Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En dat aan die belachelijk hoge prijs

    Comment


    • In zo'n car hoort geen 2.0L
      Dat belooft op de E34/N49 richting Knokke...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        In zo'n car hoort geen 2.0L
        Dat belooft op de E34/N49 richting Knokke...
        Mjah... Waarom? Mijn 1e RR Sport had de 2,7 V6 met 197pk en woog een paar honderd kilo meer dan deze met 240pk... En het ging toen ook.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
          Mjah... Waarom? Mijn 1e RR Sport had de 2,7 V6 met 197pk en woog een paar honderd kilo meer dan deze met 240pk... En het ging toen ook.
          Alles gaat, je kan er ook een 3 cilinder in smijten, tegenwoordig kan dat allemaal!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Ben ook benieuwd wanneer de eerste geleverd wordt en wat die van prestaties zal leveren... Maar andere merken hebben ook nu 4-cilinders diesels in hun groter modellen...
            en de TdV6 van 258 pk rijdt ook zeer lekker maar ja is toch 18 pk meer he...
            NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

            XC90 2.4 D 225pk 2006
            S40 2.0D 136pk 2004
            S40 1.8i 1996

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
              Ben ook benieuwd wanneer de eerste geleverd wordt en wat die van prestaties zal leveren... Maar andere merken hebben ook nu 4-cilinders diesels in hun groter modellen...
              en de TdV6 van 258 pk rijdt ook zeer lekker maar ja is toch 18 pk meer he...
              RRS in (SD)V6 is misschien wel de fijnst rijdende SUV op de markt maar met daar een 2.0l in te leggen ga je toch heel wat plezier ontnomen worden.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                RRS in (SD)V6 is misschien wel de fijnst rijdende SUV op de markt maar met daar een 2.0l in te leggen ga je toch heel wat plezier ontnomen worden.
                Daar zou je eens best groot gelijk in kunnen hebben !
                NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                XC90 2.4 D 225pk 2006
                S40 2.0D 136pk 2004
                S40 1.8i 1996

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Alles gaat, je kan er ook een 3 cilinder in smijten, tegenwoordig kan dat allemaal!
                  Da's zever, hé... Je moet er geen karikatuur van maken, niemand spreekt over een 3 cilinder. Als je vroeger een RR Sport had van 2,2 ton met 197 pk (die toen de maatstaf was waar iedereen mee reed) en je hebt er nu eentje die 200 kilo lichter is en met 20% meer vermogen zal dat niet slechter rijden hé.

                  Wat ik persoonlijk veel teleurstellender vind is dat je zelfs met de Engenium 4 cyl nog altijd 164 gram uitstoot hebt... Tja... Dat is evenveel als de 6 cyl? Dan gaat het nut mij toch voorbij. Dat wil zeggen dat dat de VAA ruim hoger zal zijn dan mijn Ghibli. Mjah... CO2 moest altijd sub 140 geweest zijn om echt voldoende impact te hebben om mensen naar de 4 cyl te verleiden volgens mij.
                  Last edited by Yves_0016; 18/08/2016, 23:04.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                    Da's zever, hé... Je moet er geen karikatuur van maken, niemand spreekt over een 3 cilinder. Als je vroeger een RR Sport had van 2,2 ton met 197 pk (die toen de maatstaf was waar iedereen mee reed) en je hebt er nu eentje die 200 kilo lichter is en met 20% meer vermogen zal dat niet slechter rijden hé.

                    Wat ik persoonlijk veel teleurstellender vind is dat je zelfs met de Engenium 4 cyl nog altijd 164 gram uitstoot hebt... Tja... Dat is evenveel als de 6 cyl? Dan gaat het nut mij toch voorbij. Dat wil zeggen dat dat de VAA ruim hoger zal zijn dan mijn Ghibli. Mjah... CO2 moest altijd sub 140 geweest zijn om echt voldoende impact te hebben om mensen naar de 4 cyl te verleiden volgens mij.
                    Mij komt het over dat ze dit doen om een RRS meer bereikbaar te maken voor de "gewone man" omdat ze hun 6 cilinders niet aan hedendaagse normen krijgen. Zo'n SDV6 noteert ten slotte 185gr Co2 wat heden ten dagen in SUV-diesel-land nog veel te hoog licht.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Net eens een 4 Cyl "correct" geconfigureerd, niet "alles er op en er aan" en ook niet "zo goedkoop mogelijk", gewoon hoe ik het zelf zou willen: 82K... Mjah, dan krijg ik een Ghibli zoals ik hem wil goedkoper geconfigureerd. 't zal niet voor mij zijn. :-) :-)

                      Comment


                      • Configuratorprijzen moet je met schep zout nemen, 3.0 258 pk op lanrdrover.be 67k...nieuw op mobile 56k...das 17 procent rabat

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                        Comment


                        • @griek, jij hebt nu zicht op verschil 4/6 cyl in een zware suv kwa verbruik, scheelt het wat ?

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            @griek, jij hebt nu zicht op verschil 4/6 cyl in een zware suv kwa verbruik, scheelt het wat ?

                            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                            Ik zal het straks eens nakijken maar dacht 0.1l in het voordeel van de 4cyl.
                            De 6 cyl. weegt wel een pak minder dan de 4.


                            Sending from somewhere, used with Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • das natuurlijk nix

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Ik zal het straks eens nakijken maar dacht 0.1l in het voordeel van de 4cyl.
                                De 6 cyl. weegt wel een pak minder dan de 4.


