Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon Cupra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Seat Leon Cupra

    Geen nieuwe auto blijft geheim tot morgenochtend; na de Volvo XC Coupé Concept is het de beurt aan de Seat Leon Cupra om voortijdig op internet te belanden.

    Na de Volvo XC Coupé is het vanavond de beurt aan de Seat Leon Cupra. Deze foto's zijn afkomstig van de Russische website autowp.ru. De opper-Leon krijgt de toevoeging 280 mee, wat betekent dat de tweeliter viercilinder turbomotor goed is voor een vermogen van 280 pk.
    Daarmee is de Leon Cupra samen met de Opel Astra OPC de sterkste hot hatch in dit segment. Verdere specs ontbreken voorlopig nog, die volgen morgenochtend wanneer de Cupra officieel uit de doeken wordt gedaan.
    Qua uiterlijk vertoon stelt Seat zich vrij bescheiden op met de Cupra. Toch weet de kenner genoeg bij de aanblik van de gewijzigde frontpartij, de grote lichtmetalen wielen, dakspoiler, dubbele eindpijpen en een diffuser.
    Op de foto's is de Cupra te zien als driedeurs SC en als vijfdeurs. Ook van de stationwagon, de ST, staat een potente versie op de planning, zo werd ons in december duidelijk.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        We dachten dat de hot hatch-kaarten in het C-segment inmiddels wel geschud waren: wie een allrounder wil, is goed af met de Golf GTI, de hardcore liefhebbers zweren bij een Renault Mégane RS. Maar de gloednieuwe Seat Leon Cupra heeft (op papier) het nodige in huis op de boel flink op te schudden!

        Het nieuwtje is er na de lekkage van gisteravond een beetje af maar dat is geen reden om de Leon Cupra niet nog eens van voor naar achteren onder de loep te nemen.
        Laten we beginnen bij het koetswerk: het is voor het eerst dat de Seat Leon Cupra met drie portieren beschikbaar komt. Deze Seat Leon Cupra SC weegt 1.275 kg, 55 kg minder dan z'n vijfdeurs voorganger.
        De Cupra onderscheidt zich van andere Leons door een dakspoiler, een diffuser aan de achterzijde, twee ovale einddempers, 19-inch lichtmetaal, rode remklauwen en zwarte buitenspiegelkappen.

        Sterker dan Golf GTI én Renault Mégane RS
        Je zou in eerste instantie denken dat moedermerk Volkswagen niet een al te grote afstand tot de 230 pk sterke Golf GTI met Performance Pack zou dulden, maar de waarheid blijkt toch anders.
        De Seat Leon Cupra heeft ook de beschikking over een 2,0-liter TSI viercilinder, maar het vermogen van de turbomotor is in dit geval 280 pk. Dat is 50 pk meer dan de snelste GTI en zelfs 15 pk meer dan de Renault Mégane RS te bieden heeft. Van de voorwielaangedreven hot hatches biedt alleen de Opel Astra OPC ook 280 pk.
        Het maximumkoppel van de Seat Leon Cupra is 350 Nm. De auto is leverbaar met zowel een handgeschakelde zesbak als een DSG-transmissie. Met de handbak kost de sprint naar 100 km/h 5,8 seconden, met de automaat lukt het in 5,7 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h.

        Mechanisch sperdifferentieel
        Al dat geweld moet natuurlijk wel beteugeld worden en daarvoor kiezen de ingenieurs gelukkig niet voor half werk. Het elektronische XDS-differentieel van de vorige generatie maakt plaats voor een sperdifferentieel op de vooras, hetzelfde hydraulisch/elektrische differentieel waar ook de Golf GTI met Performance Pack de beschikking over heeft.
        Het sperdifferentieel is geïntegreerd in het EDS en het ESP. Dit ESP is speciaal voor de Cupra ontwikkeld en heeft drie standen: 'aan', een sportstand die een grotere sliphoek toestaat, en volledig uit.
        De Leon Cupra heeft bovendien de nieuwste generatie Dynamic Chassis Control (DCC). Verder is er het Cupra Drive Profile, waarmee de bestuurder met een druk op de knop de Cupra-stand met een betere gasrespons, een sportiever geluid en - in het geval van een DSG-transmissie - snellere schakeltijden kan activeren.
        De Seat Leon Cupra debuteert op de salon van Genève. In april verschijnt de auto bij de Nederlandse dealers, de prijzen zijn nog onbekend.

