Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon Cupra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
    Achteraan maakt me niet uit, ik koop de auto voor mezelf en heb geen klein manne

    Let op wat je zegt hè.
    ‘t kan rap veranderen ze.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Die kuipzetels in de Cupra zaten zeer goed. Comfortabel en toch zat je goed vast.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
        Die kuipzetels in de Cupra zaten zeer goed. Comfortabel en toch zat je goed vast.
        Ik ben 20 jaar ouder hè en heb al het één en ander in de rug gebroken gehad.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
          Het probleem is dat je in belgie zo weinig van die topversies in showrooms ziet staan, echt erg.

          Achteraan maakt me niet uit, ik koop de auto voor mezelf en heb geen klein manne
          Ik ben even groot en zou de gewone stoelen nemen, die ik nu dus ook heb. Genoeg steun en comfortabel.

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

          Comment


          • meningen zijn wat verdeeld. hopelijk kan ik ze beide testen bij een dealer...Zal het ook nog eens op het seat-forum vragen

            iets anders, ligt dat aan mij of slaagt die configurator op de belgische website tilt als je de Cupra selecteert? Vermoedelijk het 2018 model met virtual cockpit/active info display in de opties aan het zetten zeker?
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • Het is via seat forum dat ik het kunnen testen hebben. Waar een forum al niet goed voor is.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • Zetels eens proberen hé. Ik zou ze zoiezo nemen, gewoon de look alleen al is lekker

                Comment


                • Absoluut, looks zijn beestig. Maar voor grote mensen is het niet zo comfy

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • Ben nochtans ook gene kleine met mijn 1m87, zal van de lichaamsbouw afhangen zeker. Maar 1 ding dat Liquid kan doen en das testen

                    Comment


                    • ja, die zetels zijn echt knap, ook dat carbon achtige stof is mooi. Die stoelen met dat wit dat je ziet op andere foto's lijken van de pre-facelift te zijn of zijn dat de sportstoelen? Hopelijk kan ik ze beide bij een dealer testen, ander wordt het hopelijk ook via het seat-forum.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        ja, die zetels zijn echt knap, ook dat carbon achtige stof is mooi. Die stoelen met dat wit dat je ziet op andere foto's lijken van de pre-facelift te zijn of zijn dat de sportstoelen? Hopelijk kan ik ze beide bij een dealer testen, ander wordt het hopelijk ook via het seat-forum.
                        Dat wit was bij de pré-facelift. Nu is dat inderdaad een soort carbon-stofje.
                        Die Leon Cupra ST in het testcentrum had die zetels, kan je mss eens tot daar rijden om eens in te zitten?

                        Comment


                        • VAN CUPRA 300 NAAR CUPRA 290

                          SEAT LEON CUPRA 300 VERLIEST 10 PK NA WLTP-UPDATE

                          Het lijkt er sterk op dat Seat's Leon Cupra 300 straks door het leven gaat als Cupra 290. De hothatch verliest 10 pk als gevolg van de overschakeling naar de WLTP-cyclus.

                          Dat melden onze Engelse collega's van AutoExpress. Seat zou het vermogen van de geblazen 2,0-liter grote viercilinder terug hebben moeten schroeven van 300 pk naar 290 pk om de auto door de WLTP-cyclus te kunnen loodsen. Volgens AutoExpress is het nieuws bevestigd door de lokale woordvoerder van het merk. De vierwielaangedreven Cupra ST zou de dans echter ontsprongen zijn en behoudt daarmee zijn 300 pk.

                          Dat betekent dat de hatchbackversie van de Leon Cupra slechts kort van zijn 300 pk heeft kunnen genieten. De 2,0-liter turbomotor werd immers pas begin vorig jaar opgeschroefd naar 300 pk.


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • Beetje vreemd verhaal, normaal gezien zou het moeilijker moeten zijn de zwaardere 4wd estate met dezelfde motor properder te maken... Of de resultaten zijn wat random em geen tijd andere oplossingen te zoeke. Of tenzij ze verschillende oplossingen voor de GPF hebben. De GPF partikelfilters zijn minder goed nieuws voor de prestaties, maar heel goed nieuws voor onze longen, komt serieus wat fijn roet uit de di benzines...
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              Beetje vreemd verhaal, normaal gezien zou het moeilijker moeten zijn de zwaardere 4wd estate met dezelfde motor properder te maken... Of de resultaten zijn wat random em geen tijd andere oplossingen te zoeke. Of tenzij ze verschillende oplossingen voor de GPF hebben. De GPF partikelfilters zijn minder goed nieuws voor de prestaties, maar heel goed nieuws voor onze longen, komt serieus wat fijn roet uit de di benzines...
                              Altijd maar over die uitstoot en daarop focussen. Overheden en merken zouden beter eens wat research steken in het verminderen van fijn stof komende van remmen en banden. Geen woord hierover, terwijl daar ook veel te halen valt. Los van die diesel benzine zever.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                Altijd maar over die uitstoot en daarop focussen. Overheden en merken zouden beter eens wat research steken in het verminderen van fijn stof komende van remmen en banden. Geen woord hierover, terwijl daar ook veel te halen valt. Los van die diesel benzine zever.
                                Remmen, banden en het wegoppervlak produceren inderdaad fijnstof. Maar hun bijdrage aan de fijnstofproductie bij auto's is sinds de opkomst van moderne benzinemotoren met hoge injectiedrukken relatief gezien gezakt. Moderne benzinemotoren produceren (veel) meer primair fijnstof dan benzinemotoren van pakweg tien of twintig jaar geleden. Bovendien is gebleken dat de NOx-uitstoot van zowel diesels als benzines veel hoger is dan je aan de hand van de testcyclus kon verwachten. Meer NOx betekent o.a. ook meer secundair fijnstof (reactie tussen NOx, SO2 en NH3). Het is dus volkomen terecht dat de overheid de duimschroeven aandraait wat betreft de uitstoot. Nu ja, duimschroeven: de fabrikanten van verbrandingsmotoren komen er strikt genomen nog goedkoop vanaf, want de uitstootnormen worden niet eens gehaald met die nieuwe testcycli.

