Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenProficiat! Goede keuze, beste keuze voor SUV!! Denk niet dat je dat echt nodig hebt, met een "standaard" Land Rover laat je zo goed als elke andere SUV al ver achter je off road.
HSE? Dynamic? Autobiography? Kleurken?
Voorlopig is het een HSE Dynamic in de kleur Sanorini black met Ivory leder. Dit is de keuze die ik heb gemaakt, maar mijn vrouw gaat nog eens naar de verdeler om eventueel deze keuze aan te passen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDankuwel.
Voorlopig is het een HSE Dynamic in de kleur Sanorini black met Ivory leder. Dit is de keuze die ik heb gemaakt, maar mijn vrouw gaat nog eens naar de verdeler om eventueel deze keuze aan te passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDankuwel.
Voorlopig is het een HSE Dynamic in de kleur Sanorini black met Ivory leder. Dit is de keuze die ik heb gemaakt, maar mijn vrouw gaat nog eens naar de verdeler om eventueel deze keuze aan te passen.
Comment
-
De Range Rover Sport is van zichzelf al geen grijze muis, maar volgens menig tuner kan het altijd nog een stapje verder. Nu meldt Hamann zich met hun kijk op de sportieve SUV.
Laten we gelijk maar even een illusie uit de wereld helpen: Hamann laat het bij cosmetische wijzigingen. De prestatiecijfers stemden de tuners blijkbaar al tevreden, wat op zich niet heel verwonderlijk is.
De van zichzelf al dikke SUV is door de tuner nog een stuk breder gemaakt. Door de uitgebouwde wielkasten is de breedte met twaalf centimeter toegenomen. Aan de voorkant zien we, behalve de bekende verstralers, ook nieuwe lichtunits voor de dagrijverlichting.
Om de overdaad compleet te maken, zet Hamann de auto naar keuze op 22-, of 23-inch lichtmetaal. In het interieur bestaan de toevoegingen uit led-verlichting in de dorpels, nieuwe vloermatten en aluminium pedalen.
Wat Hamann voor al die extra aankleding vraagt, laat men nog even in het midden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
Van de week ook nog ééntje zien staan:
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMooie kleur dat blauw. Die velgen hebben wij ook gekozen. Morgen gaan we naar de verdeler om alle keuzes te bevestigen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEen SDV6 stuurt ook heel direct.
Van de week ook nog ééntje zien staan:
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Onderstaande samenstelling blijft onovertroffen.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk BerichtenDat klopt. Een BMW 6GC stuurt bvb zo direct niet...
Onderstaande samenstelling blijft onovertroffen.
Vind deze subtieler en mooier ogen dan de 22inch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk BerichtenDat klopt. Een BMW 6GC stuurt bvb zo direct niet...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
De Range Rover Sport krijgt een leuke nieuwe benzine-instapper met V6. Maak kennis met de HST Limited Edition.
Wie een Range Rover Sport op benzine wil rijden heeft momenteel de keuze tussen een 5.0 V8 Supercharged met 510 pk en een nog sterkere SVR met 550 paarden. Als het een onsje (CO2) minder mag zijn, heb je dikke pech en koop je maar een viercilinder Duitse truttenschudder of iets dergelijks. Tot nu, want deze HST heeft Jaguars 3.0 V6 aan boord, die 380 pk ophoest.
De HST krijgt een blacked-out behandeling, compleet met dark satin grey 21 inch wielen (22 inch is optioneel) en tal van hoogglans-accenten. Rode remklauwen maken het feest compleet, alle details check je hier.
Wanneer kan ik er één bestellen?
Nooit. De HST komt namelijk beschikbaar op markten in het Midden-Oosten, China en Noord-Amerika, en dus niet in Europa. Een wat rare keuze als je het mij vraagt, maar de paarse broeken bij Land Rover zullen wel weten wat ze doen.
Last edited by Jocar; 24/03/2015, 13:35.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Rij-impressie: Range Rover Sport SVR
Alsof de Range Rover Sport Supercharged V8 met zijn 510 pk nog niet bruut genoeg is komt het merk met de 550 pk sterke SVR. Met een nog sterkere compressor-V8, en finegetuned door Special Vehicle Operations, de speciale afdeling van het huis die voor speciale Land Rovers het label SVR heeft bedacht.