                                Sending from somewhere, used with Tapatalk
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                das natuurlijk nix
                                Toch maar eens even nagevraagd en gecheckt, nu 7,3L voor de Q7 na 45K, vroeger zat de ML 4cyl. aan 7,6L.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Thx ! Had het verschil wel in de andere richting gehoopt en verwacht, maar cijfers spreken voor zich

                                  Blijft laag voor 2 tonners

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Als autoliefhebber vind ik het een spijtige evolutie dat motoren kleiner moeten worden om de CO2 te drukken. Wel ben ik ervan overtuigd dat deze motor voldoende krachtig is om de Range vlotte prestaties te geven. Toen we onze SDV6 besteld hebben, hebben we een weekend een TDV6 gereden die 211pk had, en dat was al een vlot machien. De CO2 zal minder zijn, alsook het verbruik. Het spijtigste van deze 4cil. is natuurlijk de sound, wat je in de verste verte niet kan vergelijken met de heerlijke sound van de V6 die wij nu hebben, en al helemaal niet met de V8 SVR van onze overbuurman.

                                    Op dit forum zitten natuurlijk de echte autoliefhebbers die graag een dikke motor hebben, maar er zijn meer mensen die zich daar minder voor interesseren en die toch voor deze 2.0d zullen kiezen. Uiteindelijk behoudt deze wagen alle kwaliteiten van de Range.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • ben er ook van overtuigd dat de 4-cylinder de rrs verkoop een boost gaat geven wel, er zijn gewoon een hoop mensen dat een 3-liter over de top vinden en nou mag de 4-cylinder niet veel goedkoper of minder performant zijn...hij zal toch kunnen overtuigen

                                      Comment


                                      • 4 cilinder is meer als snel genoeg voor dagelijkse verplaatsingen, wil je perse meer cilinders, koop dan een amerikaanse musclecar zoals ik, zet er een 3" dual exhaust op met amper demping en je hebt genoeg weekend plezier Zo denk ik er over.
                                        Mijn dagelijkse auto moet vlot zijn, comfortabel en stil. Of dit nu een V10, V8, V6, zes-in-lijn of 4cilinder is, kan me weinig uitmaken. Natuurlijk spreekt een V6 of een V8 meer tot de verbeelding, maar als je dat zoals ik al in de weekends hebt, is dat minder een vereiste, zeker als het pendelen vooral fileverkeer is.
                                        En bij deze stap ik nu in m'n Nova en ga ik de buurt nog eens wakker maken, Adios !
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • RANGE ROVER SPORT P400E GEPRESENTEERD

                                          EERSTE PLUG-IN HYBRIDE RANGE ROVER

                                          Land Rover geeft het gamma van de Range Rover Sport een update. Het grootste nieuws is de komst van een plug-in hybride, de eerste PHEV van het merk!

                                          Land Rover voert een reeks wijzigingen door op zijn Range Rover Sport. Het modelgamma wordt relatief subtiel gemoderniseerd, maar het échte nieuws zit hem in de komst van een PHEV-versie.

                                          De aandrijflijn bestaat uit een 300 pk sterke 2,0-liter grote viercilinder benzinemotor die wordt bijgestaan door een 116 pk sterke elektromotor. Het gecombineerd vermogen komt uit op 404 pk en 640 Nm. De 13,1 kWh grote accupakket moet goed zijn voor een elektrische actieradius van 51 kilometer. Het gemiddeld verbruik ligt volgens de Engelsen op 2,32 l/100 km. Wie de stekker-Ranger op zijn staart trapt moet in 6,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. De topsnelheid ligt op 220 km/h. De elektromotor heeft een plek gekregen in de achttrapsautomaat.

                                          Vanbuiten is de P400e en tevens het hele Range Rover Sport-gamma te herkennen aan nieuwe led-koplampen, lichtunits die een nieuwe grille flankeren. Ook de bumper wijkt af van de voorgaande exemplaren. Achter het Land Rover-logo in de grille is overigens de laadaansluiting van de P400e weggewerkt.

                                          Verder komt de Range Rover Sport over het Touch Pro Duo infotainmentsysteem te beschikken, een systeem dat uit twee 10-inch metende schermen bestaat dat we eerder al in de Velar zagen. Land Rover spreekt verder over de aanwezigheid van 14 aansluitmogelijkheden waaronder ook een reguliere stekkeraansluiting om bijvoorbeeld je laptop op te kunnen laden. Tevens brengt Jaguar Land Rover de Activity Key naar de plug-in.

                                          De Range Rover Sport SVR, de absolute topversie van de lineup, perst voortaan geen 550 pk en 680 Nm uit zijn 5.0 Supercharged V8, maar 575 pk en 700 Nm. Eerder zagen we al dat het vermogen van de Jaguar XJR toenam. In 4,5 seconden raast de vernieuwde SVR naar een snelheid van 100 km/h. Tevens past Land Rover meer koolstofvezel toe op deze topversie. Ook dat zagen we eerder bij de komst van de vernieuwde XJR.

                                          Jaguar Land Rover wil dat tegen 2020 van elk model dat het aanbiedt ook een geëlektrificeerde variant leverbaar is. Daar sluit de komst van de PHEV-versie natuurlijk goed bij aan.

                                          Bestellen kan per direct, de levering start eind dit jaar.











                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X