                                Eigenlijk is 't simpel: de verbrandingsmotor heeft voor dagelijks transport afgedaan. Het produceert CO2 wat als belangrijk broeikasgas de hoofdoorzaak is van de opwarming van de aarde. Dat is onrechtstreeks geen goed nieuws voor al 't leven op deze aardkloot, inclusief ons leven. Het produceert ook andere verbrandingsproducten die op een rechtstreekse manier ongezond zijn, zoals fijnstof en NOx. Beide zijn slecht voor de luchtwegen. Autofabrikanten weten dit al heel lang, net zoals tabaksfabrikanten al heel lang weten dat roken (o.a.) longkanker veroorzaakt. Maar door hun lobbywerk blijven we met de status quo zitten. Natuurlijk is het zo dat andere industrieën ook NOx en fijnstof produceren, maar omdat auto's altijd onmiddellijk in onze buurt zijn heeft hun kleinere bijdrage aan de totale NOx-productie een veel grotere impact op onze gezondheid. Als al die auto's op een tiental kilometer van woonkernen bleven, was er qua NOx of fijnstof nauwelijks een probleem. Maar dat is dus niet zo.

                                Als overheden en fabrikanten ergens research in moeten steken, is het in de vervanging van de verbrandingsmotor. Het fijnstof van remmen, banden en het wegoppervlak kan daarna nog altijd aan bod komen. Kwestie van de prioriteiten in de correcte verhouding te zetten. Het is een van de grootste problemen van onze tijd, en zolang dat niet opgelost geraakt is het correct van daarop te blijven focussen. Het kan best dat je dat niet leuk vindt of vermoeiend vindt, maar dat doet het probleem nog niet verdwijnen. Après nous le déluge klonk misschien cool uit de keel van Madame de Pompadour, maar haar advies om je vooral niet druk te maken want het zou je zomaar ziek kunnen maken heeft weinig mogen baten. Ze is namelijk zelf overleden aan tuberculose.

                                -- einde van de zondagspreek --

                                Comment


                                • Allemaal goed en wel, maar het moet een EN verhaal zijn, niet eerst... en dan...
                                  ik heb deze morgen net mijn velgen gekuist van een weekje rijden, ongeveer 120km in totaal. Dat was niet normaal wat daar af kwam van fijnstof. Dan weet je nog niet wat dan random rondvliegt.
                                  ik heb trouwens steeds naar mezelf geluisterd en nog nooit diesel gereden, had ik wel kunnen doen en aan de pomp op 25j veel geld kunnen uitsparen. Niks vermoeiend aan.
                                  Ik ga ook met de fiets naar het werk, tamelijk ver en elektrisch. Moesten meer mensen het doen, het zou al een mooi begin zijn. Maar neen, om de bekende redenen de auto nemen zelfs om naar de wc te gaan.
                                  Last edited by order66; 01/07/2018, 14:29.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    (...) Maar neen, om de bekende redenen de auto nemen zelfs om naar de wc te gaan.
                                    Dat betekent waarschijnlijk dat ze te groot wonen. Een ander typisch probleem waar de Vlaming doof voor is.

                                    Comment


                                    • Om maar nog een ander onderwerp aan te raken, veel van de problemem die jullie vernoemen en ook mede door het daaruit komende het fileprobleem, worden in België veel verergerd uit het feit dat men te pas en vooral te onpas, een (diesel) bedrijfswagen meekreeg ook al woonde je rond de hoek van het werk. En dat is nog steeds zo?!?
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                        Om maar nog een ander onderwerp aan te raken, veel van de problemem die jullie vernoemen en ook mede door het daaruit komende het fileprobleem, worden in België veel verergerd uit het feit dat men te pas en vooral te onpas, een (diesel) bedrijfswagen meekreeg ook al woonde je rond de hoek van het werk. En dat is nog steeds zo?!?
                                        Nagel op de kop! Dat is nog steeds zo en wordt alsmaar erger.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment


                                        • probleem met die en/en benadering is dat iedereen zo voorwaarden stelt en er ondertussen nauwelijks iets gebeurt.

                                          Dit is één van de vaakst gebruikte technieken die door lobbyisten uit de verschillende industrietakken steevast wordt uitgespeeld in onderhandelingen voor beleidsmaatregelen.
                                          Zo blokkeren ze beslissingen en dat is zowat altijd in het (financieel) voordeel van die sectoren.

                                          Resultaat: we maken zo goed als geen vooruitgang en dat gaat tot steeds drastischer maatregelen leiden in de toekomst ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X