Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA 45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes GLA 45 AMG

Als Mercedes een nieuwe telg aan z'n familie toevoegt, kan het aftellen naar een AMG-versie beginnen. Vandaag is de GLA-klasse voorzien van een pakket AMG-spieren.

In november konden we al een blik werpen op de GLA AMG Concept, een lichtelijk fout ogend studiemodel met de nodige spoilers en plakkers. Vandaag heeft Mercedes' AMG-divisie het doek van het productiemodel getrokken.Onder de kap houdt dezelfde krachtbron zich schuil die we kennen van z'n minder hoge broertje, de A 45 AMG. Ook in de GLA 45 AMG levert de geblazen viercilinder 360 pk en 450 Nm aan trekkracht. Een sprintje naar de 100 km/h klaart de cross-over daarmee in 4,8 seconden, z'n topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Daarbij wordt per kilometer 175 gram CO2 de lucht in geblazen, het gemiddeld verbruik komt uit op 7,5 l/100 km.
    Schakelen gaat, evenals in de A 45 AMG, volledig automatisch met de AMG Speedshift DCT 7-transmissie, een zeventraps automatische bak met dubbele koppeling. De versnellingsbak kent drie schakelstanden en heeft een Race Start-functie voor een zo rap mogelijke acceleratie. In standje M kun je zelf flipperen, de S-modus is voor extra sportiviteit en wie zo zuinig mogelijk wil rondgaan, die moet de bak in de C-stand (Controlled Efficiency) zetten.
    AMG voorziet de GLA natuurlijk rijkelijk van spoilers en ander uiterlijk vertoon. Er zijn drie soorten wielen te kiezen, in maat variërend van 19 tot 20 inch. Nieuw is het AMG-embleem aan de zijkant tussen de lamellen in de grille.
    Verder bestaat het AMG-pakket uit verchroomde uitlaatpijpen, extra luchtgeleiders en een nog redelijk subtiele bumperkit. Optioneel is de GLA te voorzien van zaken als koolstofvezel spiegelkappen, een achterspoiler en rood gelakte remklauwen.
    Om de komst van het sportieve model te vieren, heeft Mercedes de Edition 1 in het leven geroepen. De cross-over wordt uitgerust met een hoogglans zwart aerodynamicapakket, bestaande uit een grote frontsplitter en extra windgeleiders in de voorbumper. Ook een achtervleugel is van de partij en een zilver-grijs-rode racestriping zorgt voor net dat beetje extra. Ook in het interieur komen we de rode kleur tegen.
    Volgende week zal de GLA 45 AMG op de North American International Auto Show in Detroit z'n debuut beleven. In juni dit jaar moet-ie bij de dealers staan.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Niet m'n ding, heb veel liever een gewone A.
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
          Niet m'n ding, heb veel liever een gewone A.

Meende dat nu ??en wrm?ik heb het genoegen gehad van met Elwood eens te mogen meerijden en man ,dat ding gaat tov een vriend zijn gewone ,toch hemelsbreed verschil hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten

Meende dat nu ??en wrm?ik heb het genoegen gehad van met Elwood eens te mogen meerijden en man ,dat ding gaat tov een vriend zijn gewone ,toch hemelsbreed verschil hoor
            denk dat hij de A45 vs de GLA45 bedoelt hoor, ik snap ook het nut niet van dit ding
            lets have some more member berries

Comment

Ik vind deze GLA prachtig, een AMG versie was inderdaad niet nodig geweest imo, ze kunnen het zich bij MB momenteel echter veroorloven met zo'n uitmuntende verkoopcijfers.

Comment

Om misselijk van te worden.

Comment

Hier beginnen ze ook al logo's als AMG in de grill te zetten. MB gaat de audi toer op.

Comment

vw-toer

gti, en de a of cla of gla, is de nieuwe gti

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      denk dat hij de A45 vs de GLA45 bedoelt hoor, ik snap ook het nut niet van dit ding
                      Ik bedoelde dus wat Doa zegt, veel liever een A (45 AMG) dan dit miskleun van een GLA (45 AMG).

De A 45 AMG is idd een bommetje en super vet Luc///M3

Comment

Ik snap het nut niet van deze wagen.
                        Is hier dan zoveel vraag naar?
                        Net zoals de RSQ3 van audi. Welke doelgroep zouden ze hiervoor aan willen spreken?
                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik vind het ook een overbodige versie, maar het feit dat Audi met RSQ3 en Mercedes met de GLA 45 afkomen zal er weldelijk een bepaalde (beperktere) markt voor zijn.
                          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Misschien dat 'm in het echt beter meevalt, maar zo op foto vind ik het maar niks...

Comment

In het echt is dit waarschijnlijk zeer knap .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                In het echt is dit waarschijnlijk zeer knap .
                                Ik denk eerder iets van ''mooi van ver maar ver van mooi''.

Comment

Geen liefhebber van SUV'kes klein of groot, maar deze ziet er toch zeer goed uit tov de concurrentie.

Tja, het nut van deze wagen? Ooit zei Paul Frère zaliger dat geen enkele mens een auto nodig heeft met meer dan 300pk.

Comment

was dat bij voostelling van de 750i, of de 560 sel ?

Comment

Toch niet, bij een testrit met de Porsche 993.

Comment

http://www.abhd.nl/video/mercedes-gla45-amg/

Comment

Working...
                                        X