Als Mercedes een nieuwe telg aan z'n familie toevoegt, kan het aftellen naar een AMG-versie beginnen. Vandaag is de GLA-klasse voorzien van een pakket AMG-spieren.
In november konden we al een blik werpen op de GLA AMG Concept, een lichtelijk fout ogend studiemodel met de nodige spoilers en plakkers. Vandaag heeft Mercedes' AMG-divisie het doek van het productiemodel getrokken.Onder de kap houdt dezelfde krachtbron zich schuil die we kennen van z'n minder hoge broertje, de A 45 AMG. Ook in de GLA 45 AMG levert de geblazen viercilinder 360 pk en 450 Nm aan trekkracht. Een sprintje naar de 100 km/h klaart de cross-over daarmee in 4,8 seconden, z'n topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Daarbij wordt per kilometer 175 gram CO2 de lucht in geblazen, het gemiddeld verbruik komt uit op 7,5 l/100 km.
Schakelen gaat, evenals in de A 45 AMG, volledig automatisch met de AMG Speedshift DCT 7-transmissie, een zeventraps automatische bak met dubbele koppeling. De versnellingsbak kent drie schakelstanden en heeft een Race Start-functie voor een zo rap mogelijke acceleratie. In standje M kun je zelf flipperen, de S-modus is voor extra sportiviteit en wie zo zuinig mogelijk wil rondgaan, die moet de bak in de C-stand (Controlled Efficiency) zetten.
AMG voorziet de GLA natuurlijk rijkelijk van spoilers en ander uiterlijk vertoon. Er zijn drie soorten wielen te kiezen, in maat variërend van 19 tot 20 inch. Nieuw is het AMG-embleem aan de zijkant tussen de lamellen in de grille.
Verder bestaat het AMG-pakket uit verchroomde uitlaatpijpen, extra luchtgeleiders en een nog redelijk subtiele bumperkit. Optioneel is de GLA te voorzien van zaken als koolstofvezel spiegelkappen, een achterspoiler en rood gelakte remklauwen.
Om de komst van het sportieve model te vieren, heeft Mercedes de Edition 1 in het leven geroepen. De cross-over wordt uitgerust met een hoogglans zwart aerodynamicapakket, bestaande uit een grote frontsplitter en extra windgeleiders in de voorbumper. Ook een achtervleugel is van de partij en een zilver-grijs-rode racestriping zorgt voor net dat beetje extra. Ook in het interieur komen we de rode kleur tegen.
Volgende week zal de GLA 45 AMG op de North American International Auto Show in Detroit z'n debuut beleven. In juni dit jaar moet-ie bij de dealers staan.
Bron: Autoweek
In november konden we al een blik werpen op de GLA AMG Concept, een lichtelijk fout ogend studiemodel met de nodige spoilers en plakkers. Vandaag heeft Mercedes' AMG-divisie het doek van het productiemodel getrokken.Onder de kap houdt dezelfde krachtbron zich schuil die we kennen van z'n minder hoge broertje, de A 45 AMG. Ook in de GLA 45 AMG levert de geblazen viercilinder 360 pk en 450 Nm aan trekkracht. Een sprintje naar de 100 km/h klaart de cross-over daarmee in 4,8 seconden, z'n topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Daarbij wordt per kilometer 175 gram CO2 de lucht in geblazen, het gemiddeld verbruik komt uit op 7,5 l/100 km.
Schakelen gaat, evenals in de A 45 AMG, volledig automatisch met de AMG Speedshift DCT 7-transmissie, een zeventraps automatische bak met dubbele koppeling. De versnellingsbak kent drie schakelstanden en heeft een Race Start-functie voor een zo rap mogelijke acceleratie. In standje M kun je zelf flipperen, de S-modus is voor extra sportiviteit en wie zo zuinig mogelijk wil rondgaan, die moet de bak in de C-stand (Controlled Efficiency) zetten.
AMG voorziet de GLA natuurlijk rijkelijk van spoilers en ander uiterlijk vertoon. Er zijn drie soorten wielen te kiezen, in maat variërend van 19 tot 20 inch. Nieuw is het AMG-embleem aan de zijkant tussen de lamellen in de grille.
Verder bestaat het AMG-pakket uit verchroomde uitlaatpijpen, extra luchtgeleiders en een nog redelijk subtiele bumperkit. Optioneel is de GLA te voorzien van zaken als koolstofvezel spiegelkappen, een achterspoiler en rood gelakte remklauwen.
Om de komst van het sportieve model te vieren, heeft Mercedes de Edition 1 in het leven geroepen. De cross-over wordt uitgerust met een hoogglans zwart aerodynamicapakket, bestaande uit een grote frontsplitter en extra windgeleiders in de voorbumper. Ook een achtervleugel is van de partij en een zilver-grijs-rode racestriping zorgt voor net dat beetje extra. Ook in het interieur komen we de rode kleur tegen.
Volgende week zal de GLA 45 AMG op de North American International Auto Show in Detroit z'n debuut beleven. In juni dit jaar moet-ie bij de dealers staan.
Bron: Autoweek
Comment