Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
Meer pics en uitleg over de facelift,
GEFACELIFTE RANGE ROVER SPORT IN BEELD
OOK MET VIERCILINDER BENZINEMOTOR!
Vanmorgen maakte Land Rover de plug-in hybride-variant van de Range Rover Sport wereldkundig, de 400e. Meteen werd duidelijk dat ook de rest van het Range Rover Sport-gamma gefacelift zou worden. Die auto is nu in beeld. Het grootste nieuws: naast de viercilinder diesel is er nu ook een bescheiden benzinevariant.
De uiterlijke wijzigingen zijn al grotendeels weggegeven door de hybrideversie, maar toch laten we ze nog even de revue passeren. De Range Rover Sport krijgt modernere led-koplampunits en dito achterlichten. Daarnaast zijn de bumpers een stuk strakker vormgegeven dan voorheen, waarbij de mistlampen in de voorbumperhet veld moeten ruimen. Ook topversie SVR moet eraan geloven en krijgt nu vierkante in plaats van ronde stortkokers als uitlaat. Opvallender zijn de gigantische 'gaten' in de motorkap, een element dat voorheen ontbrak op de opper-Sport. De auto maakt nóg meer indruk dan voorheen, maar dat is niet voor niets: in plaats van 550 pk levert de immense V8 nu 575 pk. Het sprintje van 0-100 moet hiermee in 4,5 seconde achter de rug zijn. Ook de iets bescheidener gemotoriseerde V8-versie gaat erop vooruit, en levert nu 525 in plaats van 510 pk.
Interessant allemaal, maar voor Nederland is eerdergenoemde plug-inversie een stuk interessanter. Ook de 2.0 SD4-versie, een 240 pk sterke diesel die pas kort leverbaar is in de Range Rover Sport, lijkt hier meer op z'n plek. De vierpitter krijgt gezelschap van nog een tweeliter, ditmaal op benzine. Als 2.0 Si4 beschikt over dezelfde 300 pk sterke ingenium-motor als de 400e, maar in dit geval ontbreekt de elektro-ondersteuning. Evengoed weet deze variant in 7,3 seconden van 0-100 te versnellen, niets om je voor te schamen. Als gemiddeld verbruik geeft Land Rover 9,2 liter per 100 km op, ofwel bijna 1 op 11.
Aan de binnenzijde gaat de Range Rover Sport eveneens op de schop. DE middenconsole lijkt een op een uit de Velar te zijn overgenomen en bestaat dus vanaf nu grotendeels uit touchscreens. Het Touch Duo Pro-systeem betekent namelijk dat niet alleen het hoog gepositioneerde scherm, maar ook het gedeelte daaronder zich als een aanraakscherm laat bedienen. Aangevuld met een aantal fysieke knoppen levert dat een fraai geheel op. Ook de knoppen op het stuur maken plaats voor 'glimmend zwart' en hebben vanaf nu genoeg aan een lichte aanraking.
De levering van de eerste gefacelifte Range Rovers Sport start eind dit jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIs één van de meest klassevolle terreinwagens op de markt. Zou zo enen wel zien zitten Ook knap vermogen van die 2.0 diesel !
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
2 liter diesel rijdt erg goed en aangenaam!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Heb je al met die motor gereden ?
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa 240 Pk dat telt al hee. Had je nog niet zo lang geleden een drieliter voor nodig...
Man, man, man, those were the days in het "pré zotte VAA tijdperk"... Iedereen die ik kende, maar echt zo goed als iedereen, reed toen met een zwarte RR Sport HSE Diesel. Inclusief mezelf, meelopen met de meute.
Net eens een plug-in geconfigureerd, 105K, mjah... In de buurt van wat je zou verwachten natuurlijk, boven een X5/X6 en onder een Cayenne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa 240 Pk dat telt al hee. Had je nog niet zo lang geleden een drieliter voor nodig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDe drie liters gaan in dezelfde zin naar boven hee. Een BMW levert al 400 pk uit een drieliter. Ik denk wel dat die motoren ertegen bestand zijn. Uit een tweeliter benzine halen ze makkelijk 300 pk.
Laat ze maar doen, kan alleen maar leuker worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
Yup, mijn eerste BMW324d had iets van een 80PK. mijn eerste 525td had 115PK en mijn eerste 525tds 147 PK of zo, toen kwam de 525d met 190PK. Ja kan je niet inbeelden hoe weinig vermogen er uit zulke 6 cylinders kwamen, nu krijgen ze uit een 2.5 6 Cyl makkelijk tegen de 400PK. Is gewone de vooruitgang van de technology.
Met de 3.0 zijn ze zover nog niet, denk ik. De 60d?
Comment
Comment