off-road gebruik2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOnze RRS is besteld, maar over de configuratie zijn nog twijfels.
Optioneel kan je een off-road pack krijgen. Dit pack houdt volgende items in: Transferbak met hoge/lage verhoudingen en volautomatisch Terrain Response® van de 2e generatie. Mijn vraag is of dit echt wel nodig is? De enige keren dat wij off road gaan zal zijn met een paardentrailer op een weide, of tijdens één of andere experience day van Landrover zelf.
Als dat pack niet echt nodig blijkt, dan zou ik voor de 258pk-versie gaan, die meer dan krachtig genoeg is. Dat off-road pack is pas te verkrijgen vanaf de 306pk SDV6.
HSE? Dynamic? Autobiography? Kleurken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenEen paar honderd euro extra uitgeven om in een weide rond te rijden lijkt me weggegooid geld. De meeste van deze utilitaire voertuigen worden trouwens nooit gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn en worden meestal slechts gebruikt door dames met hoge hielen om in de stad te paraderen.
Comment
Comment