Nu nog hun infotainment op niveau van BMW/Audi/Mercedes krijgen....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
2014 BMW (F31) 335 d
2011 Mini One D
2007 Kawasaki ZX6R
1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
-
Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk BerichtenNu nog hun infotainment op niveau van BMW/Audi/Mercedes krijgen....Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Ik heb het nieuwe systeem al getest in de Velar, en de vooruitgang is groot. Het systeem in mijn huidige Mercedes C is zeker niet beter. Voor mij blijft het systeem van BMW het beste, en ook daar kan deze Range niet aan tippen. Maar, nogmaals, het nieuwe systeem is veel beter dan het huidige.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Het ziet er anders uit, maar het lijkt me hetzelfde qua "core software" als in de 2017 Evoque die we hebben, enkel meer / andere schermen. bij Evoque daar heb ik toch wel wat problemen vooral met muziek met oa dubbele albums, albums spelen niet af, kan niet eens deftig zoeken op artiest etc etc... de navigatie werkt wel ok, al stuurde hij me volledig verkeerd als ik bij mijn schoonmoeder vertrek (in Frankrijk), bij nog geen enkele wagen (zelfs niet met 2002 Saab...) gehad... Zou 100 km omweg zijn...
Enfin het is dus vooral de link met muziekbibliotheek die me problemen geeft. Terwijl de zelfde telefoon in mijn BMW perfect werkt...
Maar ik geef toe de rest van de auto maakt veel goed. Zou zo'n Velar eens moeten testen... misschien vervangt ie de Evoque wel binnen jaar of 2...2014 BMW (F31) 335 d
2011 Mini One D
2007 Kawasaki ZX6R
1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Comment
-
Wij hebben onze RRS ondertussen goed 2,5 jaar, en hebben 75k km op de teller. Hoewel ik nooit fan van RangeRover ben geweest door de vele negative geruchten over de kwaliteit, maar ben nu toch content dat ik kan zeggen dat we ondertussen nog steeds probleemloos rijden met dit heerlijk machien. Het is onze gezinswagen, maar ook ons werkpaard (meerdere keren per week de paardentrailer en een paar keren per jaar de autotrailer met de M3). Qua kosten moet ik het opzoeken. Klein onderhoud kost ca € 450,-, groot onderhoud € 1.000,-. Toevallig gaat 'm morgen binnen voor remmen en alweer een onderhoud. Ik houd je op de hoogte van de kosten.
HUD hebben we niet genomen, omdat dat een optie is die mij weinig boeit. Ik heb het op mijn C450, en het staat eigenlijk altijd uit.
Had ik al gezegd dat het een heerlijk machien is.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Rij-impressie: RANGE ROVER SPORT SVR
Ter verhoging van de feestvreugde hebben ze bij Special Vehicle Operations de prestaties van de Range Rover Sport SVR verder opgevoerd. Zijn offroadcapaciteiten ten spijt: op naar de Nordschleife!
Eind vorig jaar heeft Land Rover de Range Rover Sport een tussentijdse update gegeven. Daarbij heeft de auto een iets strakker getrokken neus gekregen, is hij net als de Velar voorzien van een multimediasysteem met twee grote touchscreens en is de functionaliteit van de diverse assistentiesystemen naar een hoger plan getild. De belangrijkste wijzigingen vinden we onder de motorkap. Zo is nu naast de V6- en V8-benzinemotoren ook de 300 pk sterke 2,0-liter viercilinder Ingenium-motor beschikbaar (2.0 Si4). Al kun je je afvragen wat die nog toevoegt wanneer je je bedenkt dat de Range Rover Sport voortaan ook verkrijgbaar is als plugin hybridemet een totaal vermogen van 404 pk. Dankzij de CO2-uitstoot van slechts 64 g/km (en daardoor bescheiden bpm) heeft hij zelfs een lagere aanschafprijs dan de 2.0 Si4.
Allemaal goed en wel, maar het leukste nieuws komt van de afdeling Special Vehicle Operations: die heeft niet alleen het vermogen van de SVR met zijn supercharged V8 opgedreven tot 575 pk, maar ook het onderstel nog eens tegen het licht gehouden en waar nodig bijgepunt. En dan kun je er nog steeds serieus mee het terrein in, dat is Land Rover natuurlijk aan zijn stand verplicht. Maar goed, voor € 210.365 mag je ook wel wat verwachten.
SELECT GEZELSCHAP
Het oranje monster dat voor ons klaarstaat, kunnen we met de beste wil van de wereld geen bescheiden verschijning noemen. Niet alleen de kleur verraadt dat het wat anders is, het wordt bovendien onderstreept door de donkere carbon motorkap met zijn grote sleuven waardoor de warme lucht van de radiatoren wordt afgevoerd, de 22-inchwielen die het zicht op de rode remklauwen amper verhullen en de uitlaatpijpen – zo groot als stortkokers – die uit de achterbumper priemen. Elk gevoel voor understatement is bij deze auto ver te zoeken. De Range Rover Sport SVR bevindt zich in het selecte kringetje überpotente SUV's waartoe ook de Porsche Cayenne Turbo, de Mercedes GLE AMG 63 S en de BMW X5 M behoren. En verder … ja, en verder eigenlijk niet veel andere modellen dan deze grote jongens met dik 550 pk.