        Bron: Autoweek
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Knap! Klein bommetje...
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Ja hallo! Als ze dat toch nog eens chippen...

            Hoewel ik altijd huiver van 280pk op de voorwielen.

            Comment


            • #7
              Mijn eerste indruk is: zeer geslaagd!
              Wat een mooi front, net iets agressiever maar toch ook niet schreeuwend... Achterkant kan ik ook wel smaken al is het niet 100%, maar zo vind ik bij elke wagen wel iets.

              Zou al meteen mijn voorkeur krijgen op een GTI allesinds qua styling. Mooie specs ook, al gaat dit eerder naar de Golf R kant.

              Ik ben eens benieuwd naar de eerste testverslagen!
              Vind de kleur wel niet echt geslaagd maar goed.. Ook eens benieuwd hoe de prijs gaan positioneren.

              De GTI is een dikke 30k, R al 37k... maar er is ook nog zoiets als een Focus ST die het zeer goed doet vanaf 29k. Ze zullen toch niet te ver over de 30k standaard moeten gaan mijn insziens. Het is toch niet van het niveau van VW qua afwerking etc...
              Sper is wel goed! anders was deze wagen al verloren alvorens hij begon

              Comment


              • #8
                dik!!


                voor mij de 3-deurs DSG in een flashy kleurke!
                BMW X5 45e

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  Mijn eerste indruk is: zeer geslaagd!
                  Wat een mooi front, net iets agressiever maar toch ook niet schreeuwend... Achterkant kan ik ook wel smaken al is het niet 100%, maar zo vind ik bij elke wagen wel iets.

                  Zou al meteen mijn voorkeur krijgen op een GTI allesinds qua styling. Mooie specs ook, al gaat dit eerder naar de Golf R kant.

                  Ik ben eens benieuwd naar de eerste testverslagen!
                  Vind de kleur wel niet echt geslaagd maar goed.. Ook eens benieuwd hoe de prijs gaan positioneren.

                  De GTI is een dikke 30k, R al 37k... maar er is ook nog zoiets als een Focus ST die het zeer goed doet vanaf 29k. Ze zullen toch niet te ver over de 30k standaard moeten gaan mijn insziens. Het is toch niet van het niveau van VW qua afwerking etc...
                  Sper is wel goed! anders was deze wagen al verloren alvorens hij begon
                  je verschiet ervan hoe goed eigenlijk de afwerking van de seat is.

                  het is geen hemelsbreed verschil meer zoals het bij de vorige generatie wel was.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    je verschiet ervan hoe goed eigenlijk de afwerking van de seat is.

                    het is geen hemelsbreed verschil meer zoals het bij de vorige generatie wel was.
                    dat is ook waar, vorig jaar tijdens het salon in de leon gezeten en was ook aangenaam verrast, maar het is allemaal net iets minder natuurlijk al ligt het verschil inderdaad niet meer ver uit elkaar. ook moet ik zeggen dat ik persoonlijk wel fan ben van het minder funky interieur, voor mij mag alles spartaans zijn Zo heb ik ook moeite met de nieuwe interieurs van BMW, terwijl ik dat van de vorige generaties veel beter kan pruimen.
                    Maar ja het is allemaal persoonlijk. Voor mij is het in de leon zeker goed genoeg.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      dik!!


                      voor mij de 3-deurs DSG in een flashy kleurke!

                      Voor mij de Station aub!

                      Comment


                      • #12
                        Dik! Seat in opmars.