De bulderende V8 klimt snel in toeren. In het digitale instrumentarium licht een rondje met het getal 3 erin rood op, ernaast zie je kleiner de cijfers 1 tot en met 8. Ook in de head-updisplay verschijnt die kleur. Een tik tegen de rechterflipper, en wel nu meteen, is de boodschap. Doe je dat niet dan knalt hij in de begrenzer en neemt de elektronica het niet over. Nu staat hij in de vierde trap. Wat is deze suv hardcore! Rijd je de achttraps automaat in de handmatige modus dan komt het ook echt op flipperen aan wil je een verzet hoger belanden. Vloer je bij lage toeren het gaspedaal dan besluit de elektronica wel dat hij moet terugschakelen. Let wel, het gaat hier dus over een meer dan 2.300 kilo zware suv en niet over een sportwagen als de Jaguar F-Type waarin je deze aandrijflijn ook kunt krijgen. De SVR dendert de AMG-/M-/Turbo-liga met een geweld en een zekere plompheid binnen die de Duitse giganten niet zal ontgaan! Jawel, dit is een rechtstreekse concurrent voor rijdende pretpaleizen als de Mercedes GLE (voorheen ML) 63 AMG, de BMW X5 en X6 M en de Porsche Cayenne Turbo S, bekend om hun bulderende achtcilinders en acceleraties die de draaiing van de aarde kunnen doen veranderen. En SVR moet een aanduiding worden die bij andere weggebruikers net zo veel respect afdwingt als de bekende drie letters van Mercedes-Benz’ performance divisie. Alsof dat met het uiterlijk alleen niet lukt…Ander bumperwerk, vier uitlaten achter en deze optionele 22 inch-wielen doen daar bij dit testexemplaar nog een schepje bovenop. Standaard krijg je 21 inch op deze bijna 2 ton kostende Range Rover Sport. Gaasprofiel in de grille en roosters zijn zwart en dat steekt lekker af bij de witte lak. Een normaal best wel chique Sport is in een wit trainingspak met opzichtige schoenen gehesen, al kun je de SVR ook bestellen in een heel fraai blauw dat alleen op deze uitvoering wordt gespoten. Zwarte stijlen en het van dezelfde lak voorziene dak maken de SVR duidelijk herkenbaar. En wil je echt de aandacht op je gevestigd krijgen, druk dan het knopje met het uitlaatsymbooltje in. Dan weten ze vijf straten verderop ook dat je eraan komt.
Dwangbuis
Wat een geweld. Door de hoge zitpositie heeft de snelheid waarmee je richting de einder gaat iets onwerkelijks. Normaal ervaar je zo iets alleen op de Polderbaan van Schiphol. Het gebulder zwelt aan, staat de bak in S, dan is de gangwissel ook al bijzonder fanatiek. In D duurt het wisselen van verzet iets langer, en schakelt hij iets minder snel terug. Dan wil een middenklassertje met een ambitieuze bestuurder nog wel eens even achter de bumper met vier uitlaten blijven hangen, maar laten tijd en ruimte het toe, dan zie je ook de 200 pk-plus D-segmenter al heel snel klein worden in de binnenspiegel. Bij het verkeerslicht helemaal. Let wel, dit gevaarte flitst in 4,7 seconden van 0 naar 100 en de begrenzing stopt pas bij 260. Toch wel lekker, omdat veel dik Duits spul het bij 250 voor gezien houdt door ingrijpende elektronica. Bij de eerste aankondiging van de Range Rover Sport SVR vermeldde Land Rover trots de rondetijd voor de oude omloop van de Nürburgring: 8 minuten en 14 seconden, een record voor het type auto. Jammer alleen dat Porsche in de tussentijd de Cayenne Turbo S heeft bijgepunt en dat die het nu in 7 minuten en 59 seconden doet. Maar goed, had je tien jaar geleden verkondigd dat een product van Land Rover ooit zo snel de Nordschleife zou ronden dan was je in een dwangbuis afgevoerd.
Met de Dynamic-stand ingeschakeld blijft het overhellen dankzij aangepaste luchtvering en de straffere demping beperkt, de besturing biedt voldoende feedback. Het zal nooit zo zijn dat je je helemaal een met de techniek voelt en dat je de auto perfect kunt plaatsen. Er zijn immers grenzen aan de wetten van de natuurkunde al heb je in een snelle X6 of een Cayenne wel meer het gevoel dat je een verlengstuk bent van de auto dan in de SVR. Die doet met jou wat hij wil. Er is geen tussenstand in het stabiliteitsprogramma dus denk heel goed na eer je de elektronische beschermengelen uitschakelt. De achterkant komt geheid om als je op het gas gaat staan, ondanks de vierwielaandrijving. Wat een held moet je zijn om deze auto op de limiet te rijden zoals de testrijders deden bij het neerzetten van de fabelachtige tijd op de Nürburgring.
Overigens vragen de Brembo-remmen om een flinke remvoet, want het pedaal moet echt fors naar beneden.
1 op 3,5
Het interieur is een feest. Achterin zijn er twee net zulke mooie kuipstoelen als voorin, al zijn ze wel via een tussenstuk met elkaar verbonden zodat op pad gaan met vijf personen tot de mogelijkheden behoort. Normaliter voelt het binnenste van een Range Rover Sport al aan als iets weldadigs, want leer en aluminium zorgen voor ‘n zeer luxe sfeer, in de SVR tillen alcantara op de stijlen en het hemeltje en carbon op de middenconsole en portieren de ambiance naar een nog hoger plan. Verder valt het op dat de Britten niet kwistig strooien met het SVR-logo. Dat staat vrij subtiel op de voor- en achterzijde, we zien het in de goed zittende en net zo fijn ogende stoelen maar dat is het wel. En o, wat zijn we blij dat er een 105 liter tank aanwezig is. Komen we tijdens de meest extreme rijsessie toch nog mooi 367 kilometer ver! Tijdens de fotografie- en filmopnames lukt het de SVR op een verbruik van 1 op 3,5 uit te laten komen, gemiddeld over 3 tankbeurten komen we exact uit op 1 op 5 en dat levert dus een actieradius van dik 500 kilometer op. Tja, de Tyrannosaurus Rex zat ook niet op een dieet van onschuldige kuikentjes en groenvoer, die verorberde maar wat graag de grootste brokken vlees die hij tegenkwam om aan voldoende energie en eiwitten te komen. Over enkele decennia zullen we ons deze SVR herinneren als de meest agressieve, gewelddadigste zwaargewichten van zijn tijd, dus dat statement van Special Vehicle Operations is wel gemaakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment