Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De letter F is bij Lexus inmiddels een magische toevoeging geworden. Wie de zesde letter van het alfabet achterop een Lexus tegenkomt, heeft iets bijzonders voor zich. Vandaag presenteren de Japanners de hagelnieuwe RC F!
Middels twee teasers heeft Lexus ons al geprobeerd op te warmen voor een heel potente auto. Welk model er precies met het F-sausje overgoten zou worden, werd officieel niet vermeld, al schreven we dat het haast wel de onlangs gepresenteerde RC moest zijn. Vandaag blijkt dat we geen onzin hebben verkondigd.
Onder de kap van de RC F lepelt Lexus een 5,0-liter V8, goed voor 'meer dan 450 pk'. Bladeren we even door het toekomstige Lexus-programma, dan zien we dat ook de GS F een 5.0-liter V8 in z'n neus heeft liggen. Daar levert de krachtbron 465 pk, het zou ons dan ook niet verbazen als de RC F, die z'n platform deelt met deze een sedan, hetzelfde aantal paarden op de been brengt.
De uitgebouwde RC ziet er dankzij z'n verhoogde motorkap, grote luchtroosters en -happers, vinnen en spoilers extra venijnig uit. Z'n enorme spindle grille draagt daar alleen maar aan bij. Wanneer de naald van de snelheidsmeter de 80 km/h-grens voorbij gaat, verrijst uit de achterkant een vleugel voor extra downforce. Wanneer de snelheid weer onder de 40 km/h zakt, verstopt de spoiler zich weer in de koets van de RC F.
In het interieur monteert Lexus met leer beklede sportstoelen, een aangepast instrumentarium, een stuurwiel met schakelflippers en een set sportpedalen. Op 14 januari wordt de RC F op de North American International Auto Show in Detroit aan het grote publiek getoond. We verwachten dan ook meer te weten te komen over de prestaties van deze pittige RC.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het spijt me maar dat front is echt oerlelijk. Even een Audi'ke doen maar dan 3x erger.
Binnen 10 tot 15 jaar zullen wij ons afvragen waar die designer met z'n hoofd zat.
Sober, maar zeer knap en met de toerenteller precies op de juiste plaats, zoals het hoort bij dit type wagens. Ik ben fan, als ik er niet moet achter rijden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Is dit dan de opvolger van de IS-F? Had nog nooit van de RC reeks gehoord
Dit is idd de voorlopige opvolger van de IS F. Nog geen idee of de IS F op zich als vierdeurs terug een opvolger krijgt. De RC zit gepositioneerd tussen IS en GS in en neemt qua structuur elementen van beide modellen over. Een paar weken geleden is de RC voorgesteld als RC 350 en RC 300h, maar voorlopig (nog) niet voor Europa. De RC F is sowieso wel voorzien voor Europa, ook voor België.
Hierbij een paar foto's van de RC in minder potente uitvoering.
Ja, lap, was ik vergeten Merci, Jocar.
Dan had ik de RC F daar natuurlijk ook kunnen bij zetten.
Hoewel, met al die M, RS, AMG en andere subtopics valt die RC F nog te 'excuseren', denk ik
Comment