                        Comment


                        • #13
                          Pracht van een wagen! En geen zo'n elektronische "handrem" als op de GTI. Thumbs up for Seat!

                          Comment


                          • #14
                            Knappe wagen. Seat is met de laatste modellen aardig op weg.
                            Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                            Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

                            Comment


                            • #15
                              Ik vraag me af wat het verschil is op motorisch vlak met de vw gti performance. Aangezien JD de gti met een externe boks al boven de 300pk krijgt zou het wel eens dezelfde motor kunnen zijn die in deze cupra ligt..
                              2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                              2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                              2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                              2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                              2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                              Comment


                              • #16
                                Ik vind die neus/grille bij de nieuwe Seat's echt niet geslaagd.


                                Zelfde scherpe lijnen als bij VW en Audi...

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • #17
                                  Wat zou dit ding moeten kosten?
                                  2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                  2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                  2014 Opel Astra OPC
                                  2015 Audi TT TDI S-Line

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tis preciesredelijk braaf..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wachma Bekijk Berichten
                                      Ik vraag me af wat het verschil is op motorisch vlak met de vw gti performance. Aangezien JD de gti met een externe boks al boven de 300pk krijgt zou het wel eens dezelfde motor kunnen zijn die in deze cupra ligt..
                                      Ik denk dat het hier over een gedowntunede motor gaat die ze vooreerst gebruikt hebben in de nieuwe audi s3 (300pk). Enkele fijne turners zijn de 360 pk al aan het ontwikkelen :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        2014 Seat leon cupra

                                        Ik weet niet ofdat er al een topic van is maar ik vond hem niet meteen, dus hiermee:

                                        Bron: autoblog

                                        Na een klein lekje gisteravond heeft Seat als verwacht nu de kraan helemaal opengedraaid. Klik snel door voor alle informatie over de kersverse Leon Cupra.

                                        De derde generatie León Cupra is de krachtigste ooit. Ten opzichte van zijn voorganger van de tweede generatie, die op de Nederlandse markt in 2011 al het veld ruimde, levert hij 40 pk extra, goed voor een totaal van 280 pk dus. Dat zijn er 50/60 meer dan de Golf GTI, maar 20 paardjes minder dan de Golf R en Audi S3.

                                        Trouwens, om de een of andere reden heeft Seat besloten de Cupra in 2 varianten beschikbaar te stellen: eentje met 265 en eentje met 280 pk. Gelukkig doet de Nederlandse importeur lekker makkelijk en krijgen wij alleen de 280-versie. Deze levert maximaal 350 Nm aan koppel.

                                        De motorisering is nog steeds een 2.0 TSI viercilinder, in zijn snelste vorm (met optionele 6-traps DSG-transmissie) tik je in 5,7 seconden de 100 aan, en bij 250 maakt de begrenzer een eind aan de Autobahn-inhaalaspiraties van de Leon-rijder.

                                        3x D

                                        Bij de ontwikkeling van de nieuwe Cupra liet Seat zich leiden door de filosofie van de 3 D’s: 1) Dieët 2) DCC en 3) Diff. De Leon viel 55 kg af en weegt nu in 3-deurs SC-trim 1.275 kg, het Dynamic Chassis Control (DCC) kreeg een update en moet nog aansprekender prestaties garanderen, en net zoals bij de sterkste Golf GTI heeft ook de Leon Cupra een sperdifferentieel op de vooras. Dat belooft wat.

                                        Uiterlijk

                                        Natuurlijk moet een Cupra wel te herkennen zijn, en dus monteert Seat standaard 19 inchers op de hete Leon met hierin rode remklauwen met CUPRA-signering. Het Aerodynamic Pack is standaard, en omvat een dakspoiler, nieuwe bumperpartij met geïntegreerde diffuser en twee ovale einddempers. Ook donker getinte ramen en zwarte buitenspiegelhuizen behoren tot de standaarduitrusting.

                                        Over 2 maanden wordt de nieuwe Seat Leon Cupra live onthuld op de autosalon van Genève.


                                        Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X