De Range Rover heeft dezelfde indrukwekkende V8 met mechanische compressorals de Jaguar F-type SVR. In die lage sportwagen zorgt de uiterst verfijnde machine voor vuurwerk en dat is in de grote terreinwagen niet anders. Ondanks de extra kilo's (de Range Rover Sport SVR weegt 2.310 kg) weet de V8 de Range Rover begeleid door een rauwe brul rap naar voren te duwen. De respons op het gaspedaal is dankzij de mechanische compressor dik in orde en ook de achttrapsautomaat twijfelt geen moment over wat hij moet doen. Topklasse! Aardig detail: de versnellingsbak werkt niet met een draaiknop, zoals bij de reguliere Land Rovers en Jaguars, maar met een pook waar je desgewenst een tikje tegen kunt geven wanneer je je toch eens met de versnellingskeuze wilt bemoeien. Hoewel je je in principe helemaal niet druk hoeft te maken over toerentallen en versnellingskeuzes, bevat zelfs het head-up display een toerenteller: alles voor de beleving. En die is er! Dit is wat je wilt!
KLAUWEN IN HET ASFALT
Je kunt je afvragen waarom je een hoge auto als deze met allerlei kunstgrepen wilt laten rijden als een lage sportwagen. Wanneer dat je uitgangspunt is, kun je beter naar iets anders omkijken. Nee, ze hebben zich onder de rook van Birmingham prima van hun taak gekweten en de Range Rover Sport SVR een onderstel meegegeven dat in staat is om het geweld van de V8 in goede banen te leiden. De herziene afstemming van met name de schokdempers resulteert in slechts minimaal bewegen van de koets en banden die een voorbeeldig contact met het wegdek onderhouden. Aan tractie geen gebrek, ook niet als er moet worden geremd. Als het een Jaguar zou zijn, zou er nu een vergelijking met klauwen in het asfalt volgen …
Eerlijk is eerlijk, het valt niet te verhullen dat er een zwaargewicht de hoek om moet, want als je op tempo de bocht in gaat, drukt hij wel wat door. Desalniettemin kun je met dit monster zonder een centje pijn een circuit rond – de maar liefst 30 kilo lichtere sportstoelen houden je daarbij keurig op je plek. Alleen is de kans dat zoiets met deze auto gebeurt waarschijnlijk nog wat kleiner dan dat zijn eigenaar hem offroad zal gebruiken. Inherent aan het soort auto is dat de besturing niet zo direct en informatief is als bijvoorbeeld bij de Jaguar F-type, en hier en daar mist hij wellicht net de scherpte die je bij de Duitsers vindt. Bedenk daarbij echter dat hier op een erg hoog niveau wordt geacteerd en dat de verschillen slechts nuances zijn. Aan het andere einde van het spectrum is de Range Rover Sport SVR ondanks al zijn anabolen ook gewoon in staat om ergens in de Highlands de modder in te duiken (en er zonder kleerscheuren aan de andere kant weer uit te komen). En tussen Highlands en Nordschleife kun je met de Range Rover Sport SVR als het moet ook nog eens comfortabel reizen … alleen gaat dat niet bepaald in anonimiteit.
OORDEEL- +Waanzinnige motor
- +Asfalt- én modderheld
- -Stevig geprijsd
- -Zwaargewicht
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
LAND ROVER RANGE ROVER SPORT HST BREEKT LOS
Land Rover introduceert een nieuwe versie van de Range Rover Sport: de HST!
De Land Rover Range Rover Sport HST is een nieuwe variant van de Range Rover Sport die hoog op de benzineladder komt te staan. De HST is, op plug-in hybride P400e na, de krachtigste Velar zonder V8 onder de kap. In de neus een 3,0-liter grote zes-in-lijn, een Igenium-machine die 400 pk en 550 Nm koppel mobiliseert.
Met die zescilinder lanceert de HST zich in 6,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid ligt op 225 km/h. Interessant gegeven is dat de 3.0 niet alleen een elektrisch aangestuurde supercharger heeft, maar ook is voorzien van Mild Hybrid-techniek. Het systeem kan tijdens het remmen gegenereerde energie opslaan in het 48v-accupakket. Het gemiddeld verbruik moet op 9,3 l/100 km liggen. Omstreeks 2020 moet van elke Land Rover een geëlektrificeerde versie beschikbaar zijn.
Vanbuiten is de HST-variant onder andere te herkennen aan zijn rode remklauwen en zijn HST-badges. De nieuwe variant is leverbaar met twee soorten lichtmetaal en is beschikbaar in vijf verschillende carrosseriekleuren. Natuurlijk is ook de uitrusting van de HST het vermelden waard. Wat te denken van zestienvoudig verstelbare voorstoelen en suède-aankleding op het stuur en rond de pook?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
...alleen ligt de gordellijn wat hoog tov vorige generatie en de grote rr
de grote m'as tu vu vitrineruiten waren het handelsmerk van range rover, en die gaan eruit
beetje positief aan de dieselhistorie, is dat je ze nu meer als grommende v8 svr hoort passeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk verkies deze nog altijd boven de Velar.
Heeft zo toch net ietsje meer echte klassieke Range Rover SUV look, maar ook de nodige sportiviteit.
De "gewone" Range is echt te groot voor me...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende grote m'as tu vu vitrineruiten waren het handelsmerk van range rover, en die gaan eruit
Comment
-
Dubbel gevoel feitelijk, ik vind de Velar bloedmooi maar denk moesten we het geld er voor over hebben toch voor een RRsport zouden kiezen. Rijdt en zit dan nog hemels ook.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment